נעים וכדאי להכיר: הכוכב הגדול הבא של הכדורגל האנגלי

ראיין ברוסטר
ראיין ברוסטר | טוויטר

בגיל 17 בלבד, ריאן ברוסטר הוביל את נבחרת הנערים של אנגליה לגמר הגביע העולמי עם שלושער מול ברזיל. בממלכה כבר מכירים את הכישרון הצעיר של ליברפול

(גודל טקסט)
 אם לא שמעתם עדיין את השם ריאן ברוסטר, זה לא אומר שאתם לא בעניינים. החלוץ בן ה-17 של ליברפול מטריף את אנגליה אחרי שהנבחרת הלאומית עד גיל 17 עלתה אתמול לגמר הגביע העולמי המתקיים בהודו, לאחר שניצחה בחצי הגמר 1:3 את ברזיל.


ברוסטר לא שיחק אפילו דקה בבוגרים של ליברפול וגם לא במשחקי גביע הליגה. אבל לא רק שהחלוץ הצעיר כבש את שלושת השערים במשחק, הוא גם הבקיע שלישייה ברבע הגמר ב-1:4 על ארה"ב. בסך הכל הרשית הבחור שבעה שערים בטורניר, ובגמר המונדיאל לנערים הוא יקווה להוביל את נבחרתו לזכייה בגביע.



"לכבוש שתי שלישיות ברבע ובחצי הגמר זה הישג מדהים, וכלל לא משנה שזה במסגרת טורניר נוער", אמר מאמנו בנבחרת סטיב קופר, "הוא ייקח הביתה שני כדורים, ואני חושב שהוא עוד יאסוף עוד כמה כאלה בקריירה שלו. אני לא אוהב לדבר על שחקנים כי כדורגל זה משחק קבוצתי, אבל מדובר בסקורר אדיר".


הקבוצות הגדולות בעולם עוקבות בדריכות אחרי הטורניר כדי למצוא כישרונות צעירים. גביע העולם לנערים שוחק לראשונה ב-1985 בסין (עד גיל 16) ובמתכונת הנוכחית החל מ-1991. יש כמה כוכבים שהתגלו בטורניר הזה, בהם לנדון דונובן, רונאלדיניו, ססק פברגאס וטוני קרוס, אבל הרבה אחרים לא הצליחו להתרומם. ישמעאל אדו, אקס מכבי נתניה ומכבי ת"א, היה מלך שערי הטורניר בניו זילנד ב-1999. סאני עמנואל, שעבר תקופה קצרה בבית"ר ירושלים, היה השחקן המצטיין שלו עשר שנים מאוחר יותר. 



ברוסטר במדי נבחרת הנערים האנגלית. בדרך ל-11 בקבוצתו (טוויטר)


והיה גם את סיפורו של דויד. בגיל 14 זוהה החלוץ – כיום בן 34 – על ידי ריאל מדריד ונחשב לשחקן העתיד של ספרד. הוא כבש שבעה שערים בטורניר שהתקיים במצרים ב-1997, אבל לאחר מכן קרע את רצועות הברך וכשחזר נפצע שוב בגבו. הכאבים היו בלתי נסבלים והוא הודיע על פרישה בגיל 21, טס לארה"ב, למד בהרווארד וכיום משמש כמנהל קרן גידור מצליחה בניו יורק. באנגליה היה השבוע מי שנזכר בסיפורו של דויד והשתמש בו כדי לצנן את האווירה סביב ברוסטר, ילד הפלא החדש שמשגע את הממלכה.


למרות זאת, אוהדי הנבחרת ובעיקר ליברפול כבר משתגעים מהכישרון ודורשים מיורגן קלופ להעלות אותו בהרכב הקבוצה הבוגרת, בעיקר על רקע התוצאות האיומות של המרסיסיידרס בליגה. ברוסטר, יליד שנת 2000, גדל במחלקת הילדים של צ'לסי והצטרף לליברפול בגיל 15. באנגליה הקפידו לציין את ההפסד של הבלוז, והזכירו שחקן נוער נוסף שצמח במערב לונדון – אדוארד אנקטייה (18), שכבש שלשום במדי ארסנל את ה-1-2 על נוריץ' בהארכה. צ'לסי ויתרה על אנקטייה שעבר לארסנל והפך לשחקן הראשון במועדון שנולד כשארסן ונגר כבר אימן את התותחנים.


גם ברוסטר יכול ודאי להזדהות עם התחושות של אנקטייה ואמר על קבוצתו לשעבר: "לא ראיתי מסלול שבו אוכל להגיע לבוגרים בצ'לסי. כמה קבוצות רצו אותי, אבל כששמעתי שליברפול היא אחת מהן, לא חשבתי פעמיים. החלום שלי הוא לשחק בבוגרים ואני מוכן לעשות הכל כדי להגשים אותו".



ברוסטר במדי ליברפול. בונים עליו (האתר הרשמי של ליברפול)


אם ברוסטר יקבל דקות בקבוצה הבוגרת, הוא יהיה השחקן הראשון של ליברפול שנולד במאה ה-21. קלופ מודע ליכולתו ואמר כבר באפריל: "הוא עשה התקדמות גדולה בחודשים האחרונים. עקבתי אחריו יותר משנה, ובגיל הזה שחקנים כמוהו מזנקים קדימה. הוא משחק כבר בקבוצה של גילאי 21 ו-23. הוא היה על הספסל שלנו במשחק ליגה וזה הגיע לו".


ואכן, כל הסימנים מראים שהזמן של ברוסטר עומד להגיע. בגיל 16 הוא התאמן לראשונה עם הקבוצה הבוגרת, ובמשחק אימון סגור מול אקרינגטון הוא כבש שלושער. בקיץ שותף ברוסטר ב  מסע המשחקים של ליברפול לאוסטרליה, והחליף את דניאל סטארידג' במשחק מול פ.צ סידני לעיני 73 אלף צופים. ומי שמכיר את משחקי המחשב "פיפ"א17" ו-"פיפ"א18" בוודאי מגלה כמה קווים מקבילים בין הסיפור של ברוסטר לזה של הדמות הבדיונית אלכס האנטר, יחד עם הדמיון הפיזי בין השניים.


"עבדתי קשה מאוד כדי להתקדם ומצאתי את עצמי בקבוצה עד גיל 23. אני מאמין שאם אמשיך לשחק בקביעות, אוכל להגיע בקרוב גם לבוגרים", אמר ברוסטר לאחרונה. היכולת שמגלה לאחרונה קבוצתו, יחד עם המחסור בחלוץ 9 אמיתי, עשויים לסלול את דרכו של ברוסטר לבמה הגדולה באמת.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי