התגעגעתם? הליגות הגדולות באירופה חוזרות בענק

רומלו לוקאקו והשדים האדומים חוגגים
רומלו לוקאקו והשדים האדומים חוגגים | Gettyimages

אחרי פגרת הנבחרות, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד ייפגשו לקרב מסקרן (שבת, 14:30 בספורט2), אתלטיקו תנסה לעצור את ברצלונה המושלמת, באיירן רוצה לחזור למירוץ האליפות ובאיטליה הכל פתוח בצמרת

(גודל טקסט)
עם סיום פגרת הנבחרות ומוקדמות המונדיאל באירופה ובדרום אמריקה, הליגות הגדולות באירופה יחזרו לשגרה בסוף השבוע הקרוב, עם מספר משחקים אטרקטיביים ביותר.


ליברפול – מנצ'סטר יונייטד (שבת, 14:15 בספורט2)

סאדיו מאנה מליברפול ופול פוגבה מיונייטד אמנם ייעדרו, אבל עדיין צפוי לנו משחק אטרקטיבי. פיליפה קוטיניו יעלה בהרכב ליברפול בצל השמועות האחרונות על כך שברצלונה רוצה אותו בינואר. שחקן ומאמן המייטירדס בעבר, קני דלגליש, סבור ששתי הקבוצות ישחקו זהיר באנפילד וז'וזה מוריניו לא יסתכן בהפסד ויבוא "להחנות את האוטובו"ס. חואן מאטה עשוי להאריך את חוזהו ביונייטד לעונה אחת נוספת ולנצל סעיף בחזוה אחרי שהחליט לדחות הצעה אטרקטיבית מסין.



 גם מרוואן פלאיני שפצוע בברכו לא ישחק, כשנוסף מוריניו זעם על כך שרוברטו מרטינס שיתף את רומלו לוקאקו במשחק של נבחרת בלגיה נגד קפריסין, למרות שהיה חסר משמעות עבור השדים האדומים. החלוץ נכנס מחליף וכבש את הרביעי אחרי שהתאושש מפציעה בקרסול, והפורטוגלי הגיב בעוקצנות: "זה היה משחק מאוד חשוב עבורם,  לא הייתה ברירה אלא לשתף אותו".



אתלטיקו מדריד – ברצלונה (שבת, 21:45)
בארסה הבלתי מנוצחת בליגה תתקל במשוכה הכי גבוהה עד כה העונה כשתבקר לראשונה באיצטדיון "וונדה מטרופוליטנו". אתמול היו למועדון חדשות טובות כשהוכרז על תקציב שיא לעונת 2017/18 של 897 מיליון יורו, עליה של 189 מיליון יורו מעונה שעברה. ראשי הקבוצה הציבו כמטרה הגעה למיליארד יורו עד 2021. חבר ההנהלה, אוסקר גראו, אמר ששזהו תקציב שאפילו בקבוצות NBA או NFL אי אפשר למצוא. לבלאוגרנה יהיה את הכסף לרכוש את קוטיניו בינואר, וגראו גראו הצהיר רשמית שסגנית האלופה מעוניינת בברזילאי.



מסי. המאמנים סחטו אותו (AFP)


"מארקה" כתב שליאו מסי עשוי להגיע למשחק הזה עייף אחרי שגם ארנסטו ואלוורדה וגם מאמן ארגנטינה חורחה סמפאולי סחטו ממנו את המקסימום, והוא פתח בכל המשחקים העונה האפשריים. הפרעוש שיחק 990 דקות עם ברצלונה וארבעה משחקים במוקדמות המונדיאל עם ארגנטינה בלי לנוח. רק 20 שחקנים בליגה הספרדית שיחקו כמוהו את כל המשחקים.

למשחק בוונדה תהיה משמעות נוספת. ברסה תגיע לראשונה למשחק בעיר הבירה אחרי תוצאות המשאל שקבעו שקטאלוניה רוצה עצמאות. נשיא קאטלוניה דחה את ההודעה על הינתקות בגלל התערבות האיחוד האירופי. "אין לי פיתרון, אבל המצב לא טוב". הודה הקפטן אנדרס אינייסטה והתייחס גם לדשא הגרוע בוונדה מטרופוליטנו: "נצטרך להסתגל אליו. אנחנו הולכים לשחק כדורגל ולא משהו אחר". בתוך כך ג'ורדי אלבה ואיבן ראקיטיץ' חזרו לאימונים כבר אתמול והיום צפויים להגיע שאר השחקנים.


באיירן מינכן – פרייבורג (שבת, 16:20 בספורט3)
קרלו אנצ'לוטי יהיה הנעדר העיקרי מהקווים בשבת, כשאלופה תנסה לחזור למירוץ לאליפות. בגיל 72, יופ היינקס מתחיל קדנציה שלישית בבוואריה אחרי שהיה בטוח שהוא כבר לא יחזור לאמן לעולם אחרי הזכייה בטרבל לפני ארבע שנים. יהיה מסקרן לראות איך תיראה באיירן יחד איתו ושני עוזריו שחזרו לאמן אף הם. לפי "בילד", הוא עובד קשה על בעיית השוערים בהעדרו של מנואל נוייר הפצוע. סוון אולרייך וטום שטרקה שהוחזר אף הוא מפרישה מקבלים הרבה תשומת לב, אבל המאמן לא פוסל גם את השוער הצעיר בן ה-17 כריסטיאן פרוכטל.



מולר. יחזור לעצמו תחת היינקס? (AFP)


בתוך כך יצא תומאס מולר להגנתו של קרלו אנצ'לוטי שפוטר ואמר שהוא לא צריך להיות השעיר לעזאזל. "חוסר ההצלחה שלנו נבע בעיקר מכך שהקבוצה והשחקנים לא נתנו את היכולת שקיוו לראות מהם. אני לא מאמין שעם היינקס נשחק עכשיו פתאום כדורגל מעולם אחר. צריכים להיות ריאליים ולא להציב מטרות שאחר כך נזרוק לפח". לפי ה"בילד" היינקס יחזיר את מולר למשבצת של השחקן החשוב בבאיירן וייתן לו חופש פעולה.


יובנטוס – לאציו (שבת, 18:50. ספורט1)

הגברת הזקנה מפגרת בשתי נקודות מאחורי המוליכה נאפולי, ונראה שתהיה לה עונה לא קלה בכל הקשור לזכייה נוספת באליפות. יובה תחזור היום לאימונים אחרי פגרת הנבחרות אחרי שניצחה במשחק אימון קבוצת חובבים 0:4 משערים של סמי חדירה (צמד), דניאלה רוגאני וגונסלו היגוואין שלא זומן לנבחרת ארגנטינה, ואוהב מאוד להבקיע נגד הנשרים.

מסימיליאנו אלגרי יחסר את מיראלם פיאניץ', בנדיקט הובדס, מאתיה די שיליו ומרקו פיאצה הפצועים כשהיה חשש שגם מאריו מנדזוקיץ' יצטרף לרשימה, אבל הוא יהיה כשיר. גם ללאציו יש מספר פצועים, אבל הבלם האנגולי באסטוס חזר אחרי פציעה ויהיה כשיר. העיתונים באיטליה בחרו בבלאז מטווידי כרכש הכי טוב של הקיץ והוא מצידו אמר: "אני מצפה שיובה תרוץ עד סיום העונה לאליפות נוספת. אני לא מופתע שנאפולי למעלה בצמרת, אבל בסופו של דבר נזכה באליפות". 




היגוואין. אוהב מאוד את לאציו (AFP)

 

לאציו שלא רכשה בקיץ כוכבים גדולים כבר ניצחה העונה 2:3 את יובה בסופרקאפ וסימאונה אינזגי הצליח להעמיד קבוצה שרצה בצמרת. בהנהלת הנשרים רוצים להכניס סעיף בחוזהו שהוא יוכל לעבור לאמן רק בחו"ל ולא באיטליה, בעקבות החשש שיהיה היורש של אלגרי. 


רומא – נאפולי (שבת, 21:40 בספורט1)

משוכה גבוהה לנאפולי, שרוצה להמשיך להוביל את הטבלה מול הג'אלורוסי שצמודים ליריבה העירונית לאציו במקום השישי עם משחק חסר. שתי הקבוצות, שניסו ללא הצלחה לזנב ביובנטוס בעונות האחרונות, אמנם משחקות במערך 4-3-3, אבל יש להן סגנון שונה לחלוטין. זה יהיה גם קרב מרתק בין חלוץ נאפולי דריס מרטנס, ללא ספק התגלית של השנתיים האחרונות, לאדין דז'קו חלוץ רומא. המאמן מאוריציו סארי מקבל מחמאות מקיר לקיר העונה על היכולת שמפגינה נאפולי, שהבקיעה עד כה 25 שערים. יותר מכל קבוצה אחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי