המנצחים, המפסידים והנרי: היום שאחרי הטרייד המטורף

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | אתר רשמי

אחרי המעבר של אלכסיס ליונייטד וצירופו של מחיטריאן לארסנל, בממלכה מנתחים. מוריניו זוכה לשבחים, ראשפורד עשוי לשלם את המחיר ורק ונגר שוב תחת מתקפה. אוהדי ארסנל דורשים להסיר את הפסל של הצרפתי

(גודל טקסט)
אחרי יותר משבוע של דיווחים, שמועות והמתנה גדולה – הטרייד הגדול של אנגליה הושלם אמש (שני) כשאלכסיס סאנצ'ס עבר למנצ'סטר יונייטד, והנריק מחיטריאן עשה את הדרך ההפוכה לארסנל. החלוץ הפך לצ'ילאני הראשון בתולדות השדים האדומים, וזכה לכבוד של מלכים. לעומתו, הפרשנים בממלכה מתקשים לעכל את ההחלטה של ארסן ונגר להמר על הארמני האדיש. 


מארק דויל חלק שבחים בעיקר לז'וזה מוריניו: "אין דרך מושלמת מזו להתחיל את השנה אם קוראים לכם מוריניו. ז'וזה כבר הצליח להטריף את אנטוניו קונטה וצ'לסי, שנקלעו לסחרור. עם ההחתמה של אלכסיס הוא שלח מסר ברור לפפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי, שהם עדיין המועדון הגדול באנגליה. פפ היה בטוח שאלכסיס יגיע, ומוריניו ביצע מהלך מדהים שהוביל אותו לאולד טראפורד. אפילו ונגר שכח את הקרבות מול 'המיוחד' והסכים לעסקה". 



מי שבוודאי חייך אמש, אחרי החתימה של אלכסיס ביונייטד, הוא סרחיו אגוארו. דויל הסביר: "המרדף של פפ אחרי אלכסיס פגע אנושות באגו של קון. למה שסיטי תרצה לצרף חלוץ אחר, כשיש לה את אגוארו וגבריאל ז'סוס? כעת, המעמד של קון חזק מתמיד ונדמה שלפפ יהיה קשה מאוד לוותר עליו גם בקיץ". 


Alexis Sanchez supported Manchester United.

Like I said. Maybe he wanted to come here, maybe he wanted to add his name to the pantheon of legends.

Just face facts. We might be 2nd in the league right now, but form is temporary, class is permanent. pic.twitter.com/wc2NRAdBR3

— Stephen Howson (@MrStephenHowson) January 22, 2018

ועדיין, קשה להאמין כיצד מוריניו יוכל להתעלם מהעובדה כי הוא מחזיק בשני המשתכרים הבכירים ביותר בליגה האנגלית. אלכסיס מוביל עם 350 אלף ליש"ט לשבוע, אחריו פול פוגבה עם 290 אלף ליש"ט לשבוע. חלק מהפרשנים בממלכה בטוחים כי הגעתו של אלכסיס עשויה להפר את האיזון בסגל של השדים האדומים ואף לגרום לפוגבה לדרוש שדרוג משמעותי בשכרו. עדיין לא ברור היכן מוריניו יבחר להציב את אלכסיס המגוון, כשמי שעשוי לשלם את המחיר בצורה קשה הוא מרכוס ראשפורד. מאוחר יותר, ברשת חשפו תמונה ישנה של אלכסיס לובש חולצה של השדים האדומים במה שסומן כסגירת מעגל מיוחדת מבחינתו.


ומה בנוגע לתותחנים? ב-'Goal' סימנו את ונגר כמפסיד העיקרי מהטרייד: "המרמור של אוהדי ארסנל רק מחריף, בזמן שגם המורשת מתפוררת עם שורה של החלטות הזויות. כל מה שקרה בחודש האחרון מוכיח שלארסן אין תוכנית חירום, והוא מגיב בצורה קפריזית לכל מיני מהלכים. המצב החוזי של אלכסיס ומסוט אוזיל היה ידוע מהקיץ. בארסנל הסתכלו על ליברפול מאבדת את פליפה קוטיניו לברצלונה, והיא אפילו לא הסיקה מסקנות. המצב של ארסנל תחת ונגר היום דומה למצב שהמועדון היה בו לפני ההגעה שלו לפני 22 שנים".


That's why we call it the Theatre of Dreams ️@Alexis_Sanchez gets it! #Alexis7pic.twitter.com/u9OuwK1HFc

— Manchester United (@ManUtd) January 22, 2018

על הבחירה במחיטריאן, טען דויל: "קשה להאמין שהגישה של הנריק תהיה גרועה יותר משל אוזיל, אבל זו לא הבשורה שתושיע את ארסנל. מחיטריאן שחקן איכותי, אבל מה הוא מסוגל לתת לארסנל שלא היה לה עד עכשיו?". כריס וייטלי גורס אחרת: "ארסנל החתימה שחקן שיכול להתאים לה בצורה מושלמת. החיבור בין הנריק לארסנל היה צריך להתרחש מזמן, והוא מתאים להחתמות הטובות שוונגר היה מבצע בעבר. יש משהו בתחכום שלו, שמתאים כל כך לכדורגל היצרי של ונגר. כל מה שחסר עכשיו הוא פייר אמריק אובמיאנג".


ומה לגבי אוהדי התותחנים? הזעם על אלכסיס רק עלה מדרגה בעקבות ההצהרות שלו במהלך ההצגה באולד טראפורד ("שוחחתי עם תיירי הנרי, ובדיוק כמוהו הבנתי שאני חייב לעזוב את ארסנל"). בעקבות ההצהרה של הצ'ליאני אודות השיחה עם הנרי, ברחבי הרשת כבר התעוררה יוזמה להסיר את הפסל של הצרפתי מחוץ לאמירויות בטענה כי הוא פגע אנושות בשאיפות של ארסנל.


What's the boss' initial reaction to @HenrikhMkh's arrival?#AFCvCFCpic.twitter.com/4p3lTioOzB

— Arsenal FC (@Arsenal) January 23, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי