אחרי עשור: מייקל אמנלו החליט לעזוב את צ'לסי

מייקל אמנלו
מייקל אמנלו | Gettyimages

מכה קשה לרומן אברמוביץ'. המנהל המקצועי שהצטרף למועדון תחת אברם גרנט, עזב רשמית את האלופה, כשלפי החילופים הסיבה היא חילוקי דעות עם אנטוניו קונטה והמנהלת מרינה גרנובסקייה

(גודל טקסט)
בצל עתידו הלא ברור של אנטוניו קונטה בצ'לסי, אלופת אנגליה הודיעה רשמית שהמנהל הטכני של המועדון, מייקל אמנלו,החליט לעזוב היום (שני) את תפקידו. יש שיראו בכך ניצחון עבור המנג'ר האיטלקי, למרות שאמנלו, שהיה אחד מהאחראים להבאתו למועדון, תמך בו מאוד.


אמנלו אמר לאתר הרשמי של המועדון: "זאת הייתה החלטה קשה עבורי, אבל אני מאמין שזה הדבר הנכון עבורי, עבור המשפחה שלי ועבור המועדון. הייתה לי הזכות לעבוד לצד האנשים הכי מוכשרים בעולם הספורט ב-10 השנים האחרונות ואני גאה מאוד בהישגים שלי. אני מאחל לצ'לסי הצלחה ואעקוב בעתיד מרחוק אחרי המועדון וההצלחות שלו".





לפי "הטלגראף", הבעלים רומן אברמוביץ' ביקר בשבוע שעבר במתחם האימונים של צ'לסי ושוחח עם אמנלו על הבעיות במועדון. האלופה סבלה בקיץ מחלון העברות מתסכל עבורה בעקבות חילוקי דעות בין המנהל הטכני לקונטה והמנהלת מרינה גרנובסקייה. לפי מקורות, הניגרי בן ה-52 שלא היה מעוניין לקחת חלק בקרב התלת ראשי, החליט לעזוב את תפקידו.




קונטה. דחף לעזיבה? (AFP)


למרות השמועות, קונטה שהיה המנג'ר העשירי איתו שיתף אמנלו פעולה, אמר לאחר הפרידה מהמנהל הטכני: "צר לי לראות את מייקל עוזב את צ'לסי ואני רוצה להודות לו על כל העזרה והתמיכה מאז הגעתי למועדון. נהנתי מאוד לעבוד איתו, חגגנו ביחד את הזכייה בפרמייר-ליג במאי האחרון ואני מאחל לו את הטוב ביותר בעתיד".


קונטה היה המנג'ר העשירי איתו שיתף פעולה הניגרי בן ה-52. הוא עוזב את אלופת אנגליה אחרי עשור, לאחר שהצטרף למועדון ב-2007 בעידן אברם גרנט, שאימן אותו בשלהי הקריירה במכבי תל אביב. אמנלו נחשב לאחד השורדים הגדולים בעידן רומן אברמוביץ', בו ידעה צ'לסי תהפוכות רבות. מדובר במכה לא קלה עבור הבעלים הרוסי, שאיבד את אחד האנשים הבודדים עליהם סמך.



אמנלו. מכה לא קלה לאברמוביץ' (Gettyimages)


בצ'לסי שימש אמנלו כראש מערך הסקאוטינג אצל גרנט, לאחר מכן שימש כעוזר מאמן וב-2011 קודם להיות המנהל הטכני במועדון. בתקופתו זכתה צ'לסי בשלוש אליפויות, בגביע אנגלי, בגביע הליגה ובליגת האלופות, כשבנוסף היה הניגרי אחראי להגעתם למועדון של כוכבים כמו אדן הזאר, טיבו קורטואה, ססאר אספיליקואטה וגם קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו, שעזיבתם גרמה לחילוקי דעות בין אמנלו למנג'ר דאז ז'וזה מוריניו.


Chelsea FC today announces that technical director Michael Emenalo has decided to stand down from his role… https://t.co/LKFw2ewXOj

— Chelsea FC (@ChelseaFC) November 6, 2017
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי