גווארדיולה: אם אשנה את סגנון המשחק, השחקנים שלי יתחילו לפחד

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | AFP

מנג'ר מנצ'סטר סיטי החמיא למנג'ר ליברפול ("קלופ המאמן הטוב בעולם ליציאה למתפרצות"), אך לא מתכוון לשנות יותר מדי את הסגנון ברבע גמר האלופות. וגם: מי השחקנים הכי מהירים? סלאח דווקא לא בשלישייה הראשונה

(גודל טקסט)
יורגן קלופ ופפ גווארדיולה הם אולי החלום הרטוב של מיליוני אוהדיo שאוהבים כדורגל התקפי. במשחק היום (21:45) באנפילד לא תמצאו אוטובוסים, מוניות או טנקים. תמצאו שחקני כדורגל שאוהדים לשחק התקפי. אז כמובן שזו תהיה נאיביות גדולה לזנוח לחלוטין את ההגנה בשתי הקבוצות, אבל קודם כל תהיה שם התקפה ושחקנים מהטובים באירופה כיום. ליברפול ומנצ'סטר סיטי כבשו 12 שערים בשני מפגשים העונה בליגה, כאשר 12 בעיטות מתוך 47 כוונו לכיבוש שער (26 אחוז).


יורגן קלופ ביקש מהשחקנים שלו לעשות היסטוריה חדשה משלהם כדי שלא ידברו כל הזמן על הישגי העבר. הוא ניצח בעבר שש פעמים את פפ גווארדיולה ב-12 מפגשים, יותר מכל מנג'ר אחר, והעימותים ביניהם כשהיו מאמני באיירן מינכן ודורטמונד כבר הפכו לשם דבר. זו תהיה הפעם העשירית ששתי אנגליות משחקות בשלב הנוקאאוט. בשישה משחקים כולל הנוכחי היתה ליברפול מעורבת. זה יהיה המשחק ה-179 בין הקבוצות האלה ואף אחד מהקודמים לא היה בגביעי אירופה. פפ גווארדיולה אמר על קלופ: "הוא המנג'ר הכי טוב בעולם כשמדובר ביציאה למתפרצות. אתה לא מסובב את הראש והוא כבר אצלך ברחבה". קלופ מתאר במילה אחת את סגנון המשחק שלו בליברפול: "בום".


ליברפול, כמו ברצלונה, עדיין בלתי מנוצחות באלופות. ליברפול תרשום את משחקה ה-11 באלופות העונה כאשר ניצחה שישה וארבעה סיימה בתיקו. מאז אוקטובר 2014 ליברפול לא הפסידה בבית משחק באלופות, אז נוצחה 3:0 על ידי ריאל מדריד. סיטי תופיע רק בפעם שנייה ברבע הגמר באלופות, כשהראשונה ב-2015/16 הסתיימה בצורה חיובית כשהיא עברה את פאריס סן ז'רמן. הניצחון האחרון של סיטי על ליברפול באנפילד היה ב-2003, אבל פפ אומר שלא ישנה את סטייל המשחק ההתקפי שלו – גם אם זה אומר שהוא עשוי לספוג, כי לדבריו "סגנון המשחק שלנו נוח למתפרצות של ליברפול. אם אשנה משהו במשחק ההתקפה השחקנים שלי יתחילו לפחד".


MAIL: Klopp battle cry #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/vHpcXscktH

— Neil Henderson (@hendopolis) 3 באפריל 2018


עוד פרט סטטיסטי מעניין. למרות ההתקפות המהירות של ליברפול, שלושת השחקנים הכי מהירים הם דווקא שחקני סיטי. מדובר בלירוי סאנה, קייל ווקר וראחים סטרלינג. רק לאחר מכן מו סלאח, סאדיו מאנה, אוקסלייד צ'מברליין, וירג'יל ואן דייק ואמרה ג'אן. המנג'ר האחרון שזכה באליפות אירופה 2005 עם ליברפול, רפא בניטס, ניתח עבור "ליברפול אקו" את העימות המסקרן ואמר: "המשחקים באנפילד בלילה זה אדיר. אני זוכר תמיד את המשחקים האלה לטובה. הקבוצות האלה קרובות זו לזו מבחינת היכולת ואולי דבר אחד יכול להכריע. אני לא יכול לשים את היד על מה בדיוק. זוכרים את ה-3:4 של ליברפול על סיטי בבית. זה אומר עד כה הקבוצות מסוגלות לכבוש זו מול זו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי