אסון הילסבורו: מפקד המשטרה יואשם בהריגת 95 קורבנות

דייויד דאקנפילד. האמת יצאה לאור
דייויד דאקנפילד. האמת יצאה לאור | Gettimages

אחרי 28 שנים, יעמוד האחראי על הסדר באצטדיון לדין בגין רשלנות פושעת שהביאה למותם של אוהדי ליברפול. חמישה אחרים יעמדו לדין על שיבוש הליכי חקירה וטיוח ראיות

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
28 שנים לאחר אסון הילסבורו יועמד מפקד כוח המשטרה באיצטדיון בשפילד באירוע הטראגי, בו נמחצו 96 אוהדי ליברפול בין היציעים לגדרות בטריבונה, לדין. דייויד דקנפילד יועמד לדין באשמת רשלנות פושעת ואחריות לקריסת הגדרות ובמחדל ביטחוני חמור, עוד חמישה אחרים יואשמו בשיבוש הליכי משפט וצדק ומנכ"ל שפילד וונסדיי ביום האסון יובא אף הוא למשפט בנוגע להתרשלות בכל הקשור לסידורי הביטחון באצטדיון.


דקנפילד ואנשיו הקימו ועדת חקירה מטעמם שקבעה כי אוהדי המייטירדס הגיעו שיכורים ובהתנהגותם הביאו על עצמם את האסון. המסקנות השקריות האלה שקבעו שהמהומה בה קרסה טריבונה שלמה נגרמה בעקבות התפרעות האוהדים עצמם, זכו לתמיכת התקשורת, בעיקר של הצהובון "הסאן". רק שנים אחר כך, בעקבות פעולות נמרצות של קרובי הקורבנות, נחשפה האמת.


OFFICIAL: 6 people charged with criminal offences relating to the #Hillsborough disaster.

Finally some peace for those affected. #JFT96  pic.twitter.com/3e6WFKy3kk

— SPORF (@Sporf) June 28, 2017


ועדה בראשותו של ג'יימס ג'ונס, הבישופ של ליברפול, קבעה בספטמבר 2012 כי המשטרה טייחה עדויות אמת, סילפה עובדות והיא האחראית לאסון. מסקנות הוועדה גובו על ידי ראש הממשלה הבריטי ד'אז דייויד קמרון. באפריל 2016 קבע חבר מושבעים אנגלי שהמשטרה אחראית לקריסה מה שהוביל להגשת כתב אישום.


אגב, דקנפילד יואשם ברשלנות פושעת בקשר למותם של 95 ולא 96 משום שאחד ההרוגים מת כארבע שנים לאחר המקרה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי