מוריניו: השמועות עליי? זבל, אין לי תיאור אחר לזה

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

אחרי הדיווחים ב"דיילי מייל" על כך שהתנהלותו תוביל לסיום דרכו במנצ'סטר יונייטד בתום העונה, הפורטוגלי הגיב במסע"ת לקראת המשחק נגד דרבי בגביע (שישי, 22:00, ספורט1): "אעזוב רק כשהמועדון יגיד לי ללכת"

(גודל טקסט)

אחרי הדיווחים השונים על כך שיעזוב את מנצ'סטר יונייטד בתום העונה, אולי לפאריס סן ז'רמן, החליט ז'וזה מוריניו להגיב לשמועות במסיבת העיתונאים, לפני המפגש מחר (שישי, 22:00, שידור ישיר בספורט1) מול דרבי קאונטי בגביע האנגלי: "אני לא רואה שום סיבה לא להישאר. אם אתם מדברים על כל מיני חדשות, אני אומר שזה זבל. לא מוצא הגדרה מתאימה יותר לתאר את זה. אם אתם שואלים אותי ישירות אם אני רואה את עצמי במנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה, דבר שאני מניח שאתם רוצים, אני אגיד שכן. עוד כשהגעתי לפה אמרתי שאעזוב רק כשהמועדון ירצה בזה, כי לי אין כוונה לעזוב כלל. המטרה שלי היא להישאר, לעבוד, לשפר ולהחזיר את המועדון לאן שהוא שייך".




 

"לדבר על העבודה שלי ולקשר אותה לחדשות שהן זבל", הוסיף הפורטוגלי הזועם. "זה להגיד את הדבר הגרוע ביותר שמישהו יכול לעשות. זה לא להגיד שאני מנג'ר רע או מנג'ר שלא משיג תוצאות, אלא לפקפק במקצועיות שלי בכל פרק שקשור לעבודה. אז כן, זה זבל שהשפיע עליי רק בעניין הזה, כי זה לא דבר שאני מודה בו. אני חוזר, אני באמצע חוזה. אם אחתום על חדש, זה תלוי במועדון, אבל המחוייבות שלי טוטאלית ואני רוצה להישאר. אנירואה את עצמי כאן אחרי החוזה, וזה תלוי רק במועדון, בהנהלה, בבעלים ובמר וודוורד. כולם מאוד מרוצים מהתרומה שלי והם רוצים שאשאר מעבר לתום החוזה".


מוקדם יותר פורסמו דיווחים סותרים באנגליה לגבי עתידו שלמוריניו ביונייטד. בעוד חלק מכלי התקשורת דיווחו בימים האחרונים על חוסר שביעות רצון בהנהלת השדים האדומים מהביקורת של מוריניו על חוסר רכש כפי שהוא רוצה והעובדה שהוא מבלה שעות בנסיעות למשפחתו שנשארה בלונדון, פרסם ה"טלגרף" הבריטי שיש שיחות בין מוריניו להנהלת היונייטד על הארכת חוזהו של הפורטוגלי עד 2020, כשהנוכחי בקיץ 2019. זאת בניגוד לכתבת ענק שפרסם "דיילי מייל" לפיה יש חשש שמוריניו לא ימשיך עונה שלישית בקבוצה.



מוריניו. זועם על השמועות (מנצ'סטר יונייטד, רשמי)


"טלגרף" כתב כי שני הצדדים נמצאים במו"מ בחודש האחרון להארכת החוזה לאחר שמוריניו נחוש להישאר בקבוצה לטווח ארוך ושסוכנו ז'ורז'ה מנדש מנהל מדעים עם סגן הבעלים אד וורוורד. "מנצ'סטר איבנינג ניוז" פרסם שמוריניו דורש תקציב של 50 מיליון ליש"ט מהנהלת הקבוצה כדי לחזק אותה בינואר. לפי העיתון מוריניו סבור שחיזוק נכון כרגע יכול להיות משמעותי גם לעונה הבאה לגבי יכולת הקבוצה להתמודד עם מנצ'סטר סיטי ושאר היריבות.


מוקדם יותר כאמור, "דיילי מייל" המשיך בכתבות הלא אוהדות שלו כלפי ז'וזה מוריניו, כשהפעם הביא העיתון סימנים והוכחות לכך ש"המיוחד "נמצא בדרך החוצה ממנצ'סטר יונייטד ולא ימשיך שנה שלישית. הוא אפילו ציטט מקור במועדון שאמר: "סינדרום השנה השלישית של מוריניו הגיע אלינו מוקדם".


הסימנים הם שמוריניו מכונס בעצמו יותר מתמיד, מבלה כמה שפחות זמן בעיר מנצ'סטר, טס ללא הגבלה למשפחתו בלונדון ומשתמש בכל אמצעי כמו טיסות ורכבות. המנג'ר הפורטוגלי טס במטוס פרטי בערב חג המולד ב-24 וב-25 בדצמבר. ראשי הקבוצה טוענים שלא מימנו את הטיסות הלוך ושוב ונראה שמוריניו שילם עליהן מכיסו הפרטי.



"מוריניו סובל מגעגועים הביתה או סובל מיונייטד?" (מתוך "דיילי מייל")


לפי הדיווח, בין חלק מאנשי ההנהלה של יונייטד יש תרעומת של ממש על כך שאישתו של מוריניו, מטילדה, מעדיפה להישאר בלונדון וגורמת לכך שהמנג'ר לא נמצא כמעט בעיר וטרוד בנסיעות. עם זאת, גם "דיילי מייל" מסכים שאם התוצאות במגרש של השדים האדומים היו טובות יותר, איש לא היה מזכיר את הנסיעות של המיוחד. בקבוצה אף הזכירו שאולי התוצאות שלו במגרש טובות מאלה של לואי ואן חאל, אבל לפחות ההולנדי ואישתו עברו לגור ליד מנצ'סטר ובכך הראו שאכפת להם מהקבוצה.


פרשה נוספת היא ההתקפה של מוריניו על פול סקולס, לו יש מעמד מיוחד ביונייטד ואוהדים רבים מעריצים אותו. במועדון אומרים שלא לייחוס כי ההתקפה שלו על קשר העבר בלבד בלטה במיוחד בעקבות העובדה שסקולס לא היה הפרשן היחיד שתקף את מוריניו על יכולתה של הקבוצה, אבל הוא בחר להתעמת איתו ראש בראש בצורה חריפה, במעין הצהרת כוונות מתעמת עם הסמל של יונייטד הישנה והוא הבוס החדש במועדון.


אותם מקורות אמרו שהעקיצה של מוריניו על כך שסקולס מקנא במשכורת של פוגבה הייתה הדבר הכי לא נכון שהיה יכול לומר כשביקורת נגדית. "כולם ביונייטד זוכרים שסקולס שיחק עבור המועדון ולא היה איכפת לו להרוויח פחות מאחרים. הקטע הכספי היה פחות חשוב לו, זו הייתה טעות של מוריניו לתקוף אותו ברובד הזה". עניין נוסף שכולם מציינים היא שלמוריניו נמאס לחיות בצל של פפ גווארדיולה שרודף אותו מאז ימיו ברצלונה. אחד מאנשי יונייטד סיכם: "במקרה הכי גרוע הוא יאמן שנה הבאה בפאריס סן ז'רמן. גם משם הוא יכול בקלות לקחת רכבות ללונדון".



סקולס. מוריניו טעה בבחירת הביקורת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי