צפו בתקציר: 1:3 אדיר לטוטנהאם על צ'לסי, ניצחון חוץ ראשון מאז 1990

אריקסן חוגג עם עלי
אריקסן חוגג עם עלי | AFP

מוראטה כבש אחרי טעות של לוריס, אך מוזס שגה ואריקסן הפציץ את השוויון, עלי השלים מהפך עם צמד במחצית השנייה ואפילו קיין עלה מהספסל. צפו בתקציר: צמד לאובמיאנג ושער ללקאזט ב-0:3 של ארסנל על סטוק

(גודל טקסט)

סיום אדיר למחזור ה-32 בפרמיירליג. זה לא היה רק דרבי לונדוני בין צ'לסי לטוטנהאם, אלא גם משחק שאולי קבע מי יסיימו בארבעת המקומות הראשונים העונה באנגליה ולא פחות חשוב מכך עבור התרנגולים – טוטנהאם ניצחה 1:3 מהדהד ועצרה רצף של 27 משחקים ללא ניצחון בסטמפורד ברידג', מאז פברואר 1990! עוד קודם לכן ניצחה ארסנל 0:3 את סטוק הודות לצמד של פייר אמריק אובמיאנג ופנדל של אלכסנדר לקאזט, כל שלושת השערים ברבע השעה האחרונה.

צ'לסי – טוטנהאם 3:1
כנראה שהוכרעה זהות ארבע העולות לליגת האלופות מהפרמיירליג. טוטנהאם כבר נקלעה לפיגור אחרי טעות קשה של השוער הוגו לוגיס, אלברו מוראטה ניצל זאת כדי לנגוח את שערו ה-11 העונה בליגה, אבל התרנגולים התעשתו וכריסטיאן אריקסן בשער אדיר הוריד את הצדדים להפסקה ב-1:1. במחצית השנייה היה זה דלה עלי שבארבע דקות מופלאות כבש צמד, קבע 1:3 והנחיל לצ'לסי הפסד ביתי ראשון מול טוטנהאם לראשונה מאז 1990. המאזן היה 18 ניצחונות לצ'לסי ותשע תוצאות תיקו.

ולמה עושה רושם שהמאבק על המקום הרביעי הוכרע? בזכות הניצחון טוטנהאם פתחה פער משמעותי עד מאוד של לא פחות משמונה נקודות מצ'לסי החמישית, כשלכל אחת מהקבוצות נותרו שבעה משחקים עד תום העונה. נכון שבקופה 21 נקודות, אבל קשה להאמין שאנטוניו קונטה וצ'לסי יצליחו לצאת עם משהו מהעונה הזו, ולמעשה נראה שהאלופה היוצאת תיאלץ להסתפק בעונה הבאה בליגה האירופית, כנראה שתחת מנג'ר אחר.


דלה עלי מדהים את הסטמפורד ברידג' (AFP)

הפתעה גדולה נרשמה כאשר על ספסל טוטנהאם, שם ישב הארי קיין שאמור היה לשוב רק בעוד מספר שבועות לפי ההערכות הראשוניות, אולם התאושש מוקדם מהצפוי ואף שיחק ב-17 הדקות האחרונות. מן העבר השני, טיבו קורטואה הפצוע לא עבר מבחן כשירות ובין הקורות של אנטוניו קונטה ניצב ווילי קבאז'רו, שנותר חסר אונים מול התקפת האורחים.

מהלך משחק
דקה 30, 0:1 לצ'לסי!
הבלוז ביתרון מוצדק. הגבהה של ויקטור מוזס מאגף ימין נחתה בדיוק על ראשו של אלברו מוראטה, שניצל יציאה רשלנית של הוגו לוריס – ובזמן שהצרפתי תפס אוויר, נגח פנימה.


מוראטה. כבש את ה-11 שלו העונה בליגה, השביעי עם הראש (AFP)

דקה 45, טוטנהאם משווה ל-1:1! רגע לפני השריקה למחצית, ויקטור מוזס, מי שבישל לזכות צ'לסי, טעה בהרחקת הכדור, בן דייויס מצא את אריקסן לבדו והקשר הדני הניף את הרגל וירה פצצה. קבאז'רו לא הגיב, הכדור פגע במשקוף ונחת ברשת. שוויון במחצית.


אריקסן יורה את שער השוויון (AFP)


דקה 62, 1:2 לטוטנהאם!
המהפך של התרנגולים הושלם. אריק דייר בכדור על חצי מגרש מצא את דלה עלי לבדו מול קבאז'רו, הקשר האנגלי סיפק עצירת כדור מושלמת ובעט בנגיעה לקורה ופנימה.


דקה 66, 1:3 לטוטנהאם!
דקות מופלאות של התרנגולים. סון פרץ מימין והסתבך במעט מול השמירה של ההגנה המארחת, אבל הצליח לבעוט כדור קבאז'רו היידף היישר לרגלו של עלי, שגלגל מקרוב את השני שלו.


דלה עלי חוגג צמד יקר על היריבה המושבעת (AFP)

הרכבים
צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, אנדרס כריסטנסן, ויקטור מוזס (אוליבייה ז'ירו, 81), מרקוס אלונסו (אמרסון, 83), אנגולו קאנטה, ססק פברגאס, וויליאן, אדן הזאר, אלברו מוראטה (קאלום הדסון-אודוי, 88).


טוטנהאם:
הוגו לוריס, קיירין טריפייר, יאן ורטונחן, דווינסון סאנצ'ס, בן דייויס, מוסא דמבלה, אריק דייר (ויקטור וונאיימה, 81), אריק לאמלה (מוסא סיסוקו, 88), דלה עלי, כריסטיאן אריקסן, סון יונג-מין (הארי קיין, 73).

ארסנל – סטוק 0:3 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
קבוצתו של ארסן ונגר לא יכולה להתעודד מיכולתה היום באצטדיון האמירויות מול סטוק, ארבעה ימים לפני שתארח את צסק"א מוסקבה ברבע גמר הליגה האירופית – אבל למרות זאת זה הסתיים ב-0:3 קליל על המדורגת הלפני אחרונה. ונגר העניק מנוחה לשוער פטר צ'ך, לבלם הצרפתי לורן קוסיילני, גם הנריק מחיטריאן רק עלה מהספסל ל-14 הדקות האחרונות, אבל למזלה היא נהנתה מכדור עונשין מ-11 מטרים של פייר אמריק אובמיאנג בדקה ה-75, אחרי שמסוט אוזיל היתל בשחקני הפוטרס וספק רב אם הוכשל ברחבה, ושם נפתח הסכר.

בנוסף לשלוש הנקודות, ארסנל גם יכולה להתעודד מכך שהחלוץ הצרפתי אלכסנדר לקאזט שותף ל-29 דקות, חזר למגרשים לראשונה מאז נפצע בפברואר וגם סחט פנדל וקבע 0:3 מהנקודה הלבנה בדקה ה-89. עוד קודם לכן היה זה אובמיאנג שחגג צמד ואת העובדה שעונה רביעית ברציפות הגיע ל-25 שערים (העונה כמובן שרובם בדורטמונד), כשכבש גם הוא מ-11 מטר, בדקה ה-86.


אובמיאנג. עונה רביעית ברציפות עם מעל 25 שערים (AFP)

בזכות הניצחון ארסנל נותרה במקום השישי ולזכותה 51 נקודות, חמש הפרש מצ'לסי החמישית. התותחנים כמובן יקוו להשיג את הכרטיס לליגת האלופות באמצעות זכייה בליגה האירופית. סטוק לעומת זאת נותרה במקום הלפני אחרון עם 27 נקודות, תצטרך בששת משחקיה האחרונים לצבור כמה שיותר נקודות כדי למחוק פער מינימלי של שלוש נקודות מחוף מבטחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי