חמש הליגות הגדולות באירופה השקיעו 900 מיליון יורו בהעברות

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | Gettyimages

הפרמייר-ליג שברה שיא כשהשקיעה 455 מיליון יורו בינואר, בספרד ברצלונה ואתלטיקו היו הכי פעילות, בכל איטליה הוציאו רק 26 מיליון יורו ואיפה מדורגת הפועל באר שבע? יעקב זיו עם כל המספרים מאחורי חלון ההעברות

(גודל טקסט)
בדרך כלל חלון ההעברות של ינואר הוא לא המועד האידאלי למאמני הכדורגל לעשות שינויים גדולים בסגל, אבל השנה ראינו מגמה אחרת לגמרי. חמש הליגות הגדולות באירופה השקיעו סכום כולל של 900 מיליון יורו ברכש ומבין הקבוצות הגדולות באמת, רק זינדין זידאן הצליח לשכנע את פלורנטינו פרס לא לרכוש אף שחקן בריאל מדריד. אפילו פאריס סן ז'רמן שחוששת מהפייר פליי הפיננסי הביאה פנים חדשות כמו לסאנה דיארה הוותיק שהגיע מאל ג'זירה.


ברצלונה הייתה הקבוצה ששלטה בשוק עם העברות בסך 132 מיליון יורו, כשרכשה את פיליפה קוטיניו תמורת 120 מיליון יורו (בלי הבונוסים) ובשאר הסכום את הבלם ירי מינה שהגיע מפאלמיירס כשהמחיר עשוי לגדול ב-40 מיליון יורו אם יתממשו סעיפים שונים בחוזה של אקס ליברפול. אחריה מדורגות בחלון ההעברות הנוכחי ליברפול (78.8 מיליון יורו), מנצ'סטר סיטי (72), אתלטיקו מדריד (66) וארסנל (65.8). חמש הקבוצות לאחר מכן הן: צ'לסי (54), אברטון (44.5), בייג'ין גואן שחלון ההעברות שלה עדיין פתוח (40), אתלטיק בילבאו (32) כשבמקום העשירי נמצאת טוטנהאם (28.4).



ברצלונה רצתה לגייס בין 45 ל-70 מיליון יורו כדי לכסות על חלק מההשקעה שלה בקוטיניו, אבל רוב שחקניה הושאלו עם אופציה לרכישה כמו ראפיניה לאינטר, ג'רארד דאולופאו לווטפורד וארדה טוראן לאיסטנבול בשאקשהיר, כשרק חאבייר מסצ'ראנו הוותיק נמכר לחביי פורצ'ן הסינית תמורת שישה מיליון יורו.


הפרמייר-ליג שברה שוב שיא חדש עם רכש של 455 מיליון יורו שהשקיעו 20 הקבוצות בליגה, וקבוצת תחתית כמו ברייטון אף דורגה במקום ה-18 ברשימת הרכש בעולם. ההעברה השישית בגודלה נרשמה ביום האחרון של ההעברות כשפייר-אמריק אובאמיאנג עבר מבורוסיה דורטמונד לארסנל תמורת 65 מיליון יורו וחתם עד 2021 במועדון הלונדוני. התותחנים היו הקבוצה הכי פעילה בשוק עם שישה שחקנים שהגיעו ועזבו.



אובמיאנג. ארסנל שברה שיא (ארסנל, רשמי)


ספרד מדורגת שנייה עם 300 מיליון יורו (כמעט חצי מזה על קוטיניו) שהתחלקו בין 52 העברות. בארסה ואתלטיקו מדריד השקיעו לבדן ביחד 216 מיליון יורו (76 אחוזים מהעוגה), כשהקולצ'ונרוס אמנם רכשו כבר בקיץ את דייגו קוסטה, אבל ההעברה הפכה לרשמית רק בינואר. עוד עסקאות שבלטו היו העברת אינייגו מרטינס מריאל סוסיאדד לבילבאו (32 מיליון יורו) ומארק ברטרה בלם מדורטמונד לריאל בטיס (10.5).


69 אחוזים מהעיסקאות בספרד היו ללא דמי ההעברה וכאמור ריאל מדריד היחידה מבין כל הקבוצות בליגה שלא החתימה אפילו שחקן אחד, גם לא בחינם. סדריק בקאמבו הוביל את השחקנים שעזבו את ספרד אחרי שבייג'ין גואן שילמה עליו 40 מיליון יורו לוויאריאל ואתמול עזב אוגוסטו פרננדס מאתלטיקו מדריד לבייג'ין רנה, העולה החדשה לליגה הבכירה בסין, עבור 4.5 מיליון יורו בלבד.


בגרמניה לעומת זאת הסתפקו ב-69 העברות בסכום כולל של 162 מיליון יורו. ההעברה שהייתה אולי הבולטת ביותר הייתה כשלאון גורצקה חתם בבאיירן מינכן לקראת הקיץ בו יעבור משאלקה בהעברה חופשית. מישי בטשואיי הושאל עד סיום העונה מצ'לסי לדורטמונד ואמר: "שמעתי שהמשרה של באטמן פנויה אז הגעתי", כמחווה לחגיגות של אובמיאנג שעזב לארסנל. באייר לברקוזן, אאוגסבורג והופנהיים לא רכשו אף שחקן והסגל של המבורג אפילו לא השתנה. אין יוצא ואין בא.


Heard the Batman job was vacant @BVB so I decided to take over Hallo Bundesliga wie gent es dir ?! pic.twitter.com/gKa5d6tydR

— Michy Batshuayi (@mbatshuayi) January 31, 2018

"בילד" בחר בהחתמת סנדרו ואגנר לבאיירן מהופנהיים ב-13 מיליון יורו כ"ג'וקר" של החלון והקבוצה הכי פעילה הייתה דורטמונד עם 6 העברות, כששלושה עזבו ושלושה הגיעו, ביניהם גם מנואל אקג'ני בלם באזל עליו שילמו 22 מיליון יורו וסרחיו גומס הצעיר שהגיע מברצלונה ב' תמורת 3 מיליון יורו.


באיטליה השוק היה מנומנם לחלוטין וכל הקבוצות ביחד הוציאו סכום מגוחך של 26 מיליון יורו, כשרוב ההעברות היו השאלות ושחקנים צעירים שהגיעו. אחת ההחתמות הגדולות של אתמול הייתה כשהמגן השמאלי הארגנטינאי ג'ונתן סילבה מספורטינג ליסבון הושאל לרומא עם סעיף רכישה של 6 מיליון יורו. האתר הגרמני "טראנספרמרקט" הגרמני דירג את הרכש הכי גדול בסרייה A רק במקום ה-27, כשמדובר בראפיניה שעבר בהשאלה לאינטר. מבחינה כספית, ההעברה הכי יקרה באיטליה מדורגת רק במקום ה-75 בינואר. ססואולו החתימה את המגן הימני הקטלאני פול לירולה ב-7 מיליון יורו אחרי שכבר שיחק בה כמושאל. האיטלקיות שהפתיעו בקיץ שמרו על הכיס.


בצרפת, בלי מעורבות של פאריס סן ז'רמן, הגדולות הוציאו 58 מיליון יורו על ההעברות כשהגדולה ביותר היו חלוץ גנואה פייטרו פלגרי שהגיע למונאקו תמורת 20 מיליון יורו. ואי אפשר בלי הזווית הישראלית: הפועל באר שבע דורגה במקום ה-182 ברכש בינואר באירופה אחרי שהוציאה חצי מיליון יורו.



ממן ובכר. הפועל באר שבע השקיעה חצי מיליון יורו בחלון ההעברות (הפועל באר שבע, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי