סרט איטלקי: מערכת היחסים הסבוכה של קונטה וצ'לסי

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | AFP

המאמן האיטלקי זועם על היעדר הרכש וחושש מהעומס, ראשי הבלוז לא מרוצים מהתלונות והעתיד המשותף לא נראה ורוד. ב-15:30: אברטון ורוני מחכים (ספורט1)

(גודל טקסט)

הברווז בעיתון הגרמני בילד היה שקוף במיוחד. לפי הדיווח הביזארי בשבוע שעבר, צפוי לכאורה תומאס טוכל להחליף כבר בזמן הקרוב את אנטוניו קונטה על הקווים של צ'לסי. אלה, ככל הנראה, שטויות – אבל מעניין כי גורמים מסוימים בתקשורת הבריטית נהנו לצטט בשקיקה את התחזית ההזויה, והכחולים אף נדרשו להכחיש את השמועות. זה מדגיש כי לא הכל שקט בממלכת רומן אברמוביץ', והיחסים בין קונטה למנהל הטכני מייקל אמנלו מתוחים במיוחד.

פתיחת העונה של האלופה הייתה בעייתית בכל קנה מידה, וגם הניצחון הגדול על טוטנהאם בדרבי הלוהט בסוף השבוע שעבר לא יכול להשכיח זאת. היכולת במגן הקהילה מול ארסנל היתה דלה, והפיאסקו הביתי מול ברנלי במחזור הפתיחה, בו הורחקו גארי קייהיל וססק פברגאס, היה מדהים. לקח לברנלי תשעה משחקים לכבוש שלושה שערי חוץ בעונה שעברה – היא הגיעה למאזן הזה רק בינואר. הפעם הספיקו 43 דקות בסטמפורד ברידג' על מנת לעשות זאת, והמאמן האיטלקי רתח. הדרישות שלו בשוק ההעברות לא נענו, והוא מרגיש כי הסגל לא מספיק עמוק על מנת לעמוד בציפיות הן בפרמייר-ליג והן בליגת האלופות.

בעונה שעברה קונטה כמעט לא ביצע רוטציה אחרי שמצא את הנוסחה הנכונה במערך 3-4-3, אבל העונה הוא טוען כי לא יהיה מנוס מכך בשל עומס גדול יותר. "אם אתם חושבים שאוכל להסתדר עם 13 שחקנים, אתם טועים", הכריז האיטלקי לקראת המפגש מול אברטון היום בצהריים (15:25, ספורט1). האם הוא צודק בטענותיו? מבט על הסגל מגלה כי התשובה חיובית.

אלברו מוראטה נרכש תמורת 58 מיליון ליש"ט מריאל מדריד, אך הוא מחליף באופן ישיר את דייגו קוסטה שלא נמצא עוד בתוכניות של המועדון. אנטוניו רודיגר הגיע מרומא תמורת 29 מיליון ליש"ט, והוא היורש בסגל של ג'ון טרי המשוחרר. הבלם הדני המצוין אנדראס כריסטאנסן אמנם חזר מהשאלה מוצלחת בבורוסיה מנשנגלדבאך, אך במקביל נשלח קורט זומה בהשאלה לסטוק, בעוד נתן אקה נמכר לבורנמות. טימו בקאיוקו, הקשר הצרפתי הצעיר ששוכנע לעבור אחרי עונה אדירה במונאקו תמורת 40 מיליון ליש"ט, הוא בדיוק המחליף של נמאניה מאטיץ' אשר נמכר למנצ'סטר יונייטד תמורת אותו הסכום. לכן, איך שלא תסתכלו על זה, הסגל של קונטה לא התעשר בהשוואה לאשתקד, והמאמצים לצרף שחקנים חדשים ייכנסו להילוך גבוה בשבוע האחרון לחלון ההעברות.

"אנחנו נמצאים בשוק, וזה אומר שאנחנו זקוקים לחיזוק – אחרת המצב היה שונה", טען השבוע האיטלקי, אשר הביע בשיחות סגורות חוסר שביעות רצון קיצוני מהתנהלות המועדון. עדיין אין לו גיבוי אמיתי למרקוס אלונסו בתפקיד שחקן האגף השמאלי. אין אלטרנטיבה ראויה למוראטה ומישי בטשואי, אשר בינתיים איכשהו הבקיע שער עצמי מיד אחרי כניסתו כמחליף נגד טוטנהאם. אין מחליף בר השוואה לאנגולו קאנטה, והעומס על הקשר הצרפתי עלול להיות גדול מדי. למעשה, אין גם שחקן יצירתי שמסוגל למלא באמת את מקומו של אדן הזאר, והכוכב הבלגי אכן יחסר היום בשל פציעה.

אנטוניו קונטה. חסר סבלנות (AFP)
אנטוניו קונטה. חסר סבלנות (AFP)

אז מה עושים? מנהלים משא ומתן עם ארסנל לגבי הקשר הרב גוני אלכס אוקסלייד צ'מברליין. דני דרינקווטר, השותף הנאמן של קאנטה בעונת האליפות של לסטר, עשוי להגיע לסטמפורד ברידג', אך המחיר עלול להיות גבוה באופן קיצוני לרמתו. גם רוס בארקלי, שלא מעוניין להמשיך באברטון, נמצא על הכוונת. פרננדו יורנטה, החלוץ המרכזי החסון של סוונסי שעבד עם קונטה ביובנטוס והיה ברשימת הרכש הפוטנציאל עוד בינואר, חוזר שוב לכותרות. ואולם, אף אחד מהם לא מהווה חיזוק שילהיב את האוהדים באמת.

בשבועות האחרונים מרבה קונטה לדבר על כך שהזכייה באליפות הייתה כמעט מקרית. "הייתה לנו תוכנית לטווח ארוך, והתואר הגיע מוקדם מהצפוי", הוא אמר. נדרש מומנטום מיוחד על מנת לרשום סדרת משחקים כה מרשימים, ועל התנופה הזו אי אפשר לשמור לנצח עם סגל דומה. הניצוץ נעלם והכוחות נגמרים. חלק מהשחקנים מאבדים את הצפון, כפי שקרה עם קוסטה עוד במהלך העונה שעברה. על מנת להתניע את התהליך מחדש, יש צורך בדלק מסוג אחר. נכון לעכשיו, הוא חסר לצ'לסי. אפקט המאמן החדש פג.

מייקל אמנלו. מערכת יחסים סבוכה עם קונטה (gettyimages)
מייקל אמנלו. מערכת יחסים סבוכה עם קונטה (gettyimages)

קונטה יודע זאת טוב מכולם. לכן הוא מקפיד לדבר שוב על הטווח הארוך, ואף הגן לאחרונה על מדיניות המועדון בנוגע להשאלת שחקנים צעירים. "אפשר לקדם בוגרי אקדמיה ואפשר להיאבק על תארים. אלה שתי אסטרטגיות נפרדות", הוא אמר. מאידך, כולם יודעים שקונטה הוא איש לא צפוי שאינו בנוי לפרויקטים ארוכי טווח, כל עוד אין לו שליטה מוחלטת על הנעשה. הוא עזב את יובנטוס בצעד חריג, ונטש במהרה את הנבחרת. צ'לסי לא תפטר אותו, אבל הוא בהחלט עלול לעזוב בעצמו. ואז, אולי, יעלה גם שמו של טוכל באופן רציני.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי