"זהב טהור": מספרי העונה הבלתי נשכחת של הארי קיין

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

חלוץ טוטנהאם הבקיע רביעייה ב-1:6 על לסטר והגיע ל-26 שערים ליגה העונה. העיתונים בממלכה מחמיאים, קארגר משבח ופוצ'טינו מסרב לשחרר

(גודל טקסט)
טוטנהאם רשמה אתמול (חמישי) את אחד הניצחונות הגדולים שלה בעונות האחרונות והשפילה את לסטר 1:6 בחוץ. אומנם זה היה משחק לפרוטוקול, אבל התרנגולים נתנו קונצרט בלתי נשכח. במוקד העניינים עמד הארי קיין שהבקיע ארבעה שערים ועלה לראש טבלת מלך השערים באנגליה עם 26 כיבושים. בשנתיים הוא הבקיע 51 שערי ליגה ובשלוש השנים האחרונות 72 שערים. מי זוכר שלפני שלוש שנים אמרו עליו: "הוא בטח תופעה של עונה אחת".

 

קיין מקדים בשני שערים את רומלו לוקאקו מאברטון וינסה להבקיע עוד במחזור האחרון מול האל כדי לזכות שנה שנייה ברציפות בתואר מלך השערים. "דיילי מייל" פינק את החלוץ בכותרת הראשית: "זהב טהור", בעקבות החולצות המוזהבות שלבשה טוטנהאם ואיתן כבש קיין פעם שלישית העונה שלושער.


 

"זו פעם ראשונה שאני כובש ארבעה שערים", אמר קיין בסיום. "זה היה טיימינג טוב לעשות את זה לפני משחק הסיום מול האל. אגיע למשחק בהאל כדי להבקיע עוד ארבעה. חשבתי לנסות להבקיע כמה שערים ואז לעלות למקום הראשון בטבלת השערים מול האל, אבל זה הצליח מעל המשוער", אמר בסיום.

 

אוהדי טוטנהאם לגלגו במהלך המשחק על חבריהם מלסטר, שהניפו בטיימינג לא מוצלח כרזה עליה היה כתוב "קיין הוא רק הצל של ג'יימי וארדי". הלונדונים צעקו מהיציע: "אנחנו רוצים שבע". טוטנהאם אומנם מרחק שבע נקודות מהאלופה הטרייה צ'לסי, אבל יכולה להתהדר בהגנה הטובה בליגה שספגה 25 שערים בלבד. בהתקפה יש לה 79 שערים לעומת 89 של הקבוצה של אנטוניו קונטה.

 

קיין הוא החלוץ החמישי בלבד בתולדות הפרמייר-ליג שכבש 25 שערים או יותר שתי עונות רצופות. החלוץ הצטרף לרשימה מכובדת הכוללת את רובי פאולר (25 ו-28), אלן שירר (פעמיים 31, 34 ו-25), תיירי הנרי (30, 25 ו-27) ורובין ואן פרסי (26 ו-31).



שחקני טוטנהאם חוגגים. עונה אדירה. צילום: gettyimages
שחקני טוטנהאם חוגגים. עונה אדירה (gettyimages)


הפרשן ג'יימי קארגר אמר במהלך השידור: "עם החיוך של קיין, לדעתי רומלו לוקאקו לא יישן הלילה. אם קיין יבוא בכזה כושר למשחק נגד האל הוא יכול לצאת גם עם חמישה שערים".

 

מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו נשאל האם הוא לא חושש שקיין יעזוב את טוטנהאם בתום העונה וענה: "אין סיבה שירצה לעזוב. הוא אחד החלוצים הכי טובים בעולם והוא נלחם שוב להיות מלך השערים, אבל בטוטנהאם הוא מרגיש בבית. אמרתי לכם כבר מיליון פעם שאת השחקנים שאנחנו רוצים נשמור במועדון. אנחנו רוצים רק להתחזק".

 

סון הקוריאני שכבש צמד הבקיע כבר 21 שערים העונה ושבר את שיאו של בן ארצו צ'ה בום קון בכיבוש שערים באירופה. טוטנהאם הקבוצה היחידה בליגה שיש לה שלושה שחקנים שכבשו 20 שערים ויותר בכל המסגרות (השלישי הוא דלה עלי).

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי