המחליפים האפשריים וכעס האוהדים: ליברפול ביום שאחרי קוטיניו

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | טוויטר

למאר, מאחרז וכישרונות מגרמניה, המייטי רדס נואשים לחיזוק התקפי. האוהדים ושחקני העבר מיואשים: "מתי נפסיק לספק שחקנים לגדולות?". וגם: רוברטו פירמינו עשוי לקבל הרחקה ממספר רב של משחקים

(גודל טקסט)
עוד בוקר מייאש עבור אוהדי ליברפול. האופוריה מרכישת וירג'יל ואן דייק נעלמה במהירות והאוהדים המסכנים שואלים את עצמם 'עד מתי נמשיך לספק כוכבי על לברצלונה ונחזור למעמד האיתן משנות ה-80 כשהיינו קבוצת על בעצמנו'. בעיר כבר העלו את הטענה שברזילאים תמיד יחלמו לשחק בברצלונה או בריאל מדריד ולכן צריך להביא שחקנים ממדינות אחרות.


כמו שלואיס סוארס נטש אחרי עונה אדירה בה המייטי רדס פספסו את הזכייה באליפות במחזורים האחרונים, גם קוטיניו עושה זאת דווקא בתקופה טובה בה הקבוצה לא הפסידה 17 משחקים רצופים בכל המסגרות.




יורגן קלופ אומנם אמר: "אני מאמין בשחקנים שנשארו", אבל השאלה הגדולה היא מי יגיע במקומו של קוטיניו והאם ליברפול יכולה לשים את היד על שחקן על. לפי "ליברפול אקו" השחקן הראשון ברשימה הוא תומא למאר ממונאקו. לאונרדו ז'רדים לא אוהב לשחרר שחקנים בינואר, אבל אם האדומים ישחררו סכום מספיק גבוה ייתכן שיצליחו לרכוש את השחקן.


בשעות שלאחר העסקה השם המרכזי שהסתובב בכלי התקשורת באנגליה היה דווקא של ריאד מחרז מלסטר. "מירור" טוען שגם ארסנל מעוניינת ותסכים לשחרר את אלכסיס סאנצ'ס רק אם מאחרז יגיע במקומו. "סאן" לעומת זאת טוען שהאלג'יראי יעבור בדיקות רפואיות בליברפול כבר היום ומצטט דיווח ברשת Bein SPORT שטוענת שהוא יחתום בליברפול עד 2022. מאמן לסטר קלוד פואל הגיב: "מאחרז לא הולך לשום מקום. הוא לא ביקש לעזוב לשום מקום והוא מרוצה אצלנו".


Disappointed Coutinho has gone, never thought he'd turn into the players he's become when I first played with him, but he's been a great @LFC player these last few years. 142 million though! Just need to use the money better than we did when Suarez left!!

— Jamie Carragher (@Carra23) January 6, 2018


שלוש שמות נוספים שהוזכרו הם לאון גורצקה משאלקה, שלפי דיווחים בגרמניה כבר סגר בבאיירן מינכן, ג'וליאן ברנדט מוורדר ברמן ויוליאן דרקסלר מפאריס סן ז'רמן.


בתוך כך הפרשן ושחקן העבר של ליברפול, ג'יימי קארגר, קרא לליברפול להוציא בצורה חכמה את הכסף שקיבלה את קוטיניו ולא לרכוש שחקנים כושלים כמו אחרי עזיבת סוארס. קארגר גם צייץ שהוא מאוכזב מעזיבת קוטיניו.


הקבוצה החליטה לפצות את אוהדיה שרכשו חולצות של קוטיניו לעונת 2017/18 ב-50 ליש"ט על כל חולצה. הם יקבלו שובר ולא כסף מזומן אחרי שיציגו את החולצה שקנו בכל חנות רשמית של המועדון.


ריאד מאחרז. המועמד המוביל (AFP)
ריאד מאחרז. המועמד המוביל (AFP)


בנוסף לפרשת קוטיניו עוברת על ליברפול פרשיה נוספת לא נעימה אחרי ששחקן אברטון מייסון הולגייט טען שרוברטו פירמינו כינה אותו "שחור" בעימות ביניהם בדרבי בגביע ביום שישי. ההתאחדות האנגלית כבר פתחה בחקירה. "מירור" שכר קורא שפתיים שבדק את החלפת המילים ביניהם והעיתון טוען שדווקא שחקן אברטון משקר ופירמינו קילל אותו בפורטוגזית שהוא לא מבין כלל. לפי התרגום הוא אמר לו: "יא בן זונה, אתה השתגעת?", אחרי שדחף את פירמינו לשלטים וליציע. אם יתברר שפירמינו אכן קילל אותו בצורה כזאת הוא עלול להיות מורחק למספר רב של משחקים.


מנג'ר ניוקאסל, רפא בניטס, שאימן את קוטיניו מספר חודשים ב-2010 באינטר לפני שעזב בהשאלה לאספניול דיבר על היכולת של השחקן בצעירותו, ולמה עזב בטריקת דלת: "זו הייתה הפתעה נעימה עבורי לפגוש שחקן כמו קוטיניו שכבר בגיל 18 היה מצויד בכל היכולות שיש לו היום", אמר המאמן בראיון ל-"מונדו דפורטיבו".


לדבריו, "היה ברור אז לכולנו שמדובר בכישרון יוצא מהכלל. היה לו הכישרון הזה לעשות הרבה בעיות ליריבה וכבר אז היינו ממש בהלם מהיכולת שלו לתת את המסירה האחרונה בזמן. היתה לו מסירה מעולה. היה לו הכל למרות גילו הצעיר וידענו שהוא עוד ישתפר. הכי חשוב שהיה ילד צנוע ורצה לעבוד קשה. הוא הסכים לשמוע לכל ביקורת. משהו שלילי עליו? ממש לא זוכר. אולי שהיה ביישן גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי