צפו: מנצ'סטר סיטי שברה 3 שיאים, סוונזי ירדה מעשית

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | AFP

לירוי סאנה בישל שלוש פעמים ב-1:3 של האלופה על ברייטון, הברבורים ירדו מעשית אחרי שהאדרספילד סחטה 1:1 מצ'לסי בסטמפורד ברידג'. טוטנהאם ניצחה 0:1 את ניוקאסל והבטיחה מקום בטופ 4, ארסנל הפסידה ללסטר

(גודל טקסט)

משחקי ההשלמה בפרמיירליג נמשכו גם הערב (רביעי) וסיפקו שני סיפורים מאוד משמעותיים: הראשון הוא ירידתה המעשית של סוונזי לליגת המשנה, לאור העובדה שהאדרספילד סחטה נקודה מצ'לסי ב-1:1 בסטמפורד ברידג' והבטיחה את הישארותה. השני הוא השיאים החדשים ששברה מנצ'סטר סיטי – הכי הרבה שערים בעונת פרמיירליג, הכי הרבה נקודות בעונה והכי הרבה ניצחונות.

הנקודה שצברה האדרספילד משמעותה שצ'לסי, שתתארח אצל ניוקאסל במחזור הסיום ולה עוד יש את גמר הגביע מול מנצ'סטר יונייטד בעוד עשרה ימים, חייבת שליברפול תפסיד באנפילד לברייטון ביום ראשון, אחרת לא תשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה. לעומת זאת, טוטנהאם שניצחה הערב את ניוקאסל משער של הארי קיין הבטיחה את מקומה בטופ 4.

מנצ'סטר סיטי – ברייטון 1:3
פפ גווארדיולה ביצע שינויים רבים בהרכב, ראחים סטרלינג ודויד סילבה לא נכללו בסגל, דה בריינה ישב על הספסל ואפילו אדרסון הוצא מההרכב כדי שקלאודיו בראבו יזכה לדקות משמעותיות, אבל זה לא מנע מהאלופה לשוב למסלול הניצחונות אחרי ה-0:0 הביתי מול האדרספילד במחזור הקודם. יתרה מכך, סיטי שברה הערב שלושה שיאים: היא הבקיעה 105 שערים ומחקה את שיאה של צ'לסי שעמד על 103 שערים בעונה, העלתה את מאזנה ל-97 נקודות ועקפה את 95 הנקודות של צ'לסי ומחקה שיא נוסף של הבלוז בפרמיירליג לאור העובדה שבמאזנה 31 ניצחונות, אחד יותר מאשר השיגה צ'לסי.


ברנרדו סילבה יודע למי להודות על הבישול (AFP)

גבריאל ז'סוס פתח ולא בלט, למקום בהרכב זכה גם יאיא טורה שאולי משחק בפעם האחרונה במדי הסיטיזנס אחרי שמונה שנים במועדון, ומי שתפקד היה לירוי סאנה שסיפק שני בישולים נפלאים למגן דנילו (16) ולברנרדו סילבה (34). בין לבין כבש לאונרדו אוז'ואה בנגיחה, כדור שבראבו יכול היה למנוע מלחדור לרשת, ופרננדיניו קבע 1:3 בדקה ה-71, מבישול שלישי של סאנה (14 העונה) שרחוק בישול אחד בלבד ממלך הבישולים של הליגה קווין דה בריינה. בירם כיאל עלה מהספסל ושותף ב-17 הדקות האחרונות, תומר חמד לא נכלל בסגל. בדקה ה-86 הוחלף יאיא טורה וזכה לתשואות מהקהל.


צ'לסי – האדרספילד 1:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

נראה שהבלוז כבר לא ישובו לליגת האלופות. הם היו זקוקים נואשות לשני ניצחונות במחזורי הסיום, אבל בהרכב חסר שפתח אנטוניו קונטה, ללא אדן הזאר, אוליבייה ז'ירו שרק עלו מהספסל, אפילו השוער טיבו קורטואה בעקבות פציעה קלה נשמר לגמר הגביע, לא השכילה להכניע את מי שעלתה ליגה בשנה שעברה וכנראה תסתפק בליגה האירופית, חייבת שליברפול תפסיד לברייטון במחזור הסיום ובמקביל לנצח את ניוקאסל בחוץ. לורן דפואטרה בדקה ה-50 הימם את הסטמפורד ברידג', מרקוס אלונסו בדקה ה-62 הצליח להשוות, אבל זה היה השער האחרון בלונדון להערב. בעקבות התיקו, האורחים פתחו פער של ארבע נקודות מהקו האדום והורידו מעשית את סוונזי, שתסיים עם הפרש שערים פחות טוב משל סאות'המפטון גם אם תנצח במחזור הסיום והקדושים יפסידו לסיטי (מפגרים בתשעה שערים לעומת סאות'המפטון).


האדרספילד קלקלה לצ'לסי את התוכניות, הורידה את סוונזי וחגגה הישארות (AFP)

טוטנהאם – ניוקאסל 0:1 ׁ(לחצו כאן לצפייה בתקציר)
הארי קיין היה הכובש היחיד במשחק, העלה את מאזנו ל-28 שערים כשנותר מחזור אחד לסיום והוא במרחק שלושה שערים ממוחמד סלאח, אבל הבשורה הגדולה עבור התרנגולים היא הבטחת המקום בטופ 4 והכרטיס לליגת האלופות, בעקבות התיקו של צ'לסי. קיין כבש בבעיטה אופיינית בדקה ה-50 מבישול של סון והעלה את התרנגולים למקום השלישי, שתי נקודות מעל ליברפול ובמחזור הסיום מחכה להם משחק ביתי מול לסטר.


הארי קיין חוגג את ה-28 שלו העונה בליגה ואת המקום באלופות (AFP)

לסטר – ארסנל 1:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ארסנל כבר הבטיחה את מקומה בליגה האירופית בעונה הבאה, לסטר תסיים עונה מאכזבת מאוד במרכז הטבלה. קלצ'י איהנאצ'ו הכניע את פטר צ'ך אחרי 14 דקות וכעבור שתי דקות דהר כל הדרך אל השער וסחט כרטיס אדום ישיר מקונסטנטינוס מאברופאנוס שלא נותרה לו ברירה אלא לעצור אותו בעבירה, אבל פייר אמריק אובמיאנג קבע 1:1 בדקה ה-53. המילה האחרונה הייתה של השועלים, כשג'יימי וארדי מהנקודה הלבנה כבש בדקה ה-76 וריאד מאחרז קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי