ונגר צריך לדאוג? האיש העשיר באפריקה רוצה לקנות את ארסנל

ארסן ונגר
ארסן ונגר | צילום: Gettyimages

אליקו דאנגוטה, שהצהיר בעבר שהדבר הראשון שיעשה כבעלים יהיה להחליף מאמן, מעוניין לרכוש את התותחנים למרות סירובו של סטן קרונקי: "תמורת ההצעה הנכונה הוא יסכים לעזוב"

(גודל טקסט)

 האם ארסנל עומדת בפני מהפך? פוטבול.לונדון דיווח היום שאליקו דאנגוטה, שנחשב לאיש העשיר באפריקה, מעוניין לרכוש את המועדון מידיו של הבעלים הנוכחי של התותחנים, סטן קרונקי האמריקאי.

איש העסקים בן ה-60 מניגריה, שהונו מוערך בכ-12.9 מיליארד דולר ונחשב לאוהד נלהב של הקבוצה, מעולם לא הסתיר את רצונו לשלוט במועדון הלונדוני ויתעקש שיעשה זאת ברגע שבניית בתי זיקוק הנפט בשווי 11 מיליארד דולר בלאגוס שבניגריה תושלם.

אחת ההתבטאויות המעניינות של דאנגוטה בנוגע לתותחנים, הייתה שהדבר הראשון שיעשה כבעלים של הקבוצה הוא לפטר את המנג'ר הוותיק ארסן ונגר. "הדבר הראשון שאעשה הוא להחליף את המאמן", אמר בעבר בראיון. "הוא עשה עבודה טובה, אבל הגיע הזמן שמישהו אחר ינסה את מזלו בתפקיד".


דאנגוטה. לא מסתיר את רצונו לשלוט בארסנל (AFP)

כיום, מחזיק קרונקי ב-67 אחוזים ממניות ארסנל אותן הוא לא מתכוון למכור. איש העסקים האוזבקי אלישר אוסמנוב, שמחזיק ב-30 אחוזים מהמניות, הציע במאי האחרון לרכוש את כל הקבוצה תמורת 1.3 מיליארד דולר, אך האמריקאי סירב והצהיר שהוא מתכנן להישאר בארסנל לטווח הארוך.

כך או כך, דאנגוטה מתעקש על כך שיוכל לשכנע את שני המיליארדרים לעשות איתו עסקים. "אם יקבלו את ההתעה הנכונה, אני בטוח שיעזבו", אמר איש העסקים הניגרי. "מישהו ייתן להם הצעה שתגרום להם שלקול ברצינות לעזוב את המועדון. כשנסיים עם בתי הזיקוק, אני חושב שנהיה בעמדה המתאימה לעשות זאת.


ונגר. צריך לדאוג למשרה? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי