רשמית: אונאי אמרי מונה למאמן ארסנל

אונאי אמרי
אונאי אמרי | ארסנל, רשמי

התותחנים הכריזו שהספרדי שעזב לאחרונה את פ.ס.ז' יירש את ונגר. "שמח להצטרף לאחד המועדון הגדולים בתולדות המשחק". לאחר מכן ההכרזה נמחקה. לפי הדיווחים, הודיע שהקבוצה תיבנה סביב אובמיאנג וראמזי

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: ארסנל הודיעה היום (רביעית) על מינויו של אונאי אמרי למנג'ר הקבוצה במקומו של ארסן ונגר. הספרדי שעזב לאחרונה את פארס סן ז'רמן הסכים לעבוד עם ראול סנלהי וסוון מיסלינטאט שיהיו אחראים על הרכש ולא הביע התנגדות לכך שלקבוצה הוקצו 50 מיליון ליש"ט להעברות בתוספת סכומים שייכנסו ממכירת שחקנים. משחק הבכורה של המאמן יהיה ב-26 ביולי נגד אתלטיקו מדריד בסינגפור. יומיים לאחר מכן יפגוש אמרי את קבוצתו לשעבר, פאריס סן ז'רמן, במשחק הכנה נוסף.


אמרי אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני שמח להצטרף לאחד המועדון הגדולים בתולדות המשחק. ארסנל מוכרת ואהובה בזכות סגנון המשחק שלה, המחיובות לשחקנים לצעירים, האצטדיון הפנטסטי ודרך הניהול. אני מתרגש לקבל את ההזדמנות לפתוח פרק חשוב וחדש בהיסטוריה של ארסנל. ברור לי שלמועדון שאיפות גדולות להצלחה בעתיד. אני מחכה לתת לכל מי שאוהב את ארסנל רגעים מיוחדים וזיכרונות".


היו"ר איבן גאזידיס אמר: "לאונאי יש רקורד יוצא מן הכלל אמרי אמר: "אני שמח להצטרף לאחד המועדון הגדולים בתולדות המשחק. ארסנל מוכרת ואהובה בזכות סכנון המשחק שלה, המחיובות לשחקנים לצעירים, האצטדיון הפנטסטי ודרך הניהול. אני מתרגש לקבל את ההזדמנות לפתוח פרק חשוב וחדש בהיסטוריה של ארסנל. ברור לי שלמועדון שאיפות גדולות להצלחה בעתיד. אני מחכה לתת לכל מי שאוהב את ארסנל רגעים מיוחדים וזיכרונות".


אמרי בן ה-46 פרץ לתודעה כשהוביל את אלמריה לראשונה בתולדותיה לליגה הספרדית הבכירה בעונת 2007/08 ומאז הספיק לאמן גם את ולנסיה, ספרטק מוסקבה ואת סביליה, אותה הוביל לשלוש זכיות רצופות בליגה אירופית, מה שהוביל אותו לפאריס סן ז'רמן בה אימן שנתיים והוביל אותה לטרבל, אך פוטר בגלל כשלונו בליגת האלופות וליפ דיווחים גם בגלל חוסר הצלחתו לנהל חדר הלבשה עמוס כוכבים.


A new dawn. A new era. A new chapter.#WelcomeUnaipic.twitter.com/kGrE2gMLQl

— Arsenal FC (@Arsenal) May 23, 2018

עוד במהלך הלילה התקבל רמז עבה במיוחד למינוי כשהאתר של המאמן הספרדי הכריז מוקדם מהמתוכנן שהוא המנג'ר החדש של התותחנים, למרות שהם טרם פרסמו הודעה רשמית בנושא. "גאה להיות חלק ממשפחת ארסנל", נכתב בתמונה שלו לצד סמל המועדון, אך כמה דקות לאחר מכן האתר נפל לאחר שהתבררה הטעות. אחת האפשרויות היא שמי שמפעיל את האתר הכין מבעוד מועד את ההודעה והעלה אותה לאוויר בטעות. ב"סקיי ספורט" פורסמה תמונה של האתר עם ההודעה שאמרי הוא מאמנה החדש של ארסנל, ואיך נראה האתר כעבור כמה דקות בו הופיע מסך כחול. ניתן היה להגיע לאותו דף באמצעות טוויטר ופייסבוק, אבל ללא קישור לידיעה כלשהי.


לפי הדיווחים, בלונדון התרשמו כבר לפני שנתיים ממצגת שהגיש להם אמרי על התוכניות שלו למועדון, כאשר ניתח כל שחקן ששיחק אז בקבוצה עם מספרים ותוכנת ביצועים ואף הסביר להם איך ישפר את ביצועיו של כל שחקן, אבל הוא חתם בסופו של דבר בפ.ס.ז'. המו"מ עם מיקל ארטטה פוצץ לפי התקשורת בגלל הדרישות שלו שסנטי קאסורלה יהיה עוזרו, ובארסנל סירבו. מנג'רים אחרים לא הסכימו להגיע בגלל שלמועדון יש כבר מנהל ספורטיבי ואחראי על הרכש כך שסמכויות רבות של התפקיד המסורתי של מנג'ר באנגליה נשללו מכל מנג'ר עתידי שיגיע למועדון.


Our new head coach. Together, let's make this era a special one #WelcomeUnaipic.twitter.com/6eiE6qwYkI

— Arsenal FC (@Arsenal) May 23, 2018

אמרי כבר עורר בלאגן בארסנל כאשר לפי הדיווחים הודיע לראשי הקבוצה שהוא יבנה אותה סביב פייר-אמריק אובאמינג וארון ראמזי, והתעלם ממסוט אוזיל שזכה לחוזה הכי טוב בקבוצה. חואקין מריאל בטיס ששיחק תחת המאמן בוולנסיה סיפר שהשחקנים מבלים אצלו שעות רבות בצפיה בווידאו עד שהפופקורן שלהם נגמר. כזכור, גם ניימאר התלונן על כך וטען שנמאס לו לראות וידאו והוא רוצה יותר להתאמן על כר הדשא. 


Unai Emery has seemed to confirm he is to be Arsenal's next manager by leaking it on his personal website. #arsenalpic.twitter.com/hns1SJWWxW

— Arsenal Pics (@Arsepics) 23 במאי 2018

Unai Emery has appeared to confirm his appointment as @Arsenal manager via a graphic on his official website, stating "proud to be part of the Arsenal family". #SSNpic.twitter.com/4Oi00ywSxR

— Sky Sports News (@SkySportsNews) 22 במאי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי