צפו: צ'לסי הפכה מ-2:0 ל-2:3 על סאות'המפטון, 0:3 לליברפול

ז'ירו
ז'ירו | Gettyimages

הבלוז כבשו שלושה שערים ב-8 דקות (צמד של ז'ירו והזאר), מחקו פיגור כפול ורשמו מהפך כזה אחרי 16 שנים, בעוד הקדושים בדרך לרדת. פאלאס ניצחה את ברייטון, סלאח כבש בפעם ה-30 מול בורנמות' וגם: וולבס עלתה

קבוצות: סאות'המפטון
(גודל טקסט)
צ'לסי פתחה את המחזור ה-34 באנגליה עם מהפך מדהים בסאות'המפטון, 2:3 לבלוז אחרי פיגור 2:0 והותירה לעצמה סיכויים (קלושים) לסיים בין ארבע הגדולות. כרגע עומד הפער בין החבורה של קונטה לטוטנהאם הרביעית על שבע נקודות כשלצ'לסי נותרו רק עוד 15 נקודות בקופה. הקדושים לעומת זאת חיברו ארבעה הפסדים רצופים ונותרו במקום ה-18 עם 28 נקודות, כבר שש נקודות פחות מקריסטל פאלאס שמעל לקו האדום לאחר הניצחון 2:3 על ברייטון.


עוד היום בפתיחת המחזור, סוונזי חילצה נקודה ביתית יקרה מול אברטון, ברנלי המשיכה להפתיע וניצחה בביתה 1:2 את לסטר והאדרספילד הפתיעה את ווטפורד בתוך תוספת הזמן והגדילה את הפער מהקו האדום לשבע נקודות הפרש. במשחק המאוחר ניצחה ליברפול 0:3 את בורנמות', כאשר סאדיו מאנה כבש ראשון, רוברטו פירמינו קינח ובין לבין היה זה מוחמד סלאח, מי אם לא הוא, שהכפיל את התוצאה עם שערו ה-30 בפרמיירליג.


עוד היום בממלכה, וולבס, הבטיחה את חזרתה לפרמיירליג בעקבות המעידה של פולהאם מול ברטנפורד – וזו עלייה מיוחדת לקבוצת התחתית בשנתיים האחרונות, שעשתה את כל הדרך מהפרמיירליג ועד לליגה השלישית מאז שירדה בעונת 2011/12.

The Moment.#ThePackIsBackpic.twitter.com/yVbzv1Ptdq

— Wolves (@Wolves) April 14, 2018

סאות'המפטון – צ'לסי 3:2 

עד הדקה ה-70 נראה היה שהמארחת בדרך לניצחון ראשון מאז תחילת פברואר. דושאן טאדיץ' וליאן בדנארק, בהופעת בכורה בבוגרים, קבעו יתרון מבטיח של 0:2. ואז נכנס אוליבייה ז'ירו. צמד  של המחליף הצרפתי ובתווך שער של אדן הזאר והכל בתוך שמונה דקות. על המלאכה ניצח וויליאן, אולי השחקן הכי טוב של הבלוז העונה. שתי הקבוצות עוד ייפגשו בחצי גמר הגביע האנגלי, אבל אין ספק שהריכוז שלהם מכוון לליגה.



ז'ירו. סופר-סאב (Getty)


המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-22 כשאקס הבלוז ראיין ברטרנד פרץ נהדר משמאל, חתך לרחבה ומסר כדור רוחב לדושאן טאדיץ', שלא התקשה יותר מדי וכבש מקרוב את ה-0:1 לקדושים. סאות'המפטון המשיכה להיראות הרבה יותר טוב מצ'לסי, שלא ממש איימה בצד השני, ובדקה ה-60 היתרון הוכפל כשכדור חופשי ארוך של ג'יימס וורד-פראוס הגיע ליאן בדנארק, והבלם הפולני הן ה-22 הכפיל בהופעת הבכורה שלו בבוגרים של הקדושים.



לונג מאוכזב. הקדושים יצאו פראיירים (Getty)


בדקה ה-70 הצליחו הבלוז לצמק, אחרי שהגבהה משמאל של מרקוס אלונסו נחתה על ראשו של אוליבייה ז'ירו – שעלה מהספסל מיד לאחר ה-2:0 במקום אלברו מוראטה. בדקה ה-75 גם הושג שוויון הבזק, כאשר וויליאן היתל בצד שמאל במגן והעביר רוחב לאדן הזאר שמקרוב קבע 2:2. ז'ירו נתן את החותמת הסופית למשחק כשניצל ערבוביה ברחבת המארחת ובעט שטוח ופנימה.


2 – Chelsea have won a Premier League game from two goals down for the first time since August 2002 under Claudio Ranieri (3-2 v Charlton). Throwback. pic.twitter.com/k7HefQS0Fi

— OptaJoe (@OptaJoe) April 14, 2018


ליברפול – בורנמות' 0:3 (לחצן כאן לצפייה בתקציר)
מה עוד אפשר לומר על מוחמד סלאח? המצרי של ליברפול כבש את ה-30 שלו בפרמיירליג וה-40 שלו בכל המסגרות, כשבדקה ה-69 ניצל יציאה רעה של בגוביץ'. סאדיו מאנה היה הראשון לכבוש כבר בדקה השביעית, רוברטו פירמינו קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-89 ומי שעלתה השבוע לחצי גמר ליגת האלופות נראית בכושר נפלא, כבר עם 70 נקודות לאחר 34 משחקים, רק נקודה מיונייטד השנייה (שצריכה להשלים שני משחקים).


בורנמות' מנגד עם ניצחון אחד בשמונת המחזורים האחרונים, אבל עדיין ניצבת במקום טוב באמצע, עם 38 נקודות במקום ה-11. מוחמד סלאח, אגב, הבקיע בכל משחקיו באנפילד מאז הבוקסינג דיי ׁ(26.12.2017ׂ).



ה-30 שלו בפרמיירליג. מוחמד סלאח בלתי ניתן לעצירה (AFP)


ברנלי – לסטר 1:2

ניצחון חמישי ברציפות לברנלי, הקבוצה הכי מפתיעה העונה בממלכה, שלא רק שמרה על המקום השביעי שעשוי להוביל לאירופה, אלא גם הצליחה לפתוח פער של תשע נקודות מהשועלים. כריס ווד כבש כבר בדקה השישית, קווין לונג שמחליף את בן מי הפצוע הכפיל בנגיחה בדקה התשיעית וג'יימי וארדי רק צימק בדקה ה-79 עם בעיטה עוצמתית לרשת של ניק פופ. 


קריסטל פאלאס – ברייטון 2:3
ווילפריד זאהה ולוקה מיליבוייביץ' ממשיכים ביכולת האדירה והפעם זה גם הסתיים ב-2:3 חשוב במיוחד עבור שחקניו של רוי הודג'סון. זאהה כבש בדקה החמישית, ג'יימס טומקינס הכפיל כבר בדקה ה-14, גלן מארי רק צימק בדקה ה-18 וזאהה שוב כבש בדקה ה-24, אחרי מסירת אמן של הסרבי. כבר בדקה ה-34 חוסה איסקיירדו הקולומביאני קבע 3:2, אבל עד לסיום לא נכבשו שערים נוספים. פאלאס בזכות הניצחון פתחה פער של שש נקודות מסאות'המפטון שמתחת לקו האדום, עקפה את סוונזי והיא נקודה אחת מברייטון ומהאדרספילד. בירם כיאל שיחק 90 דקות בשורות השחפים וגם ספג כרטיס צהוב, תומר חמד לא נכלל בסגל.



זאהה עם צמד נהדר, קריסטל פאלאס כבר שש נקודות מהקו האדום (Gettyimages)


סוונזי – אברטון 1:1
הברבורים כבר מחזור רביעי ללא ניצחון, אבל ג'ורדן איו הגנאי סיים לרצות עונש השעיה ובדקה ה-71 כבש שער יקר שקבע חלוקת נקודות, אחרי שעצמי של קייל נוטון בדקה ה-43 סיבך את המקומיים. בזכות התיקו סוונזי עם 33 נקודות במאזנה, חמש הפרש מהקו האדום. אברטון נותרה במקום התשיעי עם 42 נקודות, אחרי שני ניצחונות רצופים רושמת כבר שלושה מחזורים ללא ניצחון.


האדרספילד – ווטפורד 0:1
הדרספילד ספרה כמעט חודשיים ללא ניצחון ליגה, אך למזלה הצרעות לא השכילו להבקיע וטום אינס בתוך תוספת הזמן כבש את השער היחיד במשחק והעניק ניצחון כל כך חשוב לדייויד ואגנר, שקבוצתו משתווה כעת לברייטון וווסטהאם שטרם שיחקה עם 35 נקודות כל אחת והפער מהקו האדום גדל ל-7 נקודות. ווטפורד במקום ה-12 עם 37 נקודות, טרם השיגה נקודה מחוץ לביתה מאז ינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי