רגע אחרי ההפסדים: פפ יחתום על חוזה עתק במנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | AFP

המנג'ר אמור להאריך את ההתקשרות עם הסיטיזנס עד 2020 וישתכר 20 מיליון ליש"ט לעונה, יותר מכל מאמן אחר בעולם. פול פוגבה חגג את ה-2:3 בדרבי: "אם היינו משחקים ככה כל העונה היינו נאבקים איתם על האליפות"

(גודל טקסט)
משחק ה"אין אליפות" של מנצ'סטר סיטי נגד מנצ'סטר יונייטד ייכנס לספרי ההיסטוריה כאחד הגדולים שהיו. לא רק דרבי של מנצ'סטר, אלא גם קרב ענקים בין פפ גווארדיולה לז'וזה מוריניו, רגע אחרי שסיטי הושפלה 3:0 על ידי ליברפול ברבע גמר האלופות, משחק שניצחון בו שווה זכייה רשמית באליפות. ואחרי כל זה, מי ששיקם את התדמית שלו על גבו של פפ היה "המיוחד", שניצח עם מנצ'סטר יונייטד 2:3 אחרי שפיגר 2:0 בתום מחצית ראשונה איומה של קבוצתו.


לפי הדיווחים בממלכה, גווארדיולה אמור לחתום על חוזה חדש במנצ'סטר סיטי לפיו ירוויח 20 מיליון ליש"ט לעונה ויהיה המאמן עם המשכורת הכי גבוהה בעולם. הוא יאריך את חוזהו לעונה וחצי נוספות עד יוני 2020, כשהגיע חתם לשלוש שנים בקבוצה. פפ אמר אחרי המשחק: "האוהדים אולי מאוכזבים, אבל הם לא יכולים לצפות לכך שמנצ'סטר שמדורגת במקום השני לא תנסה להגיב על מה שקרה. יש להם קבוצה טובה". סיטי לא תוכל לזכות באליפות כבר בשבת הקרובה גם אם תנצח את טוטנהאם בוומבלי, מכיוון שהיא צריכה שיונייטד תפסיד ביום ראשון הבא מול ווסט ברומיץ' שתיפרד ותשוב לצ'מפיונשיפ.


מי שזכה למירב קרדיט על המהפך הוא פול פוגבה, השחקן הכי מושמץ של יונייטד העונה שרק השבוע פורסם כי הוא הוצע למנצ'סטר סיטי לקראת העונה הבאה. "פוג של מלחמה" היא הכותרת של ה"סאנדיי מירור", שם הצרפתי קיבל את הציון 9. בעיתון נכתב כי פוגבה הרס לסיטי את החגיגות והיה אחראי לאחד הקאמבקים הגדולים בתולדות הפרמיירליג. "כמה מוזר שפוגבה כבש בתוך 90 שניות שני שערים, יממה אחרי שגווארדיולה טען שהוא הוצע לו". העיתון "סאנדיי סטאר" כתב על "סמול(ינג) מירקל (נס קטן)" והתייחס לשער הניצחון של כריס סמולינג.


STAR SPORT SUNDAY: Small miracle #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/BGJV9EkK87

— Helen Miller (@MsHelicat) 7 באפריל 2018

MAIL ON SUNDAY SPORT: Pogba's revenge #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/clMGDYEna1

— Helen Miller (@MsHelicat) 7 באפריל 2018

פוגבה הוכיח למוריניו שכאשר נותנים לו לשחק מקדימה ולא מעמיסים עליו משימות הגנתיות, הוא יכול לשנות כל משחק: "אם היינו מפסידים אותו זה היה כמו מוות עבורנו", אמר פוגבה על המשחק, "היינו נחושים לעכב את המסיבה של מנצ'סטר סיטי, שהייתה אמורה להיות על חשבוננו. לא רציתי להפסיד להם. ההפסד בעונה שעברה היה עדיין בראש שלי ואם היו מנצחים זה היה כמו מוות עבורנו – לא רצינו לראות אותם חוגגים עלינו. לא יכולתי להרשות לזה לקרות.


"במחצית, בפיגור 2:0, אמרנו לעצמנו שאין לנו מה להפסיד. אחרי המחצית השנייה אפשר רק לומר שאם היינו משחקים ככה כל השנה היינו שם עם סיטי נאבקים על האליפות צד בצד", המשיך הקשר. פוגבה גם גילה בראיון ל"תיירי הנרי" שהאיש מאחורי הקאמבק שלהם היה מייקל קאריק, שהודיע על פרישה מכדורגל בתום העונה רק לפני כמה שבועות וכבר משמש כאחד מעוזריו של מוריניו. "קאריק מראה לי כל הזמן קטעי וידאו, איך אני צריך לרוץ לרחבה ולכבוש שערים כמו שכבשתי".



פוגבה מנסה לשמוע את האיתיחאד. הרס את חגיגות האליפות (AFP)


ז'וזה מוריניו אמונם דיבר עם פפ גווארדיולה אחרי המשחק, לחץ את ידו ונראה שהיחסים ביניהם שלא כבעבר, אבל מיד אחרי המשחק רמז שפפ שיקר בנושא של פוגבה כשטען שהוא הוצע לו. "הסוכן אומר שזה לא נכון, אז אחד מהם משקר", קבע מוריניו. "גווארדיולה אמר את זה, ראיולה מכחיש. אחד מהם אומר את האמת והשני לא אומר את האמת. בכל הכנות אני לא מעוניין לדעת מי כאן השקרן. אני מברך את סיטי על זכייה באליפות, כי לא באתי לקלקל את החגיגות שלהם אלא לקחת שלוש נקודות. השאלה אם נוכל להשיג אותם בעונה הבאה נשארת פתוחה".


בסיטי כעסו על אחד הסדרנים שלהם, כנראה אוהד יונייטד בסתר שהצטרף לחגיגות של שחקני השדים האדומים כשכריס סמולינג העלה את הקבוצה ליתרון 2:3. סמולינג אמר: "במחצית הרגשנו צער גדול עבורנו על הבושה שעשינו במגרש. המחצית הראשונה הייתה נוראית והרגשנו כבר קבורים. 11 שחקנים עלו למחצית השנייה ועמדו כמו גברים מול סיטי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי