צפו בתקציר: 3:3 משוגע בין ארסנל לליברפול

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | AFP

אחד ממשחקי השנה באמירויות. קוטיניו וסלאח העלו את המייטירדס ליתרון כפול, החמצות גדולות עוד היו יכולות להפוך זאת לתבוסה, אבל סאנצ'ס, ג'אקה ואוזיל תוך חמש דקות קבעו מהפך היסטרי. פירמינו הצליח להשוות

(גודל טקסט)

לא רבות הפעמים שמחזור הפרמייר-ליג נפתח כבר ביום שישי ובוודאי שמפתיע שדווקא משחק מרכזי שובץ כמשחק הפתיחה, אבל אנו נהנינו מכך ובענק – 3:3 מטורף לחלוטין באצטדיון האמירויות הפריד בין ארסנל לליברפול, אחרי שהאורחים כבר היו ביתרון כפול ובמקום להביס ספגו שלישייה תוך חמש דקות, נקלעו לפיגור ובמזל גדול, מבחינתם, הצילו נקודה.

ליברפול פתחה את המשחק עם שליטה אבסולוטית וגם פציעה של הקפטן ג'ורדן הנדרסון לא פגעה בה, אפילו להיפך. ג'יימס מילנר, שעלה במקומו, סידר למוחמד סלאח הזדמנות טובה בדקה ה-26, המצרי דאג לבשל ופיליפה קוטיניו כבש את השער הראשון במשחק. פירמינו, מאנה וסלאח עצמו עוד רשמו החמצות גדולות ובמקום לרדת למחצית ביתרון מוחץ הסתפקו ב-0:1 שעלה להם ביוקר.

אוהדי ארסנל כמובן הגיבו לכך בבוז צורם ובדקה ה-52 הם אף ראו את סלאח לא מתבלבל ומכניע את צ'ך, אלא שאז החל טירוף מוחלט. תוך 388 שניות משערו של סלאח הם הפכו את התוצאה ל-2:3 מדהים. סאנצ'ס כבש בנגיחה, ג'אקה איזן בזכות טעות של מיניולה בין הקורות ומסוט אוזיל השלים את המהפך בדקה ה-58, חמש דקות מופלאות של התותחנים. למזלם של האורחים, רוברטו פירמינו כיפר על החמצותיו, קבע 3:3 וחלוקת נקודות במשחק פנטסטי.

מדובר כמובן בקרב צמרת בין ארסן ונגר ליורגן קלופ, שני מאמנים שבעקבות פער של כמעט 20 נקודות מהפסגה שוב עולות השאלות האם יש להשאירם בתפקיד גם בעונה הבאה. התותחנים הגיעו אחרי שני ניצחונות רצופים ודחוקים, 0:1 על ניוקאסל וניצחון זהה נרשם על חשבון ווסטהאם ברבע גמר גביע הליגה, בעוד המייטירדס הגיעו ללונדון אחרי 0:4 בבורנמות', לו קדמו שתי תוצאות תיקו באנפילד, בדרבי מול אברטון (1:1) ולאחר מכן נגד ווסט ברומיץ' (0:0). ה-3:3 קבע שליברפול תישאר רביעית וארסנל חמישית, כשבין השתיים נקודה אחת בלבד, אולם שהמחזור ה-19 רק בראשיתו.



אלכסיס סאנצ'ס. התותחנים שוב הסתבכו, אבל יצאו מזה (AFP)

הרכבים
ארסנל: פטר צ'ך, נאצ'ו מונריאל (שקודראן מוסטאפי, 46), לורן קוסיילני, הקטור ביירין, איינסליי מייטלנד-ניילס, גרניט ג'אקה, ג'ק ווילשר, אלכס אייוובי (דני וולבק, 78), מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס (ת'יאו וולקוט, 89), אלכסנדר לקאזט.

ליברפול: סימון מיניולה, אנדרו רוברטסון, דיאן לוברן, רגנאר קלאבן, ג'ו גומז, ג'ורדן הנדרסון (ג'יימס מילנר, 13), אמרה ג'אן, סאדיו מאנה (ג'ורג'ינו וויינאלדום 80), מוחמד סלאח, פיליפה קוטיניו (אלכס אוקסלייד צ'מברליין 84), רוברטו פירמינו.

מהלך משחק
דקה 13: ג'ורדן הנדרסון נפצע ונאלץ לעזוב את כר הדשא, ג'יימס מילנר נכנס במקומו.


הנדרסון. הקפטן האורח נאלץ לרדת מכר הדשא בשלב מוקדם מאוד (AFP)

דקה 24: הזדמנות גדולה לליברפול. קוטיניו הגביה משמאל, פירמינו נגח לפינה הרחוקה ופספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 26, 0:1 לליברפול! מוחמד סלאח מסר, הכדור פגע ברגלו של קוסיילני וקפץ היישר אל קוטיניו, ששם את הראש ובהופעתו ה-150 בפרמייר-ליג הכניע את צ'ך וכבש את השישי שלו העונה.


סלאח וקוטיניו חוגגים את היתרון באמירויות (AFP)

דקה 32: הלחץ של ליברפול נמשך. שוב היה זה פירמינו שהחמיץ, הפעם הוא שלח כדור מסובב מעל השער.

דקה 44: החמצת ענק של מאנה. קוסיילני בטעות קשה הותיר את סלאח באחד על אחד, צ'ך מנע שער ודאי והסנגלי, מול שער ריק, ניסה לכבוש במספרת ובעט מעל השער.


סלאח. יכול היה להכפיל את היתרון עוד לפני ההפסקה (AFP)

דקה 52, 0:2 לליברפול! מי אם לא מוחמד סלאח? המצרי פרץ מהחצי של ליברפול, מסר לפירמינו והברזילאי מצא בחזרה את המצרי שדהר לעבר הרחבה כשסביבו שלושה שומרים. זה לא הפריע לו לשחרר כדור מדויק לפינה הרחוקה ופנימה.

דקה 53, ארסנל מצמקת ל-2:1: הגבהה של ביירין מימין מצאה את ראשו של אלכסיס סאנצ'ס והצ'ילאני צימק מקרוב. ג'ו גומז חלם בשמירה.


סאנצ'ס מנצל את ההפקרות בהגנת ליברפול ומצמק (AFP)

דקה 56, 2:2 מדהים באמירויות! ליברפול שוב לא מבינה איך היא מאבדת יתרון כפול. ג'אקה שחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, מיניולה בטעות קשה אפשר לכדור לחדור לרשת וארסנל חוזרת למשחק תוך שתי דקות.

דקה 58, 2:3 מטורף לארסנל!! 388 שניות חלפו והתותחנים השלימו מהפך משוגע לחלוטין. לקאזט מצא את אוזיל והקשר הגרמני, עמוק בתוך הרחבה, הכניע את מיניולה באחד על אחד. 


אוזיל חוגג את המהפך המשוגע (AFP)

דקה 71, ליברפול משווה ל-3:3!! הטירוף באמירויות נמשך. ג'אן מצא את פירמינו, הברזילאי בעט כדור חזק שצ'ך הצליח רק לגעת בו, אבל לא למנוע שער. 

דקה 78: ביירין ניסה להכניע את מיניולה מזווית קשה, הבלגי התעופף והדף היטב לקרן.


פירמינו. הצליח להציל את ליברפול מהפסד (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי