מוריניו: השחקנים צריכים להתבגר ולהתמודד עם הביקורות

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

לפני המשחק מול ברייטון (21:45, ספורט1) מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ירה לכל הכיוונים: "רוצים לקבור אותי, אבל אני עדיין חי". "הפרשנים אידיוטים". "לא זכיתי בתואר עשרה חודשים והאויבים שלי חוגגים". אל תחמיצו

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו ניצל את מסיבת העיתונאים שלו לקראת המשחק של מנצ'סטר יונייטד נגד ברייטון (21:45, שידור ישיר בספורט1) ברבע גמר הגביע האנגלי למונולוג מטורף של 12 דקות. לפני שענה על שאלות העיתונאים להם אמר: "אתם רוצים לקבור אותי, אבל אני עדיין חי". בנוסף, יצא הפורטוגלי בהתקפה חסרת תקדים נגד השחקנים שלו ואמר להם: "תתחילו להתבגר. תתחילו לעמוד בלחץ ובציפיות שיש מכם. הם צריכים לעמוד בביקורת והדרך הכי טובה היא שהשחקנים יספגו ביקורת. אני לא רוצה שלאוהדים לא יהיו ציפיות, כי כך גם לשחקנים לא יהיו". בתקשורת האנגלית ציינו שמוריניו דיבר 12 דקות כדי לזלזל בהישגים של מנצ'סטר יונייטד בעבר בליגת האלופות ובפרמייר-ליג וציין רק שחקנים כמו רומלו לוקאקו, נמניה מאטיץ' ודויד דה חאה כשווים משהו.


מוריניו עוד לא ישב על הכיסא וכבר אמר לעיתנואים: "אני חי. אני כאן". וכשהתיישב פתח במונולוג שהיה מופע בפני עצמו: "לאוהדים יש הזכות לדעות שלהם ולמחשבות שלהם, אבל בכדורגל העולמי יש את מה שהייתי קורא לו מורשת. בפעם האחרונה בה יונייטד עלתה לגמר ליגת האלופות זה היה ב-2011". כאן מנה "המיוחד" את כל הפספוסים של יונייטד באלופות בשנים לאחר מכן: "ב-7 שנים עם ארבעה מנג'רים שונים הם הגיעו למקום הכי טוב ברבע הגמר וזאת המורשת.


"בפרמייר-ליג הם זכו באליפות לאחרונה ב-2012/13 ובשנים לאחר מכן סיימו במקומות נמוכים, אז בארבע השנים האחרונות המקום הכי טוב שלהם היה רביעי. אם האוהדים, שיש לי תמיד כבוד אליהם, מאוכזבים ויודעים מה זאת מורשת ומה זה תהליך, הם יודעים שכשהגעתי לריאל מדריד כמה שחקנים שיחקו אז ברבע? צ'אבי אלונסו בליברפול, איקר קסיאס עם ריאל מדריד וכריסטיאנו רונאלדו ביונייטד. כל השאר אפילו לא שיחקו ברבע הגמר משחק אחד".


כאן עבר מוריניו להשוואה למנצ'סטר סיטי השנואה עליו: "בשבע השנים האחרונות סיטי סיימה במקום הרביעי בעונה הכי גרועה שלה. הייתה אלופה פעמיים, השנה תהיה שלישית והיו סגני אלופים פעמיים. זאת מורשת. אוטאמנדי, דה בריינה, פרננדיניו, סילבה, סטרלינג, אגוארו הם השקעות מהעבר. לא מהשנתיים האחרונות. אתם יודעים כמה שחקנים של יונייטד עזבו בשנה האחרונה? זאת מורשת בכדורגל. ביום שאעזוב, המנג'ר הבא של יונייטד ימצא כאן את לוקאקו, מאטיץ' ודה חאה משנים קודמות. הם ימצאו שחקנים עם מנטליות שונה, רקע שונה, מעמד אחר וידע אחר.


The boss wraps up a passionate 12-minute message to #MUFC fans during his press conference… pic.twitter.com/JRaaBMpdcd

— Manchester United (@ManUtd) March 16, 2018


"תראו את רבע הגמר בליגת האלופות. תמצאו שם ארבע קבוצות שתמיד שם ברבע בשבע שנים האחרונות. ברצלונה תמיד שם, יובנטוס, ריאל מדריד ובאיירן מינכן וכמובן יש עוד מועדונים כמו אינטר שלי או מונאקו שנה שעברה, אבל אלה שתמיד שם זה בגלל סיבה מסוימת. התחושה הגדולה שלי היא שאני עם המנהלים של יונייטד מסכימים על הכל. אנחנו חולקים אותו דף ומסכימים עליו. מסכימים שיש לנו כאן תהליך, אנחנו מסכימים על ההשקעות שהיו ועל ההשקעות שיקדמו אותנו מעונה לעונה למטרה ושאנחנו זקוקים לזמן".


מוריניו המשיך בשלו: "יש לי עבודה לעשות. יכולתי להיות בליגה אחרת בה זוכים באליפות עוד לפני פתיחת העונה והאליפות כבר בכיס, אבל העדפתי את האתגר. אני כאן בשביל זה ואשאר כאן ולא אשנה את המנטליות שלי. בכל קיר יש דלת ואני לא הולך לברוח ממנה. לא לבכות בגלל ששרקו לי קצת בוז, לא להיעלם. אני לא אברח מהמנהרה בגלל שכתבתם שאני חושש מהאוהדים. אני לא חושש מהם ולא מאף אחד. גם במשחק הבא אני אהיה הראשון שאצא למנהרה. כשהייתי בן 20 הייתי כלום בכדורגל. הייתי הבן של מישהו. היתה לי גאווה, אבל כבן של מישהו. עכשיו בגיל 55 הגעתי בגלל עבודה, כישרון ומנטליות. אני מבין שאנשים לא אוהבים אותי היו מיואשים וכל פעם אמרו 'הנה הוא זוכה שוב והנה הוא זוכה שוב'. עכשיו שלא זכיתי בכלום עשרה חודשים הם שמחים. לימדו אותי להיות מאושר עם אחרים, גם אם הם האויבים שלי".


בנוסף, מוריניו שאל את העיתונאים מה ההבדל לעוף בשמינית או ברבע הגמר ליגת האלופות: "אמרתי שאנחנו לא מועמדים לזכות באלופות. אני לא יכול לומר דבר כזה כשאנחנו עדיין בתחרות. אני מעדיף לומר שמאטיץ' ולוקאקו משחקים ברמה הכי גבוהה, אבל אני לא יכול לומר על האחרים שלא משחקים ברמה מספיק טובה. אני יכול לומר לפני סביליה שאנחנו נעוף ברבע אם לא נעוף בשמינית? אני לא יכול להגיד דבר כזה. שיחקנו נגד מועדון (סביליה) שהיה מצליחה יותר מיונייטד בשבע השנים האחרונות, הגיעה לגמר גביע הספרדי והדיחה את אתלטיקו מדריד בשני משחקים, שיש להם סקואטינג מדהים. הם השקיעו בכסף בצורה נפלאה בכשרונות.



מוריניו. ירה לכל הכיוונים (מנצ'סטר יונייטד, רשמי)


"לסביליה יש היום שחקנים שהייתי לוקח מיד לקבוצה שלי, אבל אני לא יכול לדבר עליהם כי הסוכנים שלהם יקפצו וידרשו מיד תג מחיר הכי גבוה בעולם. יש להם הרבה שחקנים שיכולים לשחק אצלי. האוהדים שומעים מה שפרשנים כותבים שיש להם הרבה דעות והייתי אומר שהם או אידיוטים או בעלי חלומות. אידאיליסטים. הם יכולים להיות שני הדברים במילון החיים שלי. האוהדים שומעים לשניהם".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי