צפו בתקציר: צ'לסי זכתה בגביע האנגלי בפעם השמינית בתולדותיה

צ'לסי זוכה בגביע האנגלי
צ'לסי זוכה בגביע האנגלי | Gettyimages

לראשונה מאז 2012, הבלוז זכו בתואר העתיק בעולם עם 0:1 על מנצ'סטר יונייטד, בזכות שער בודד מהזאר מהנקודה הלבנה בדקה ה-22, במה שעשוי להיות משחקו האחרון של קונטה. מוריניו מסיים עונה בלי תואר

(גודל טקסט)
בפעם השמינית בתולדותיה, צ'לסי זכתה הערב (שבת) בגביע האנגלי אחרי שגברה הערב 0:1 על מנצ'סטר יונייטד בגמר שנערך בוומבלי, בזכות שער בודד של אדן הזאר מהנקודה הלבנה בדקה ה-22. הפעם האחרונה בה הבלוז זכו בתואר העתיק בעולם הייתה ב-2012, אז גברו 1:2 על ליברפול כשגם אז עמד על הקווים מנג'ר איטלקי, רוברטו די מתאו.


צ'לסי נראתה טוב יותר מהרגע הראשון, כשבצד השני נראה היה שהשדים האדומים לא ממש הגיעו לאצטדיון וומבלי. בדקה ה-22, אדן הזאר בהופעתו ה-300 בכחול, פרץ לרחבה והוכשל על ידי פיל ג'ונס. הבלם יצא בזול עם כרטיס צהוב בלבד והבלגי לא התקשה לתרגם את הפנדל ל-0:1, שהתברר בסופו של דבר כשער הניצחון.

בניגוד למחצית הראשונה, השדים האדומים נראו טוב יותר בשנייה והגיעו ללא מעט הזדמנויות, כולל שער של אלכסיס סאנצ'ס שנפסל בטענת נבדל. בצד השני, צ'לסי קופחה כשלמרות נגיעת יד ברחבה של אשלי יאנג, השופט מייקל אוליבר בעל המוניטין המפוקפק לא שרק לפנדל. בסופו של דבר, למרות שגם רומלו לוקאקו שלא פתח בעקבות כשירותו ונכנס כמחליף לא עזר, ובתום 90 דקות נקבע שהגביע ייסע לצד הכחול של לונדון.


הזאר חוגג את השער ששווה גביע (AFP)



שחקני צ'לסי חוגגים גביע שמיני בתולדות המועדון (Gettyimages)


צ'לסי ואנטוניו קונטה הצליחו לפצות על הגמר בשנה שעברה בו הפסידו לארסנל בפנדלים, ויסיימו את העונה עם תואר בסופו של דבר, במה שהיה עשוי להיות המשחק האחרון של המנג'ר האיטלקי בקבוצה. בצד השני, עבוא ז'וזה מוריניו זו תהיה הפעם הראשונה בה הוא נשאר עונה שנייה במועדון, ומסיים אותה בלי אף תואר.



מוריניו וקונטה בסיום. רק אחד סיים את העונה עם תואר (Gettyimages)



האיטלקי יעזוב עם תואר? (Gettyimages)


הרכבים
צ'לסי: טיבו קורטואה, ויקטור מוזס, ססאר אספיליקווטה, גארי קייהיל, אנטוניו רודיגר, מרכוס אלונסו, אנגולו קאנטה, ססק פברגאס, טימו בקאיוקו, אדן הזאר, אוליבייה ז'ירו (אלברו מוראטה 90).


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, פיל ג'ונס (חואן מאטה 85), כריס סמולינג, אשלי יאנג, נמניה מאטיץ', אנדר הררה, פול פוגבה, ג'סי לינגארד (רומלו לוקאקו 70), אלכסיס סאנצ'ס, מרקוס ראשפורד (אנתוני מרסיאל 70).


מהלך המשחק
דקה 7: הזאר פרץ משמאל ובעט לשער, הרגל של דה חאה הייתה במקום.


דקה 22, 0:1 לצ'לסי! הזאר פרץ לרחבה מהמרכז וג'ונס הצליח לעצור אותו רק באמצעות הכשלה. הבלם יצא בזול עם כרטיס צהוב בלבד, והבלגי תרגם את הפנדל ליתרון.



הזאר מדייק מהנקודה הלבנה (Gettyimages)


דקה 30: פוגבה ירה כדור שטוח אלכסוני כ-17 מטרים משמאל, אך הוא חלף רק ליד הקורה של קורטואה.


דקה 45: ג'ונס כמעט הצליח לפצות על הפנדל כשהתרומם לנגוח כדור שהוגבה לרחבה, אבל הנגיחה הלכה החוצה.


דקה 56: ראשפורד בעט כדור מקצה הרחבה, ונעצר אצל קורטואה.


דקה 62: שער נפסל ליונייטד. פוגבה בעט במספרת כדור שהוגבה מימין. קורטואה הדף נהדר, אך סאנצ'ס בעט את הריבאונד לרשת. השופט לא אישר את השער בטענת נבדל.


דקה 70: מתפרצת של צ'לסי הסתיימה במסירה של קאנטה לאלונסו, שבאחד אל אחד מול דה חאה בעט רע לעבר השוער שהדף. המגן הספרדי בעט את הכדור החוזר ופגע בידו של יאנג, אך למרות התייעצות עם שופטי הווידאו, השופט אוליבר לא שרק לפנדל.



אוליבר. לא שרק יד ליאנג (Gettyimages)


דקה 80: מאטיץ' ירה כדור כ-25 מטרים מהשער, קורטואה הדף.


דקה 82: עוד הזדמנות של יונייטד. כדור קרן הגיע לראש של פוגבה שהיה פנוי לגמרי, אך הצרפתי נגח החוצה.



פוגבה. היה קרוב לשיוויון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי