גווארדיולה רוצה להביס, צ'לסי לכבוש: לקראת המחזור ה-24

סיטי חוגגת
סיטי חוגגת | Getty

שבת בפרמיירליג: הבלוז יתארחו אצל חמד וכיאל בתקווה לשוב למסלול הניצחונות ולמצוא את הרשת, מנצ'סטר סיטי מקווה להתפוצץ על ניוקאסל ומנצ'סטר יונייטד תתארח אצל ברנלי, עדיין ללא אלכסיס סאנצ'ס

(גודל טקסט)

שמונה משחקים יתקיימו מחר (שבת) בפתיחת המחזור ה-24 בפרמיירליג, כשמנצ'סטר סיטי תרצה לשמור בפסגה על הפרש 12 נקודות ממנצ'סטר יונייטד. לכאורה לכל הקבוצות בצמרת משחקים קלים יחסית, אבל מישהי בטוח תאבד נקודות.

ברייטון – צ'לסי (14:30, ישיר בספורט1)
ברייטון הייתה אחת ההפתעות היותר נעימות של העונה בתחילתה, אבל ככל שחלפו המחזורים הצטמצמו הפערים וכעת תומר חמד, בירם כיאל וחבריהם במרחק של שלוש נקודות בלבד מהקו האדום. לצערה, או שלא, מגיעה להתארח האלופה צ'לסי שלא ניצחה חמישה משחקים רצופים בכל המסגרות, מאז ה-30.12.2017 אחרי שהניצחון האחרון על נוריץ' בגביע הושג רק אחרי דו קרב פנדלים.

בסיבוב הראשון הן נפרדו ב-0:2 לצ'לסי בסטמפורד ברידג' והשחפים הם למעשה היחידים שלא הצליחו לקחת אף לא נקודה אחת משש הראשונות. המגן ברונו אמר: "חייבים להוציא משהו משש הראשונות. זה קשה, אבל אלה נקודות שבסופו של דבר עשויות להשאיר אותנו בליגה". בצ'לסי ססק פברגאס וגארי קייהיל בספק בגלל פציעות וקונטה גם יחסר את המורחקים פדרו ואלברו מוראטה. כריס יוטון עשוי לעלות עם אותו הרכב שהפסיד לברומיץ', כשחמד וכיאל על הספסל.


מוראטה ספג אדום וייעדר גם הוא. צ'לסי תחזור לכבוש בליגה? (AFP)


ארסנל – קריסטל פאלאס (17:00, ספורט2)
המשחק הקודם בין הקבוצות בדצמבר היה משובח והסתיים ב-2:3 נהדר של התותחנים, אז אלכסיס סאנצ'ס כבש צמד. שער אחד היה ממסירה גאונית של ג'ק ווילשייר, שעשוי לשחק גם מחר אם יתאושש מפציעה, אבל סאנצ'ס כנראה כבר לא ילבש את המדים של התותחנים – רק פיצוץ במו"מ עשוי לגרום לדרמה בסגל אליו עשויים לשוב ארון ראמזי, נאצ'ו מונריאל ולורן קוסיילני שחוזרים מפציעות. האם פאלאס מסוגלת להפתיע באמירויות אחרי סדרת משחקים טובה? פאלאס איבדה את רובן לופטוס-צ'יק שנפצע בקרסול ואולי גמר את העונה, כך שגם חלום המונדיאל בספק עבור הקשר הצעיר שהגיע מצ'לסי.


ברנלי – מנצ'סטר יונייטד (17:00, ספורט2)
שתי הקבוצות סיימו בתיקו דרמטי את משחק הליגה ביניהן בחג המולד (2:2), וכעת יונייטד וברנלי ינסו למצוא הכרעה בטרף מור. אלכסיס סאנצ'ס עדיין לא ישחק במדי השדים האדומים, גם אם יחתום עד המפגש, אבל הפרשן ושחקן העבר גארי נוויל אמר ל"סקאי": "לא יודע מתי יעזוב ז'וזה מוריניו את יונייטד, אבל ברור לי שהוא לא יעזוב עד שלא יחזיר את יונייטד להיות אלופה ויזכה איתה בתארים – את זה אני מעריך מאוד אצלו". אשלי יאנג חוזר מהשעיה, אבל לוק שואו שיחק היטב במקומו כך שמוריניו יצטרך להחליט מי מהם יעלה בהרכב. יונייטד שמרה על רשת נקייה בשלושת משחקיה האחרונים, בעוד שברנלי רשמה שלושה הפסדים רצופים ולא ניצחה משחק במסגרת רשמית כבר שבעה משחקים. 


יאנג. בדצמבר הוא הרשים, אבל כעת יש לו מלחמה על ההרכב (Gettyimages)

מנצ'סטר סיטי – ניוקאסל (19:30, ספורט1)
יש הרגשה שפפ גווארדיולה מצפה משחקניו לקרוע לגזרים את המאגפייז, אחרי הפסד הליגה הראשון לליברפול 4:3 במחזור הקודם. בניוקאסל אין מצב רוח מרומם אחרי שהשיחות לרכישת המועדון נפסקו תוך האשמות הדדיות ויש חשש שרפא בניטס יעזוב. גם בליגה, כמו ברייטון, ניוקאסל רק שלוש נקודות מהקו האדום. גווארדיולה הדגיש שאדרסון יישאר השוער הראשון שלו למרות הטעות שביצע נגד ליברפול שהביאה לשער של מוחמד סלאח. דנילו או אלכסנדר זיצ'נקו האוקראיני יפתחו בצד שמאל של ההגנה אחרי פציעת פביאן דלף. דויד סילבה שלא שיחק מול ליברפול יחזור להרכב. בניטס עשוי לפתוח עם אותו הרכב שהפסיד לסיטי רק 1:0 במשחק הקודם בסיינט ג'יימס פארק.


דויד סילבה. ישוב להרכב של גווארדיולה (Gettyimages)


שאר המשחקים

אברטון – ווסט ברומיץ' (17:00)
לסטר – ווטפורד (17:00)
סטוק – האדרספילד (17:00)
ווסטהאם – בורנמות' (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי