פפ: "ידעתי שנזכה באליפות כבר ב-0:1 על צ'לסי בספטמבר"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

אחרי ההפסד של יונייטד שהבטיח לו אליפות ראשונה באנגליה, התייחס מאמן סיטי לקבוצתו, ולסגל הצעיר שלדעתו ישלוט בליגה עוד הרבה שנים: "אנחנו כאן בזכות ההשקעה בשחקנים". מוריניו נחוש לחזור למירוץ בעונה הבאה

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי זכתה אתמול (ראשון) רשמית באליפות אנגליה בזמן ששחקניה ישבו וצפו ביריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד מפסידה 1:0 לווסט ברומיץ', אולי באחת הפעמים היחידות בה רצו הסיטיזנס שדווקא השדים האדומים יהיו אליה שינצחו מאחר שהאליפות הזאת תיזכר לעד כ"אליפות שהושגה על הספה". עוד אחרי הניצחון 1:3 של התכולים על טוטנהאם, הכתבים באנגליה שאלו את המנג'ר פפ גווארדיולה על הזכייה האפשרית באליפות, והוא מצידו אמר שישחק גולף בזמן המשחק של יונייטד.


"ידעתי שנזכה באליפות כבר ב-30 בספטמבר, כשניצחנו את צ'לסי 0:1", אמר גווארדיולה, ואחרי הניצחון של ווסט ברומיץ' הוסיף כי הצעד הבא יהיה הפיכתה של מנצ'סטר סיטי לגורם משמעותי בצמרת הכדורגל האנגלי לעוד הרבה שנים. "הניצחון אז בסטמפורד ברידג' נתן לנו ביטחון שאנחנו יכולים לעשות את זה השנה. בשנה שעברה לא היינו מספיק טובים נגד מועמדות אחרות לאליפות, אבל הניצחון בסטמפורד ברידג' נתן את ההרגשה ש'אנחנו יכולים לבוא לבית של האלופה ולנצח'. בנוסף, היינו מאוד יציבים".


המנג'ר הקטלאני טען שיש לו סגל צעיר שישלוט בליגה עוד הרבה שנים: "סרחיו אגוארו גאון כדורגל, אבל כבר בן 30. לעומת זאת יש לנו שחקנים בני 20 ו-21 וזכינו באליפות עם הצעירים. לא הצלחנו בליגת האלופות אולי בגלל שלשחק במפעל הזה עם צעירים זה קצת מסובך, אבל הם קיבלו ניסיון חשוב לקראת העתיד. אתם לא יכולים להתכחש לזה שהיינו טובים העונה. כדי לנצח 18 משחקים רצופים צריך להיות בכושר שיא. היה חשוב לבנות את המועדון כי סיטי היא לא כמו צ'לסי או מנצ'סטר יונייטד שהיו רגילות לזכות בתארים כל שנה, לכן המטרה שלנו היא לזכות כל עונה בתארים. המועדון השקיע בשחקנים ואנחנו כאן רק בגלל שעשינו את ההשקעה הזאת".


פפ הוא המנג'ר הספרדי הראשון שזוכה באליפות בעידן הפרמיירליג. ב-25 האליפויות הקודמות זכו מנג'רים מחמישה לאומים שונים, אף אחד מהם לא אנגלי. מדובר באלכס פרגוסון וקני דלגליש הסקוטים, קרלו אנצ'לוטי, רוברטו מנצ'יני, קלאודיו ראניירי ואנטוניו קונטה האיטלקים, ארסן ונגר הצרפתי, מנואל פלגריני הצ'ילאני וז'וזה מוריניו פורטוגלי. בנוסף, סיטי צברה תחת גווארדיולה העונה 87 נקודות, וכשנשארו לו עוד ארבעה מחזורים, הוא עשוי לשבור את שיאו האישי שעומד על 99 נקודות לעונה, אותו רשם בברצלונה ב-2009/10. הישג מרשים נוסף עבורו הוא שמדובר באליפות שביעית שלו בתשע השנים בהן הוא מאמן קבוצות בוגרים, כשרק בעונת 2011/12 עם בארסה ובעונה שעברה הוא לא זכה בתואר. בנוסף צבר 2.64 נקודות למשחק, הממוצע הכי טוב שלו אחרי הזכיה עם באיירן מינכן ב-2013/14 בה צבר 2.65 נקודות למשחק.



MIRROR SPORT: Dawn of a Blue Era #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/xDFZBNxZnI

— Neil Henderson (@hendopolis) April 15, 2018


"הסאן" שלח את הצלם שלו לצלם את פפ גווארדיולה משחק גולף כשמנצ'סטר יונייטד שיחקה. בעוד ששחקני סיטי יצאו לחגוג בפאב. בעיתון נכתב שהמנג'ר חזר הביתה עם חיוך ענק ואמר לאתר הרשמי: "מדהים איך שהשחקנים שלי שיחקו כל העונה. אני גאה להיות חלק מהמועדון הגדול הזה".


SUN SPORT: Tee Are The Champions #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/OSXN41sf3g

— Neil Henderson (@hendopolis) April 15, 2018


קייל ווקר צייץ על איך שהוא רץ לחגוג וכתב: "עשינו את זה. זה היה מסע מדהים כדי להגיע לזה. כל החברים עשו את הדברים כמו שצריך וזה מרגיש נפלא להיות חלק מהקבוצה הבאמת מיוחדת הזאת של שחקנים".



We did it! An amazing journey to get here!! All the lads have done so well and it feels great to be a part of this really special group of players! Thank you for your support all season! #sharkteam@mancitypic.twitter.com/Bpezwwn4UE

— Kyle Walker (@kylewalker2) 15 באפריל 2018


"דיילי מירור" סיכם את העונה של סיטי והעניק לשחקנים ציונים מחמיאים במיוחד. קווין דה בריינה וסרחיו אגוארו הובילו עם ציון 10, אחריהם השוער אדרסון, המגן קייל ווקר, הבלם ניקולאס אוטאמנדי, הקשרים פרננדיניו, דויד סילבה ושחקני ההתקפה ראחים סטרלינג ולירוי סאנה קיבלו כולם את הציון 9. באופן מפתיע, דווקא החלוץ גבריאל ז'סוס קיבל רק ציון 7 ונכתב עליו: "היה בחוץ שמונה שבועות בגלל פציעה, ועדיין התקשה להרשים בעונה המלאה הראשונה שלו בסיטי עם עשרה שערים בלבד". על דה בריינה נאמר: "שחקן העונה של סיטי. כבש שבעה שערים ובישל עוד 15. הבריק לאורך כל העונה". על אדרסון, שנבחר לאחת מתגליותהעונה נכתב: "הצדיק בענק את רכישתו ב-35 מיליון ליש"ט. ההופעה שלו הייתה מה שפפ אוהב. הוא שיחק גם כבלם אחורי, בעל אינסטינקטים מעולים, אמיץ וצפה את הסכנות שניות לפני כולם".


פרשן "מירור" אנדי דאן כתב שסיטי אולי לא זכתה בדאבל ונכשלה באירופה, אך העונה הנוכחית תיזכר כאחת העונות הכי גדולות שהציגה קבוצה בפרמיירליג, עם יכולת משובחת שלא נראתה הרבה זמן בליגה האנגלית. "קשה לזכור אפילו קבוצה אחת של יונייטד ששיחקה ביכולת דומה", סיכם דאן.


ב"דיילי מייל" נכתב על הרגעים שסיטי ידעה כי היא עומדת בפני עונה גדולה. בין היתר צוינו החתמת אדרסון, הניצחון 0:3 על טוטנהאם במשחק ההכנה בקיץ, הניצחון 0:1 על צ'לסי בספטמבר, ה-2:7 על סטוק באוקטובר בו היו שישה כובשים שונים, המהפך מול האדרסיפלד בנובמבר משער של סטרלינג בתוספת הזמן, הדגל הלבן של ז'וזה מוריניו שהפסיד להם באולד טראפורד בדצמבר ופתח פער של 11 נקודות בצמרת והעובדה שההפסד 4:3 לליברפול לא הוביל למשבר במועדון.



מוריניו. יונייטד שלו תחזור בעונה הבאה? (Gettyimages)


בצד השני של העיר, מנצ'סטר יונייטד שיחקה אתמול את המשחק הכי גרוע שלה העונה כשהפסידה 1:0 לווסט ברומיץ', אבל ז'וזה מוריניו פתח כבר בהכנות לעונה הבאה כשהצהיר שהמאבק מול סיטי יתחדש במלוא עוזו. "אני בוטח בעבודה שלי ואין לי סיבה לא לעשות זאת. זכיתי בשמונה אליפויות, שלוש בפרמיירליג, כשהאחרונה לא הייתה לפני 20 שנה אלא לפני שלוש שנים, אז אני עדיין יודע איך לעשות את זה. אני יודע את העבודה שלי, אבל אני לא זה שמשחק. מהנסיון שלי, לא זוכים באליפות בלי לגלות יציבות. זה אחד הדברים שאנחנו צריכים לשפר לעונה הבאה". הפרשן כריס סאטון מתח ביקורת על הפורטוגלי, שנכנס בשחקניו וטען שלא היו מרוכזים אחרי הניצחון 2:3 על סיטי: "למוריניו נגמרו התירוצים. הוא מספיק זמן במקצוע לדעת שהוא אחראי להופעה הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי