גזענות, מטוס פרטי ושיא חדש: הדרמות מסגירת החלון באירופה

איסלאם סלימאני
איסלאם סלימאני | טוויטר

בווסטהאם הסתבכו עם מייל נגד שחקנים אפריקאים, בעלי ניוקאסל רכש שחקן פצוע וקבוצות הפרמייר-ליג הוציאו 437 מיליון ליש"ט בתוך חודש. כל הפרטים מהלילה הדרמטי

קבוצות: ווסטהאם
(גודל טקסט)
שוק ההעברות הסתיים הלילה (בין רביעי לחמישי) כרגיל על הבאזר ובצורה הכי דרמטית שיש עם עסקאות שנחתמו ממש ברגע האחרון. ויש כמה העברות שאף אושרו לאחר נעילת החלון, כיוון שהתעכבו בשל פרטים טכניים.


החלוץ האלג'יראי איסלם סלימאני הושאל ברגע האחרון מלסטר לניוקאסל, אלכסנדר מיטרוביץ' עזב את המגפייז והושאל לפולהאם מהצ'מפיונשיפ. הבעלים מייק אשלי שנזכר להיענות לתחינות של רפא בניטס לחיזוק, שלח את מטוסו הפרטי כדי להביא את השחקן על מנת שהעסקה תצא אל הפועל בזמנה. בניוקאסל רק שכחו שהשחקן פצוע וככל הנראה יהיה כשיר רק לעשרת המחזורים האחרונים של העונה.



אחרי שרכשה את אמריק לאפורט תמורת סכום שיא, מנצ'סטר סיטי השאילה את אליקים מנגלה הצרפתי לאברטו. הטופיז השאילו את הקשר מוחמד בסיץ' למידלסברו. קריסטל פאלאס צירפה ממש ברגע האחרון את החלוץ הנורבגי אלכסנדר סורלות' ממידטיילנד הדנית.


שערורייה בווסטהאם. "דיילי מייל" חשף שהאחראי על הרכש טוני הנרי שלח מייל לסוכן שחקנים ובו כתב שהמועדון לא מעוניין לצרף שחקנים אפריקאים "כי הם גורמים לבלאגן". לפטישים יש היום בסגל לא פחות משבעה שחקנים מהיבשת השחורה. מאוחר יותר יצאה הודעה רשמית על השעייתו של הנרי. הקבוצה השלימה את החתמתו של חלון פרסטון ג'ורדן האגיל רק אחרי סגירת החלון, אבל במועדון בטוחים שהעסקה תאושר.


CONFIRMED: The deal to bring Islam Slimani to Newcastle United on loan until the end of the season is complete! #NUFCpic.twitter.com/avtJGgtxfk

— Newcastle United FC (@NUFC) January 31, 2018


סיפור משעשע וטראגי מגיע מקו ליל-לונדון, כשקפטן הקבוצה הצרפתית איברהים אמאדו לקח אתמול בערב רכבת בסביבות השעה שבע בערב לכיוון בירת אנגליה כדי לסגור את העברתו לאחת מבין וקריסטל פאלאס או ווסטהאם. לפי הדיווחים הבלם/קשר כבר היה קרוב לסגור בנשרים עם שכר שבועי של 53 אלף ליש"ט תמורת 16 מיליון  ליש"ט שיעברו לליל, אך ההעברה לא הושלמה בזמן ואמאדו חזר מתוסכל לצרפת.

Lille captain Ibrahim Amadou leaving Crystal Palace office in London after £16m transfer collapsed at the last minute pic.twitter.com/BfOxeUjZk8

— Kaveh Solhekol (@SkyKaveh) January 31, 2018


לפי דיווחים, יאיא טורה דחה במהלך היום האחרון של החלון הצעות ענק ממספר קבוצות סיניות והחליט להישאר במנצ'סטר סיטי לפחות עד תום העונה. מאמן לסטר קלוד פואל קרא לריאד מאחרז לקבוצה ואמר לו שהאוהדים יסלחו על כך שרצה לעבור לקבוצה של פפ גווארדיולה. לפי הפרסומים, השועלים דרשו 95 מיליון ליש"ט, ולכך המוליכה לא הייתה מוכנה. ליברפול השאילה את לזאר מרקוביץ' המאכזב לאנדרלכט הבלגית.


בספרד, בטולה השאלת סרג'י סאמפר מברצלונה ללאס פלמאס ברגע האחרון, לאחר שלקבוצה מהאיים הקנריים התברר שהשחקן המוכשר נפצע וסיים את העונה.


מאחרז. רצה לעבור למדים התכולים (gettyimages)
מאחרז. רצה לעבור למדים התכולים (gettyimages)


עם נעילת החלון, נרשם בפרמייר-ליג שיא העברות חדש בינואר על סך 437 מיליון ליש"ט. השיא הקודם נקבע לפני שנה ועמד על 215 מיליון "בלבד". בסך הכל הוציאו קבוצות הפרמייר-ליג על רכש בעונת 2017/18 1.89 מיליארד ליש"ט. השיא הקודם נקבע גם הוא בעונה שעברה (1.38 מיליארד). מעניין עד כמה הסכום יקפוץ בעונה הבאה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי