הכי טובה בהיסטוריה: כל המספרים המטורפים של מנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה עם קווין דה בריינה
פפ גווארדיולה עם קווין דה בריינה | Gettyimages

הכי הרבה ניצחונות, הזכייה הכי מהירה באליפות, שיאים בנקודות, בשערים ובמסירות. גווארדיולה: "אף פעם לא דיברתי עם השחקנים על שיאים, רק על זכייה באליפות". וגם: הבונוסים הגבוהים והמלחמה של קונטה בפרשנים

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי עשתה אתמול (ראשון) עוד צעד ענק לזכייה היסטורית באליפות כשהיא ממשיכה לשבור שיאים בלתי נתפסים. הסיטיזנס ניצחו 0:1 את צ'לסי שהייתה אחת היריבות האחרונות שיכולה לעכב את הזכייה שלה באליפות ולא פלא שפפ גווארדיולה חגג כאילו זכה כבר בתואר.


עד כה רשמה הקבוצה ממנצ'סטר 25 ניצחונות מ-29 מחזורים בליגה והיא עומדת להיות הקבוצה זכתה הכי מהר באליפות הפרמייר-ליג. השיא שייך למנצ'סטר יונייטד שזכתה באליפות בעונת 2000/1 ב-21 באפריל, חמישה מחזורים לסיום.



סיטי סימנה את ה-7 באפריל במחזור 33 מול מנצ'סטר יונייטד בדרבי באיתיחאד כדי לחגוג את התואר מוקדם יותר מכל קבוצה אחרת. זאת אם תרשום עוד שלושה ניצחונות מול סטוק (ח), ברייטון (ב) ואברטון (ח) ואז יוכלו לחגוג אליפות אם ינצחו גם את היריבה העירונית וינצחו הם גם יזכו באליפות.


אם הקבוצה של פפ גווארדיולה תמשיך בקצב צבירת הנקודות הנוכחי היא תגיע ל-101 נקודות ותשובר את השיא של צ'לסי מעונת 2004/5 (95). אם תשמור על קצב ההבקעות הנוכחי היא תגיע ל-111 שערים ותנפץ את השיא של צ'לסי מעונת 2009/10 (103). רציתם עוד שיא? מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות 1999/0 בהפרש 18 נקודות וכעת לסיטי יש כבר הפרש 18 נקודות על ליברפול (יונייטד עם משחק חסר). התכולים גם שברו שיא מסירות למשחק בפרמייר-ליג עם 902.


גווארדיולה עם דה בריינה. שיאים בלתי נתפסים (gettyimages)
גווארדיולה עם דה בריינה. שיאים בלתי נתפסים (gettyimages)


המאמן הספרדי התייחס למספרים: "אלה נתונים יפים, אבל כל מה שאנחנו רוצים זה לזכות באליפות. אף פעם לא דיברתי עם השחקנים על השיאים. מה שחשוב הוא תמיד המשחק הבא. אם אתה חושב על שיאים אתה שוכח מה אתה צריך לעשות". פפ החמיא לסרחיו אגוארו: "אני מרגיש שמאז תחילת 2018 הוא נמצא בשיאו". דויד סילבה שבישל כתב: "ההרגשה היא שזה ניצחון משמעותי למרות שאלה שלוש נקודות בלבד".


בתוך כך פורסם ב"סאן" שבחוזים של השחקנים הבכירים יש סעיף שיכניס לכל אחד מהם מיליון ליש"ט אם יזכו באליפות וסכומי כסף גדולים יותר אם יזכו גם בליגת האלופות. סוכנים של כדורגלנים המגיעים כעת לסיטי מכניסים באופן אוטומטי סעיף של בונוס שמן אם הלקוחות שלהם יזכו בתארים. לשם השוואה, בעונה שעברה קיבלו כל שחקני הסגל של צ'לסי ביחד בונוס של ארבעה מיליון ליש"ט על הזכייה באליפות.


מהעבר השני, מאמן הבלוז אנטוניו קונטה יצא נגד הפרשנים גארי נוויל וג'יימי רדנאפ מ"סקיי" וכינה אותם "טיפשים" לאחר שטענו שהגיע לעשות בונקר ולסחוט תיקו באיתיחאד. נוויל אמר שהגישה של האיטלקי הייתה מביכה. רדנאפ הוסיף שהכדורגל הזה היה "פשע נגד הכדורגל". קונטה לא נשאר חייב: "הם טיפשים כשהם חושבים שאפשר לבוא מול סיטי לשחק התקפי ואז אתה סופג 4:0 בקלות. כשארסנל שיחקה נגדם פתוח הם ביקרו את ארסן ונגר שספג שערים בקלות ב-30 דקות. כשאתה פרשן אתה צריך להשתמש בראש כדי לדבר על טקטיקות מטופשות".


INDEPENDENT SPORT – Wenger: I'm best man for the job #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/r710D9feS1

— Helen Miller (@MsHelicat) March 4, 2018


גם ב"דיילי מייל" הצטרפו לביקורת: "צ'לסי שכבה על הדשא והרשתה לסיטי לדרוך עליה". העיתון גם פרסם רשימה של קבוצות ש"העזו" לבעוט לעבר שער סיטי באיתיחאד. צ'לסי הצטרפה לפאלאס וברנלי עם אפס בעיטות. דווקא ווסטהאם, ניוקאסל ו-ווטפורד רשמו 4 בעיטות, ליברפול וארסנל 3.


אוליביה ז'ירו טען שצ'לסי לא במשבר: "שיחקנו בחוץ נגד יונייטד וסיטי ואלה לא משחקים נגד קבוצות קטנות למרות שיכולנו להוציא משהו יותר טוב. זה לא סוף שבוע טוב עבורנו כי היריבות שלנו ניצחו, אבל אנחנו מאחורי המנג'ר במאה אחוז. נכון שישבתי על הספסל, אבל המנג'ר קובע את הטקטיקה ובמחצית זה עוד היה בסדר עם 0:0". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי