מוראטה: רונאלדו עולה לנגיחה כמו חיה, בונוצ'י וקייליני הבי"ס הכי טוב

אלבארו מוראטה
אלבארו מוראטה | צילום : GettyImages

"רונאלדו עזר לי להשתפר בנגיחות", "החלפתי אוטו, תספורות, נעליים, כדי לצאת מבצורת", "חסר רק שקלופ או פפ יאמנו אותי". החלוץ בראיון חושפני. ומה עם השיר של אוהדי צ'לסי עבורו?

(גודל טקסט)

אלברו מוראטה כבר הפך ליקיר האוהדים בסטמפורד ברידג' אחרי שכבש מפתיחת העונה שלושה שערי ליגה בארבעה משחקים ובישל שניים. בראיון ל"דיילי מייל" הוא מספר איך כריסטיאנו רונאלדו עזר לו להשתדרג והתייחס גם לשיר האנטישמי שחיברו אוהדי צ'לסי עבורו ובאמצעותו הם עוקצים את אוהדי טוטנהאם השנואים.

"ראיתי את הכנס של מאמני פיפ"א בשובע שעבר והסתכלתי על התמונות של המאמנים והתברר ששיחקתי תחת זינדין זידאן, קרלו אנצ'לוטי, ז'וזה מוריניו, מסימיליאנו אלגרי ועכשיו אנטוניו קונטה. חסר לי רק שיורגן קלופ או פפ גווארדיולה יאמנו אותי", אמר תחילה על שורת המאמנים המרשימה שעבר תחתיה.

השיר של אוהדי צ'לסי: "ברור לי שזה עניין רגיש. יש הרבה דרכים איך לעודד את הקבוצה והשחקנים. אני נגד שירים שמעליבים אחרים רק רקע דתי או גזעי. תעודדו אותי, תשירו את שמי, אבל אל תערבו אותי בכאלה דברים".

הליך הקליטה שלו בצ'לסי: "הרגשתי הרבה לחץ בגלל שאני הספרדי הכי יקר בהיסטוריה. תג המחיר מלחיץ אותך וזו עובדה. איך שהחמצתי פנדל בגביע הקהילה ידעתי שתהיה ביקורת נגדי. אנטוניו קונטה מיד הכניס אותי למשטר של דיאטה, אימון פיזי באולם וזה סייע".


מוראטה, לומד לעוף (AFP)

חמשת השערים בהם היה מעורב היו רק בנגיחות: "לא איכפת לי איך אני כובש. מצידי שהכדור יפגע בברך וייכנס, אבל האמת ששיפרתי את הנגיחות שלי בריאל מדריד בעזרת כריסטיאנו רונאלדו. הייתי מתאמן איתו הרבה על נגיחות. לראות אותו עולה לנגיחה זה כמו לראות חיה עולה עם כל השרירים שלו. זה מדהים. ביובנטוס פרננדו יורנטה לימד אותי איך לנצל מרווחים כדי לנגוח. לפני שבוע ניצחנו את לסטר 1:2 והייתי צריך לנגוח בין ווס מורגן והארי מגוויאר. בחורים גבוהים, אבל השתחלתי ביניהם".

השיעור שלמד ביובנטוס בנוגע להגנה: "נגד בונוצ'י וקייליני באימונים זה בית הספר הכי טוב. פפה בריאל מדריד גם לימד אותי דברים".

אמונות תפלות: "ביובנטוס עברתי פעם תקופה של 100 יום בלי לכבוש. תמיד מדברים על כך שחלוץ צריך לדעת גם לסייע לקישור, אבל בסוף העונה מודדים לחלוץ רק כמה שערים כבש. כשאתה לא כובש אתה מתחיל להשתגע ועובר לך בראש כל הזמן 'אני צריך שער'. החלפתי את הרכב שלי, שיניתי תספורת, קניתי נעליים אחרות, אבל גם בחדר ההלבשה תמכו בי. אני מאלה שגם אם הם כובשים, הולכים הביתה ומנתחים את המשחק ואומרים 'יכולנו לכבוש יותר'.


למד הרבה בריאל, מוראטה (AFP)

עדיין בקשר טוב עם ג'אנלואיג'י בופון: "מדברים בינינו. אחרי המשחק נגד איטליה החלפתי חולצות איתו".

הרגע בו החליט לעזוב את ריאל מדריד: "זידאן רצה שאשאר, אבל לא רציתי לשבת על הספסל. צ'לסי לא רצתה אותי בתחילת הקיץ. הם רצו חלוץ אחר (רומלו לוקאקו). היו לי הרבה הצעות מליגות שונות, אבל דיברתי כמה פעמים עם אנטוניו קונטה. הייתי חייב לו. הוא הביא אותי ליובה, אבל עזב לפני שהעונה החלה. רציתי להחזיר לו טובה. תמיד רציתי לשחק עבורו אחרי שהיינו ביחד רק חודשים ביובנטוס. בקיץ שעבר הייתי אמור להגיע לצ'לסי וססאר אספיליקווטה התאכזב כשלא הגעתי אחרי שחיפש לי דירה בלונדון, אבל נשארתי לעונה בריאל מדריד".  


חברים קרובים, מוראטה ובופון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי