בעיות מבית: המעבר לוומבלי ינפץ לטוטנהאם את החלום?

אצטדיון וומבלי
אצטדיון וומבלי | Gettyimages

הקבוצה הכי ביתית בפרמייר-ליג נאלצה לנטוש את מגרשה ועברה לאיצטדיון הלאומי, בו רשמו כישלון חרוץ בעונה שעברה. מיכאל יוכין על הסוגיה שמדאיגה את התרנגולים ומעניקה הזדמנות דווקא לצ'לסי (18:00 בספורטHD1)

(גודל טקסט)

 המאזן הביתי של טוטנהאם עמד בעונה שעברה על 17 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-19 משחקי פרמייר-ליג. היא הפכה את ווייט הארט ליין למבצר אמיתי ולא הותירה ליריבות סיכוי, עם 47 שערי זכות ו-9 שערי חובה בלבד.

לעומת זאת, בליגת האלופות היא הייתה בביתה עלובה באופן קיצוני. התרנגולים הודחו בשלב הבתים בגלל שני הפסדים בלונדון, 2:1 למונאקו ו-1:0 ללברקוזן. כאשר הושג הניצחון הבודד על צסק"א מוסקבה במחזור הנעילה, הוא כבר לא היה רלוונטי – החבורה של מאוריסיו פוצ'טינו הודחה לליגה האירופית. אפילו משם, אגב, היא עפה באופן מיידי, בגלל שלא השכילה לנצח בביתה את גנט וסיימה ב-2:2 אחרי הפסד בבלגיה.

ההבדל הקיצוני בכושר הביתי בין הזירות השונות נבע מכך שהמועדון החליט לקיים את המשחקים האירופיים בוומבלי – והשחקנים ממש לא הרגישו בבית. האווירה בווייט הארט ליין הייתה מחשמלת, היציעים היו קרובים מאוד לדשא והמגרש עצמו צר יותר בהשוואה לאחרים. באיצטדיון הלאומי המצב שונה בתכלית והמאזן הכללי של טוטנהאם בו בעייתי ביותר. התרנגולים ניצחו רק פעמיים ב-10 הביקורים האחרונים בוומבלי והסטטיסטיקה הזו כוללת שני הפסדים לצ'לסי – 4:2 בחצי גמר הגביע האנגלי באפריל האחרון ו-2:0 בגמר גביע הליגה ב-2015.


האווירה המחשמלת והמוכרת תשתנה כעת. הווייט הארט ליין (Gettyimages)

זו הסוגיה המדאיגה ביותר מבחינת המועדון והאוהדים לקראת העונה החדשה. השיפוצים בווייט הארט ליין גרמו להעתקת כל המשחקים הביתיים של טוטנהאם לוומבלי ואף אחד לא יודע כיצד יצליחו השחקנים להתמודד עם השינוי הגדול. המומנטום חיובי אחרי ההצלחה בעונה שעברה, היכולת בניצחון בניוקאסל במחזור הפתיחה הייתה טובה, כל הכוכבים נותרו בסגל, בלם הרכש היקר דבינסון סאנצ'ס הגיע זה עתה מאייאקס והאופטימיות בשמיים. האוהדים מרגישים שיש הזדמנות אמיתית לזכות באליפות החמקמקה לראשונה מאז 1961, אבל האם האיצטדיון יאפשר זאת? האם באמת אפשר להפוך גם את וומבלי לאיצטדיון ביתי באמת? בנושא זה, הספקות עצומים.

גראם לה סו, ששיחק בוומבלי פעמים רבות במדי נבחרת אנגליה, הסביר את הבעייתיות: "כאשר המשחק הולך בכיוון הנכון, תמיכת 90 אלף האוהדים ביציעים יכולה להיות אדירה ונותנת רוח גבית. כאשר משהו לא מסתדר, האיצטדיון הגדול יכול להרגיש שקט מדי, ריק מדי, אפילו קצת נטול נשמה". גם מרטין קיאון, בלם ארסנל שחווה בזמנו העתקת משחקי קבוצתו בליגת האלופות לוומבלי הישן, העיד: "כולם מתאמצים נגדך יותר באיצטדיון הזה. אתה רוצה שהיריב ישנא את המגרש שלך, אבל לוומבלי כולם דווקא רוצים להגיע, כי זה החלום שלהם. הוא מעניק לשחקני היריב עודף מוטיבציה".

על כך יכול לספר פוצ'טינו בעצמו. מנג'ר טוטנהאם הגיע לוומבלי הישן כבלם נבחרת ארגנטינה, למפגש מול אנגליה, וזו הייתה חוויה שהוא זוכר עד היום. "וומבלי היה משהו גדול עבורי, איצטדיון מעולם אחר. הרגשתי כאילו אני נוחת על הירח", הוא טוען. כך ירגישו עכשיו גם השחקנים שיתמודדו מול טוטנהאם בליגה. מה היה הסיכוי של שחקני בורנמות', ווסט ברומיץ' וברנלי להגיע לוומבלי לפני העונה הנוכחית? אלא שכעת הם כבר רשמו את תאריך הביקור ביומנים ומחכים לו בקוצר רוח.


גם פוצ'טינו הודה: "הרגשתי כאילו אני נוחת על הירח" (Gettyimages)

עבור צ'לסי זוהי, כמובן, הרגשה מוכרת. הם כבר שיחקו בוומבלי לא פעם והריגוש אחר. ואולם, נגדם הבעיה של טוטנהאם תהיה אחרת, כי הכחולים יקוו שהקרב ירגיש כאילו נערך במגרש נייטרלי. כמו בגמר גביע הליגה לפני שנתיים וחצי, כמו בחצי גמר הגביע רק לפני ארבעה חודשים. אז נכון – לאוהדי התרנגולים יהיה רוב ביציעים, בניגוד למפגשי העבר, אבל האם זה ישחק לטובתם? נגד מונאקו ולברקוזן, הקהל רק הלחיץ את הקבוצה כאשר היא לא הצליחה. למה שזה יהיה שונה הערב? (18:00 בספורטHD1).

לכך מצטרפת גם בעיית האבטחה. על מנת למנוע מאוהדי צ'לסי לרכוש כרטיסים ליציעים ביתיים, מנעה המשטרה מכירת כרטיסים ללא פחות מ-20 אלף מקומות אשר יישארו ריקים. זה לא יתרום לאווירה חיובית מבחינת המארחת. וגם סגנון המשחק צריך להשתנות על מנת להתאים למגרש רחב יותר. "אנחנו עושים דברים אחרים באימונים", אמר מוסא דמבלה. מנגד, פוצ'טינו הכחיש זאת וטען כי לרוחב המגרש אין משמעות, והטענה הזו נשמעת כמו ניסיון נואש להפחית את הלחץ, לפחות כלפי חוץ.

מכל ההיבטים האחרים, היתרון המורלי של טוטנהאם ברור. היריבה מגיעה כשהיא על סף משבר, אחרי הפסד ביתי לברנלי. אדן הזאר פצוע, גארי קייהיל וססק פברגאס מושעים, מסיבות העיתונאים של אנטוניו קונטה עוסקות בבעיות עם דייגו קוסטה. לטוטנהאם, שניצחה את הכחולים 0:2 בווייט הארט ליין בעונה שעברה, יש הזדמנות לפחות פער של שש נקודות מהאלופה כבר בתום שני מחזורים. לו רק הם יכלו לארח אותה באיצטדיון הישן והאהוב… זה לא יקרה, ומתקבל הרושם כי וומבלי, באופן אבסורדי למדי, הופך הערב לכלי הנשק המשמעותי ביותר של צ'לסי דווקא.


מוראטה. דווקא וומבלי יעשה את ההבדל? (Gettyimages)


וומבלי. לכאן כולם מחכים להגיע, וזו בעיה עבור טוטנהאם (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי