צפו: ונגר וארסנל זכו בגביע האנגלי עם 1:2 על צ'לסי

ארסנל חוגגת את הזכייה בגביע
ארסנל חוגגת את הזכייה בגביע | צילום: Gettyimages

למרות מבול הביקורות, הצרפתי הוליך את התותחנים לתואר על חשבון האלופה. סאנצ'ס (4) וראמזי כבשו (79), קוסטה רק השווה זמנית (77). מוזס הורחק אחרי התחזות

(גודל טקסט)

אחרי הכישלון בליגה, ארסנל סיימה את העונה בטעם טוב את העונה אחרי שגברה 1:2 על צ'לסי בגמר הגביע האנגלי שאולי הבטיח את הישארותו על המנג'ר המושמץ ארסן ונגר.


התותחנים פתחו בסערה ותוך שלוש דקות ו-49 שניות בלבד עלו ל-0:1 אלכסיס סאנצ'ס השתלט על כדור שהורחק רע על ידי דויד לואיז תוך כדי נגיעה בידו.  הכדור הגיע ברחבה לראמזי שלא נגע בכדור והצ'ילאני פרץ לרחבה וכבש מקרוב מול קורטואה. השופט פסל את השער בטענת נבדל של הקשר הוולשי, אך לאחר התייעצות ארוכה עם הקוון אישר את השער ה-30 של סאנצ'ס העונה. ארסנל המשיכה לשלוט וכמעט הכפילה מהזדמנויות של מסוט אוזיל ודני וולבק, אך התוצאה נשארה עד השריקה למחצית.


הבלוז פתחו טוב יותר את המחצית השנייה ותוך דקות ספורות אנגולו קאנטה ו-ויקטור מוזס בחנו את דויד אוספינה. במקביל, גם האווירה החלה להתלהט ונשלפו צהובים לשני הצדדים. בדקה ה-68 מוזס שכבר הוצהב מוקדם יותר פרץ לרחבה וצלל מול אוקסלייד-צ'מברליין, השופט לא קנה את ההצגה ושלף לו את הצהוב השני שהשאיר את צ'לסי בעשרה שחקנים.

 

ונגר וארסנל חוגגים גביע מספר 13 (Gettyimages) 


למרות החיסרון המספרי שחקניו של אנטוניו קונטה לא ויתרו ובדקה ה-77 מהלך קבוצתי נהדר הסתיים אצל בעצירה על החזה של דייגו קוסטה שהתגבר בקלות על רוב הולדינג והכניע את אוספינה כדי להשוות ל-1:1. הבלוז בקושי הספיקו לחגוג את השוויון, ומתפרצת של התותחנים הסתיימה בהרמה של אוליבייה ז'ירו שרק נכנס כמחליף לדני וולבק שנגח מקרוב את ה-1:2. שתי הקבוצות הצליחו להגיע למצבים קורצים, אך התוצאה נשמרה עד שריקת הסיום.


הגביע חוזר לאמירויות (Gettyimages)


ארסנל זכתה בגביע בפעם ה-13 בתולדותיה, יותר מכל מועדון אחר באנגליה. הפעם האחרונה בה זכו התותחנים בתואר הייתה ב-2014/15. צ'לסי מנגד, לא הצליחה לסיים את העונה עם דאבל ותקווה להחזיר לעצמה את הכבוד מול ארסנל מולה תשחק בפתיחת העונה הבאה בקרב על מגן הקהילה.



ראמזי. שער ניצחון ששווה גביע (Gettyimages)


הרכבים
ארסנל: דויד אוספינה, נאצ'ו מונריאל, פר מרטסאקר, רוב הולדינג, הקטור ביירין, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין (פרנסיס קוקלן 82), גרניט ג'אקה, ארון ראמזי, מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס (מוחמד אלנני 93), דני וולבק (אוליבייה ז'ירו 78).


צ'לסי: טיבו קורטואה, ויקטור מוזס, ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, גארי קייהיל, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה, נמניה מאטיץ' (ססק פברגאס 61), פדרו (וויליאן 72), אדן הזאר, דייגו קוסטה (מיצ'י בטשואיי 88).


מהלך המשחק
דקה 4: 0:1 לארסנל!
סאנצ'ס השתלט על כדור שהורחק רע על ידי דויד לואיז תוך כדי נגיעה בידו,  הכדור הגיע ברחבה לראמזי שלא נגע בכדור והצ'ילאני פרץ לרחבה וכבש מקרוב מול קורטואה. השופט פסל את השער בטענת נבדל של הקשר הוולשי, אך לאחר התייעצות ארוכה עם הקוון אישר את השער.



סאנצ'ס. שער יתרון מעורר מחלוקת (Gettyimages)


דקה 14:
סאנצ'ס בעט חזק מ-20 מטרים, שהלך מעל לשער.


דקה 15:
אוזיל הקפיץ כדור מעל  קורטואה, לצערו קייהיל הציל מקו השער.



אוזיל. כמעט הכפיל את היתרון (Gettyimages)


דקה 19: התותחנים ממשיכים ללחוץ. כדור קרן הגיע לראשו של וולבק שנגח למשקוף, ראמזי לא הצליח להשתלט על הריבאונד והכדור הלך החוצה.


דקה 27: כדור עומק הגיע לדייגו קוסטה שהתגבר בקלות על הולדינג, אבל אוספינה יצא טוב והדף מקרוב.



קוסטה לא הצליח להכניע את אוספינה (Gettyimages)


דקה 30: כדור עומק של סאנצ'ס הגיע לוולבק. האנגלי קיבל שוב את הכדור ברחבה אחרי דאבל פס עם ביירין ובעט מקרוב מול קורטואה, אבל קייהיל הציל לקרן.


דקה 32: ג'אקה בעט חזק מאוויר מחוץ לרחבה, קורטואה היה במקום כדי להדוף.


דקה 39: פדרו קיבל כדור מהזאר, ומתוך הרחבה בעט חזק מדי מעל לשער של אוספינה.


דקה 49: קאנטה בעט חזק מחוץ לרחבה, אוספינה הדף.


דקה 51: מוזס פרץ מימין ובעט חזק לשער, אוספינה שוב היה במקום.


דקה 58:
פדרו בעט חזק מ-18 מטרים, והכדור החטיא רק במעט את הפינה השמאלית הגבוהה בדרך החוצה.



דקה 65:
כדור רוחב של וולבק הגיע לביירין שבעט שטוח מחוץ לרחבה, קורטואה הצליח להדוף.


דקה 68: מוזס פרץ לרחבה וצלל מול אוקסלייד-צ'מברליין, השופט לא קנה את ההצגה ושלף לו את הצהוב השני שהשאיר את צ'לסי בעשרה שחקנים.




מוזס השאיר את צ'לסי בעשרה שחקנים (Gettyimages)


דקה 77: צ'לסי משווה ל-1:1! מהלך קבוצתי יפה של צ'לסי הסתיים בעצירה על החזה של דייגו קוסטה שהתגבר בקלות על הולדינג והכניע את אוספינה כדי להשוות.

 

 
קוסטה. הפיח תקוות מחדש בצ'לסי (Gettyimages)


דקה 79: 1:2 לארסנל! כדור עומק הגיע לז'ירו שרק נכנס כמחליף. הצרפתי הגביה את הכדור למרכז הרחבה וראמזי נגח מקרוב לרשת כדי להחזיר את השיוויון לארסנל. 




ראמזי לא חיכה הרבה כדי להחזיר את היתרון לארסנל (Gettyimages)


דקה 84: ביירין פרץ מימין ובעט מקרוב לשער, אבל הכדור הלך החוצה.


דקה 86: קוסטה בעט לשער מחמישה מטרים, אוספינה הדף לקרן.


דקה 87: אוזיל פרץ מימין והשכיב את אספיליקואטה בדריבל , רק כדי לפגוע בקורה הימנית של קורטואה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי