איברהימוביץ' שיאן השכר באנגליה, והעמלה המטורפת של ראיולה

פוגבה וזלאטן. שיתוף הפעולה עובד כמו שעון
פוגבה וזלאטן. שיתוף הפעולה עובד כמו שעון | צילום: AFP

ספר חדש שיצא לאור מגלה כמה שילמו השדים האדומים על החלוץ השבדי ועל פול פוגבה, וכמה הרוויח סוכנם של השניים על העסקאות

(גודל טקסט)
ספר חדש שיוצא לאור בגרמניה, "הביזנס המלוכלך של הכדורגל" שנכתב על ידי עיתונאים מ"דר שפיגל" והאתר "פוטבול ליקס", חושף את הסכומים המטורפים שמנצ'סטר יונייטד הוציאה על שני כוכביה זלאטן איברהימוביץ' ופול פוגבה.

המספרים האלה מגדילים את הכישלון של מנג'ר השדים האדומים ז'וזה מוריניו להבטיח את אחד מארבעת המקומות הראשונים בליגה, וכעת הוא תלוי בעיקר בזכיה בליגה האירופית כדי לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות. 


 


 

איברהימוביץ' הוא בעל השכר גבוה בליגה עם 367,640 ליש"ט לשבוע, בנוסף לבונוסים בסך 2.86 מיליון ליש"ט על כיבוש שערים. השבדי מרוויח בסך הכל 19 מיליון ליש"ט לשנה, ואם יישאר בעונה הבאה יקבל גם בונוסים על הישגים בליגת האלופות כמו חצי מיליון ליש"ט על הגעה לרבע גמר ליגת האלופות, 1.25 מיליון ליש"ט לחצי הגמר, 2.75 מיליון על הגעה לגמר ו-5.25 מיליון על זכייה בתואר. 



איברהימוביץ'. סיפק את הסחורה עד הפציעה (Gettyimages)

 

העובדה שאיברה הגיע חופשי לקבוצה איפשר ליונייטד לפנק אותו בסכומי עתק. ואם החלוץ לפחות סיפק את הסחורה עד הפציעה, פול פוגבה נחשב לפלופ גדול. הקשר הצרפתי מרוויח 8.61 מיליון ליש"ט לעונה ושכר שבועי של 165,588 אלף ליש"ט. לפי החוזה שנחשף בספר, הוא יקבל עוד בונוס של 3.4 מיליון ליש"ט לשנה (אבל משכורתו הבסיסית תרד ל-7.7).

בנוסף יקבל פוגבה 980 אלף ליש"ט אם יזכה ב"כדור הזהב", כשהחל מעונת 2018/19 הבונוס שלו יעלה ל-3.78 מיליון ליש"ט, בגדול משכורתו היתה עולה בעוד 1.875 מיליון ליש"ט על הגעה לליגת האלופות. 



ראיולה. לא יצא בידיים ריקות (Gettyimages)

 

אחד הנתונים הכי מדהימים בספר הוא שסוכנם של השניים, מינו ראיולה, אמור לקבל 41 מיליון ליש"ט על העברת פוגבה שעלה 89 מיליון ליש"ט. הוא אמור לקבל 23 מיליון ליש"ט בתשלום אחד ועוד חמישה תשלומים של 16.39 מיליון ליש"ט. בנוסף, נכתב שיונייטד שילמה 2.2 מיליון ליש"ט לחברה של ראיולה הרשומה במונאקו. 

במועדון סירבו להגיב על הנתונים. אם יונייטד לא תעלה לליגת האלופות היא תפסיד 65 מיליון ליש"ט רק על תשלום זכויות טלוויזיה, אך למועדון אין בעיה לשלם. הנתונים על העונה הקודמת מראים שיונייטד נהנתה מרווחים של 180 מיליון ליש"ט ונתח שוק כולל של 540 מיליון ליש"ט. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי