שני חברים יצאו לדרך: כך האפיל רומלו לוקאקו על פול פוגבה

פול פוגבה ורומלו לוקאקו
פול פוגבה ורומלו לוקאקו | Gettyimages

הקשר סומן כמי שיהיה השליט הכל יכול של מנצ'סטר יונייטד, לא במקרה היה הרכש המרשים הראשון בעידן ז'וזה מוריניו, אבל דווקא החלוץ הפך לאהוב ביותר בחדר ההלבשה. יעקב זיו על היפוך התפקידים בתיאטרון החלומות

(גודל טקסט)

פול פוגבה היה הרכש המרשים הראשון שהנחית ז'וזה מוריניו במנצ'סטר יונייטד. כ-110 מיליון יורו שילמו עליו השדים האדומים בקיץ 2016, החתימו אותו לחמש שנים וראו בו כמנהיג הקבוצה לטווח ארוך. היום, כמעט שנתיים לאחר מכן, ידוע לכל כי היחסים בין הצרפתי ל"מיוחד" התערערו, ומסתבר שהכוכב הגדול של המועדון הוא דווקא מי שנחשב לחברו הטוב ביותר של פוגבה.

מוריניו רדף אחרי רומלו לוקאקו במשך תקופה ארוכה עד שיונייטד הגיעה עם אברטון לסיכום על רכישתו, אבל גם לפוגבה היה חלק משמעותי בהבאתו לתיאטרון החלומות. כבר בימים בהם היה החלוץ הבלגי על סף חתימה, נטען כי פוגבה היה מי ששכנע אותו להצטרף והשניים אף חיזקו את הדיווחים כשהעלו תמונות משותפות שלהם בלוס אנג'לס.

היום (שלישי), במקביל לשלל הדיווחים הבלתי פוסקים על עימות בין פוגבה למוריניו, עסקה התקשורת הבלגית ביחסים בתוך מנצ'סטר יונייטד, כשהשורה התחתונה היא שדווקא החלוץ הוא בעל הבית בקבוצה, בעוד ייתכן שפוגבה כבר חושב על יעד חדש – חרף חוזה שמסתיים רק בעוד כשלוש שנים, בהנחה שלא תמומש האופציה.


פוגבה ולוקאקו. הצרפתי סומן כמנהיג הבלתי מעורער, דווקא החלוץ הפך לבוס (AFP)

המספרים מדברים בעד עצמם, אבל לא רק הם. לוקאקו מתנסח בתור האיש החזק במועדון, לא במקרה יצא לתקשורת והצהיר ש"שחקנים שלא יהיו טובים יעזבו את מנצ'סטר יונייטד". גם אלכסיס סאנצ'ס, הכוכב שהגיע מארסנל בינואר ונראה כאחד שסובל מאז שעזב את לונדון, זוכה להגנה מלוקאקו. הצ'ילאני מרוויח מעל 500 אלף ליש"ט בשבוע, אולם נראה כבוי לחלוטין מאז המעבר וכבר סופג שריקות בוז מהיציעים. לוקאקו מצדו טען: "ההסתגלות ביונייטד לא קלה. אני בתחילת העונה הצלחתי, אבל אחר כך בנובמבר ובדצמבר היתה לי תקופה קשה. אם אתה עובד קשה אצל מוריניו תמיד תמצא את עצמך בדרך למעלה".

בממלכה טענו פעמים רבות כי הבעיה של לוקאקו היא היעלמות במשחקים גדולים, במרביתם הוא לא רק שלא מבקיע, אלא מתקשה לבוא לידי ביטוי, אך דווקא ב-1:2 על צ'לסי הוא השתיק במעט את הביקורות עם שער ניצחון.

בכלל, בחמשת המשחקים האחרונים לוקאקו היה מעורב בשישה שערים, כבש ארבעה שערים ובישל שניים ובסך הכל כבש יותר שערים מכל שחקן אחר ביונייטד העונה (25 שערים בכל המסגרות), מקדים את ג'סי לינגארד עם 13 ומרכוס ראשפורד 12. הוא גם השחקן שמוריניו נותן לו לשחק יותר מכל שחקן אחר, לזכותו 3,616 דקות כשאחריו ניצבים נמניה מאטיץ' עם 3,508 דקות ודויד דה חאה עם 3,330 דקות. וכל זאת למרות משבר בסוף 2017.


הצליח להשכיח את משבר נובמבר-דצמבר. לוקאקו עם לינגארד (AFP)

בניגוד ליחסים העכורים של מוריניו עם פוגבה ולוק שואו, בתקשורת האנגלית מספרים על לא פחות מ-11 שחקנים שעשויים לקבל הודעת שיחרור ממוריניו בקיץ, דווקא לוקאקו – האיש שמוריניו שיחרר מצ'לסי – הפך לפייבוריט של הפורטוגלי. זה לא במקרה שאחרי השער שכבש נגד ברייטון לוקאקו רץ לעבר המנג'ר, שמצדו אחרי המשחק לא היסס לומר שגישתם של השחקנים הייתה רעה, מלבד זו של נמניה מאטיץ' ורומלו לוקאקו: "יש שחקנים שאולי העדיפו לשבת על הספסל. בזכות שחקנים עם מנטליות חזקה ואיכויות, ניצחנו".

יתרה מכך, בוודאי לאחר שהבהיר לאחרונה החלוץ כי מובן מאליו שיהיו שחקנים שייאלצו לעזוב בשל רמתם, באנגליה יש מי שכבר מכנה את לוקאקו בתור "עורך הדין החדש של מוריניו". בתקשורת בממלכה נטען שהוא בוגד בחבריו כשהוא מתבטא כך, אולם כתב HLN כריסטופר טרו, המסקר את השחקנים הבלגים באנגליה, סיכם את הדברים באור שונה לחלוטין: "בתקשורת האנגלית אוהבים את הקליקים, אבל לא האזינו לראיון עד הסוף. הוא רק הוגן על כולם והבהיר שהוא רוצה שהם יתנו את הנשמה על כר הדשא. כמוהו".


"עורך הדין החדש של מוריניו". לוקאקו והמנג'ר שבצ'לסי בחר לשחרר אותו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי