דיווח באנגליה: רומן אברמוביץ' "נעול" על פוצ'טינו

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

מאמן טוטנהאם לא מרוצה משכרו ורוצה לעזוב את הקבוצה אותה לקח לצמרת הליגה. בצ'לסי כבר מתכוננים ליום שאחרי אנוטניו קונטה ורוצים להציע חוזה לארגנטינאי. אחרי עזיבת ונגר, ארסנל פיטרה כמעט את כל הצוות הוותיק

(גודל טקסט)

צ'לסי תיפרד מאנטוניו קונטה אחרי גמר הגביע האנגלי, בעיקר בגלל הכישלון שלו העונה לעלות לליגת האלופות והריב הבלתי פוסק עם הנהלת הקבוצה על רכש. בהנהלת הקבוצה הועלו מועמדים כמו לואיס אנריקה ומאוריסיו סארי, אבל כעת רומן אברמוביץ' שינה כיוון ולפי ידיעות בתקשורת האנגלית היום (שלישי) צ'לסי רוצה את מאוריסיו פוצ'טינו, מנג'ר טוטנהאם שהביא את הקבוצה לצמרת האנגלית בתקציב דל מאוד. אחרי הניצחון 4:5 על לסטר ביום ראשון פוצ'טינו רמז שנמאס לו לעבוד עם סכומי כסף קטנים לרכש ומשכורות נמוכות כשאמר ליו"ר טוטנהאם דניאל לוי להתחיל להביא יותר כסף לרכש.

כמו כן פוצ'טינו דורש הכפלה לשכרו ורכש בסך 100 מיליון ליש"ט בקיץ. כרגע הוא חתום עד 2021 ומרוויח 5.5 מיליון ליש"ט. זה אולי כסף לא רע, אבל בהשוואה לז'וזה מוריניו, יורגן קלופ ובוודאי פפ גווארדיולה זה רק שליש מהסכומים שהם מרווחים. לפי פרסומים, פפ ירוויח בחוזהו החדש 20 מיליון ליש"ט. אם צ'לסי תפטר את קונטה היא לא רק תצטרך לשלם לו פיצויים בגובה 9 מיליון ליש"ט על חוזהו לשנה הבאה אלא גם לשמונה מאנשי הצוות שלו, ביניהם אחיו של המנג'ר ג'יאנלוקה קונטה.

בצ'לסי מבינים שיש חילוקי דיעות בין פוטצ'ינו לבין יו"ר טוטנהאם, שמרוויח בעצמו 6 מיליון ליש"ט לעונה ומשלם לשחקנים שכר נמוך פי שלוש משאר קבוצות הצמרת, וינסו להחתים את פוצ'טינו תוך הבנה שהוא לא יתבכיין כמו קונטה על הרכש. פוצ'טינו הודה שעתידו לא ברור כשהוא עומד להיפגש עם לוי לשיחות. בטוטנהאם טוענים שההשקעה על הקמת האיצטדיון החדש שייכנסו אליו תגרום לכך שיהיה להם קיץ קשה ברכש, אבל פוצ'טינו טוען שבלי השקעה נוספת ברכש והליכה לקראת השחקנים במשכורות הקבוצה לא תוכל לזכות בתארים בעתיד.

פוצ'טינו בן ה-46 הוא המנג'ר המצליח ביותר באנגליה מבחינת שדרוג שחקנים ותחתיו הארי קיין, דלה עלי ואריק דייר הפכו לכוכבי נבחרת אנגליה שלא לדבר על כריסטיאן אריקסן וסון הדרום קוריאני שמצליחים בקבוצה בגדול. החשש של הארגנטיני הוא שלא רק שטוטנהאם לא תביא רכש גדול בקיץ אלא תיאלץ למכור לפחות כוכב אחד גדול. טוטנהאם סיימה בין ארבע הראשונות כבר עונה שלישית תחת פוצ'טינו וזה קוסם לאברמוביץ'.

פוצ'טינו. שווה יותר ממה שיכולים להציע לו בטוטנהאם? (Gettyimages)
פוצ'טינו. שווה יותר ממה שיכולים להציע לו בטוטנהאם? (Gettyimages)

עוד בענייני מנג'רים באנגליה: בארסנל החלו לנקות את הצוות המקצועי שעבד עם ארסן ונגר ולפי "דיילי מייל" שישה עוזרים שלו ואנשי הרפואה במועדון כבר פוטרו על ידי התותחנים, ביניהם קולין לווין שעבד במועדון עוד לפני ונגר עצמו. גם המאמן ניל באנפילד שעבד 20 שנה, האחראי לאימון השוערים גארי פייטון ומאמן הכושר טוני קולברט יפוטרו. ומי יאמן את ארסנל? לפי "דיילי מייל", נותרו שלושה במירוץ: עוזרו של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי מייקל ארטטה, מאמן ניו יורק סיטי פטריק ויירה ומאמן הופנהיים יוליאן נאגלסמן. לואיס אנריקה ומאסימיליאנו אלגרי כנראה מחוץ לתמונה. באברטון, בינתיים, צפויים לפטר בתוך 48 שעות את סאם אלרדייס. גם דיוויד מויס לא יודע אם ימשיך בווסטהאם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי