כיאל וחמד בראיון ל-BBC: חולמים לשחק נגד זלאטן

תומר חמד ברייטון
תומר חמד ברייטון | Gettyiamges

הישראלים של ברייטון נהפכו לצמד מבוקש ובאנגליה נהנו לשמוע מהם על כוכבי העבר הישראליים בפרמיירליג, על אהדתם למנצ'טסר יונייטד ועל תחילת הדרך במכבי חיפה

(גודל טקסט)
הערב (שישי) תשחק ברייטון העולה הטרייה לפרמיירליג נגד נוריץ' בצל החגיגות על ההישג, ובינתיים מצאו שני שחקניה הישראלים, בירם כיאל ותומר חמד זמן להתראיין לתכנית של ה-BBC.

בפתיחת הראיון דיברו השניים על כך שהם עוד חלק בשושלת השחקנים הישראלים ששיחקו בליגה האנגלית הבכירה: "גדלנו על שחקנים ישראלים ששיחקו בפרמיירליג כמו בניון וברקוביץ' ואנחנו מכירים אותם מנבחרת ישראל. אייל אפילו עובד ברדיו בישראל ובירך אותנו בתכנית שלנו".


על תחילת הדרך סיפר כיאל: "גדלתי בכפר קטן בישראל שקוראים לו ג'דיידה והגעתי לאקדמיה של מכבי חיפה שם פגשתי את תומר. (תומר חמד הוסיף) "לא היה קל כילדים להסתובב תמיד בין אימון, משחק ולימודים והיה מבאס כשכל החברים נהנים והיינו צריכים לישון מוקדם, אבל נתנו הכל והיום אנחנו יכולים להגיד שהעבודה הקשה השתלמה".


כיאל וחמד חוגגים עם ברייטון
כיאל וחמד חוגגים עם ברייטון (gettyimags)
 

השניים גם התבקשו לתאר אחד את השני: "אני מכיר את בירם מצוין", אמר חמד, "הוא לא מפחד מכלום ושום דבר לא עוצר אותו, הוא קיבל צ'אנס בחיפה ואז הגיע עד לתפקיד הקפטן בסלטיק. יש לו חלק ענק בעלית הליגה והאוהדים אוהבים אותו. הוא נתן את הבריאות למען הקבוצה". 

"תומר היה תמיד חייכן אבל מנהיג, הוא היה המקצוען, תמיד חלם להגיע רחוק והמנטליות שלו היא תמיד להסתכל קדימה. מעבר לזה הוא גם איש משפחה מדהים". 

כיאל: "אני תמיד זוכר מאיפה באתי וההודעות שקיבלתי אחרי ההישג היו מפרגנות ומדהימות. הילדות שלי בכפר נתנה לי המון ובזכותה אני מה שאני היום". "לא אכפת לי מהפציעות, מה שחשוב הוא רק שניצחנו".


חולמים לשחק נגדו. זלאטן
 

לסיום תהה המראיין אילו קבוצות אנגליות אהדו השניים בילדותם וחמד ענה: "כילד אהדתי את מנצ'סטר יונייטד של דייויד בקהאם ותמיד חלמתי לשחק שם כמו כל ילד שחולם על הקבוצות הגדולות. "אני מחכה לשחק נגד זלאטן איברהימוביץ', אבל כל שחקני הפרמיירליג הם נהדרים"". 

כיאל: "גם אני אהבתי את יונייטד אבל אז כשהתחלתי להבין יותר התאהבתי באווירה של אנפילד וליברפול, ואחרי הזכיה שלהם נגד מילאן באלופות נהייתי אוהד גם שלהם. לשחק נגד זלאטן יהיה מיוחד, עדיין לא יצא לי במהלך הקריירה לשחק נגדו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי