צפו: ליברפול נעצרה בדרבי מול אברטון, טוטנהאם ניצחה

טוסון
טוסון | Gettyimages

ללא מוחמד סלאח שקיבל מנוחה ועם הראש בסיטי ביום שלישי בליגת האלופות, המייטירדס נראו רע. למזלם הטופיס לא התעוררו עד שהיה מאוחר מדי. אריקסן כבש צמד, התרנגולים גברו 1:2 על סטוק החלשה. צפו בתקצירים

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בפרמיירליג נפתח היום (שבת) עם 8 משחקים. המשחק המרכזי הוא הדרבי של מנצ'סטר בו סיטי תנסה לזכות באליפות ם ניצחון על יונייטד שישה מחזורים לסיום, אבל עוד קודם לכן נערכו שאר המשחקים כשבראשון שבהם נפרדו ליברפול ואברטון בתיקו מאופס בדרבי משלהן. עוד: טוטנהאם ניצחה את סטוק 1:2, ברייטון בעשרה שחקנים סיימו ב-1:1 מאכזב מול האדרספילד, ברנלי חזרה מפיגור כדי לנצח בווטפורד, תיקו רב שערים בין בורנמות' לקריסטל פאלאס.

ליברפול השיגה את מטרתה כשסיימה ב-0:0 אצל אברטון בדרבי של המרסיסייד. שלושה ימים בלבד אחרי ה-0:3 באנפילד על מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות, ללא מוחמד סלאח שסובל ממתיחה במפשעה ועם משחק ב-12:30 בצהריים שעון אנגליה, כל מה שיורגן קלופ רצה היה לצאת בשלום מהמשחק. בזכות ההפרש העצום מול צ'לסי החמישית (10 נקודות) גם נקודה מספיקה, כשהעיקר הוא לשמור על סגל בריא וכשיר לקראת הגומלין באיתיחאד ביום שלישי הקרוב.

הטופיס שיתפו פעולה במשך כ-80 דקות עם יריבתם העירונית, ואולי גם לא רצו להרגיז אותו ולסיים עם שלוש בראש כמו שקרה לשחקנים, אלא שאז נסגרו שיש גם להם על מה להילחם מעבר ליוקרה בדרבי: כרטיס לליגה האירופית. ואכן עשר הדקות האחרונות ותוספת הזמן התנהלו בכיוון אחד בלבד אבל ג'נק טוסון והמחליף דומיניק קלברט-לואין החמיצו ברשלנות וסידרו ליורגן קלופ נקודה.

המרסיסיידס נראו מאוד לא טוב בלי סלאח וגם כניסתם במחצית של אלכס אוקסלייד-צ'מברלין ורוברטו פירמינו לא ממש שינתה את התמונה. מצד שני, ליברפול יכולה לשאוב עידוד מנתנאל קליין, המגן שנפצע באוגוסט אשתקד, ורשם 90 דקות ראשונות ומבטיחות העונה.


קליין. מגביר את התחרות באגף ימין (Geety)

הרכבים
אברטון: ג'ורדן פיקפורד, שיימוס קולמן, פיל ג'אגיילקה, מייקל קין, לייטון ביינס, וויין רוני (אידריסה גיי 57), מורגן שניידרלין, טום דייויס, תיאו וולקוט, יאניק בולאסי (דומיניק קלברט-לואין), ג'נק טוסון.

ליברפול: לוריס קריוס, נתניאל קליין, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, רגנאר קלאבן, ג'ורג'יניו ווינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר (אלכס אוקסלייד-צ'מברליין 69), דני אינגס, סאדיו מאנה (רוברטו פירמינו 74), דומיניק סולנקה.

מהלך המשחק
דקה 11: מילנר הגביה כדור רוחב נהדר לסולנקה, שנגח החוצה מחמישה מטרים.

דקה 22: בולאסי ירה כדור חזק לפינה הרחוקה, קאריוס הדף בקצות האצבעות.


מאנה. היחיד משלישיית החוד שפתח מול אברטון (Getty)

דקה 57: מאמן אברטון סאם אלרדייס שלח את גיי במקום רוני כדי לקבל יותר מחץ.

דקה 71: שתי דקות מכניסתו למגרש ניסה אוקסלייד-צ'מברליין לשחזר את הבעיטה ההיא מול אדרסון אבל נבלם בגופם של שני מגני אברטון.

דקה 87: וולקוט פרץ מצד ימין והגביה בצורה מושלמת לתיבת החמש אלא שטוסון לא החליט אם לנגוח לרשת או לעבר קלברט-לואין וקיבל החמצת ענק.

דקה 89: קלברט-לואין הגיע להזדמנות מצוינת ברחבה אבל בעט גבוה.

סטוק – טוטנהאם 2:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
ניצחון שישי ברצף לתרנגולים, שנצמדו לליברפול שבמקום השלישי עם 67 נקודות (ליברפול עם משחק חסר). כריסטיאן אריקסן העלה את טוטנהאם ליתרון בדקה ה-52 מבישול של הארי קיין, מאמה דיוף הגיב במהירות עם שער שוויון (57). שש דקות לאחר מכן אריקסן השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק.

הארי קיין חוגג עם חבריו לטוטנהאם (AFP)
הארי קיין חוגג עם חבריו לקבוצה (AFP)

ברייטון – האדרספילד 1:1
בעשרה שחקנים, כשתומר חמד לא בסגל ועם בירם כיאל על המגרש החל מהדקה ה-76, ברייטון לא הצליחה לנצח את האדרספילד החלשה. שער עצמי של יונאס לוסי העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-29, האדרספילד השוותה משער של סטיב מוני בדקה ה-33. ברייטון החמיצה הזדמנות לעקוף את ווטפורד (הפסידה לברנלי) ואת בורנמות' (תיקו עם קריסטל פאלאס) ולעלות למקום ה-11.

תוצאות נוספות
בורנמות' – קריסטל פאלאס 2:2
לבורנמות': ליס מוסט (65), ג'ושוע קינג (89). לקריסטל פאלאס: לוקה מיליבוייביץ' (47), ווילפרד זאהא (75).

לסטר – ניוקאסל 2:1
ללסטר: ג'יימי ורדי (84). לניוקאסל: ג'ונג'ו שלבי (18), איוזה פרס (75).

ווטפורד – ברנלי 2:1
לווטפורד: רוברטו פריירה (61). לברנלי: סם ווקס (70), ג'ק קורק (73).

ווסט ברומיץ' – סוונזי 1:1
לווסט ברומיץ': ג'יי רודריגז (54). לסוונזי: טאמי אברהם (75)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי