פרדיננד: צחקנו על איך שרונאלדו התלבש, אבל ידענו שיהיה כוכב

כריסטיאנו רונאלדו עם ריו פרדיננד
כריסטיאנו רונאלדו עם ריו פרדיננד | Gettyimages

לקראת גמר ליגת האלופות בו ישמש כפרשן, בלם העבר ששיתף פעולה עם הפורטוגלי במנצ'סטר יונייטד כתב ל"סאן": "הוא אף פעם לא היה אגואיסט. יש שחקנים שמסתפקים בלרגש את הקהל, הוא רצה להיות כוכב על"

(גודל טקסט)
בלם וקפטן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, ריו פרדיננד, ישמש הערב (שבת) בגמר ליגת האלופות בקייב בין ריאל מדריד לליברפול, וכתב טור ל"סאן" בו סיפר על ההתאקלמות של כריסטיאנו רונאלדו בשדים האדומים. לדבריו, השחקנים אכן שיכנעו את סר אלכס פרגוסון להחתים אותו אחרי משחק האימון נגד ספורטינג ליסבון בה שיחק וידעו שהוא יהיה כוכב גדול, אבל הפכו אותו לבדיחה של חדר ההלבשה בגלל הבגדים שלבש בתחילת דרכו במועדון. "השחקן עם הכי הרבה מוטיבציה על המגרש הערב יהיה כריסטיאנו רונאלדו", כתב האנגלי. "לא משנה כמה תשוקה וכמה מוטיבציה יהיו לליברפול הערב, ויהיו לה, זה לא יהיה יותר ממנו. הוא רוצה לקבוע שיאים חדשים, להגיע לגבהים חדשים ולהיזכר כשחקן הטוב אי פעם".


פרדיננד הכיר את הפורטוגלי כשמנצ'סטר יונייטד שיחקה נגד ספורטינג ליסבון שחנכה את האצטדיון החדש שלה, אצטדיון ז'וזה אלבלדה, ב-2003. "זו הייתה הפעם הראשונה שניתקלתי בו. היה ברור שהוא הולך להיות כוכב. הוא ניהל את המופע והפסדנו 3:1", כתב הבלם, שסיפר שהשחקנים חיכו זמן ארוך באוטובוס אחרי המשחק ליו"ר דייויד גיל ולפרגי, שכנראה שוחחו עם ראשי ספורטינג על רונאלדו. "התחננו בפניהם שיחתימו את רונאלדו ותוך שבוע הוא היה במועדון". למעשה, פרגוסון כבר רצה להחתים את רונאלדו לפני כן, אבל ההופעה שלו במשחק ודבריהם של השחקנים שכנעו אותו סופית לעשות זאת.


הבלם האנגלי שנרכש מלידס הוסיף: "מהאימון הראשון ראית שיש לו יכולת אישית נדירה, אבל גם מוסר העבודה שלו היה משהו מדהים. כבר בבוקר הוא היה מגיע לאולם ההתעמלות עוד לפני האימון של הקבוצה. הוא השחקן הראשון בו נתקלתי שהביא איתו טבח משלו, דיאטן ורופא. אם הוא לא היה כל כך טוב, זה בוודאי היה גורם לכמה להרים גבה. הוא הביא איתו את הסחורה לכר הדשא ולפתע גרם לנו לחשוב שהוא נוהג נכון, ואנחנו לא חשבנו על דברים כאלה".



Cristiano Ronaldo was ripped into at Manchester United for what he wore but we always knew he'd make history, says Rio Ferdinand https://t.co/OYvA5i0yk3pic.twitter.com/O1GJnBebcm

— Skyxports (@IdenyiGabriel) 26 במאי 2018


לפי פרדיננד, ההצטיינות של רונאלדו על המגרש ובאימונים לא מחקה את הרצון של השחקנים לצחוק על הלבוש שלו, אבל מדגיש: "רונאלדו בחיים לא היה שחצן. הוא היה אחד מהחבר'ה מהרגע הראשון. הוא לא היה פרימדונה. הוא יכול להיות עם הרבה טמפרמנט ובהחלט יש לו אגו גדול, אבל זה גרם לאנשים להאשים אותו בשחצנות והוא לא היה כזה אף פעם. הוא אחד הבחורים הכי אמיתיים וכנים שהכרתי אי פעם. הוא מסוג האנשים שאם מישהו מהקבוצה בצרות הוא רוצה לעזור לו. אני עדיין מדבר איתו בקביעות ואנחנו בקשר טלפוני מתמיד. כפרשן ב-BT אני עשוי עוד לדבר איתו לפני המשחק".


עוד גילה פרדיננד שרונאלדו אובססיבי לגבי ההצלחה שלו: "זה גורם לו להיות בצמרת כל כך הרבה זמן. להרבה שחקנים הייתה יכולת אישית מעולה כמו ריבאלדו, לואיס פיגו, רונאלדו הברזילאי, רונאלדיניו… אבל לאף אחד לא היה את הרצון הפנימי הזה להצליח כמו לרונאלדו. הם היו פנומנים, אבל הסתפקו בלהיות הכי טובים בעולם שנתיים-שלוש. עליו מדברים כבר עשור. הוא כובש כל שנה 50 שערים ובצמרת העולמית כבר 15 שנה. הוא שחקן הרבה יותר קבוצתי ממש שחושבים. אנשים לא מבינים עד כמה הוא עובד עבור הקבוצה. לדעתי העובדה שיש לו תחרות עם ליאו מסי דוחפת אותו כל הזמן לשבור שיאים חדשים. זה כמו שמוחמד עלי היה צריך את ג'ו פרייזר, רוג'ר פדרר צריך את רפאל נדאל ולארי בירד למג'יק ג'ונסון. אף פעם לא היינו מדברים על האחד מבלי להזכיר את האחר".



"היה אחד מהחבר'ה מהרגע הראשון" (Gettyimages)


בלם העבר חושב שרונאלדו הגיע ליונייטד כשחקן שנועד לרגש את הצופים, אבל עזב לריאל מדריד כשחקן מושלם מבחינת יכולת המשחק. "הוא ידע לתת את מסירת המפתח ואת השער שהרג את המשחק. יש שחקנים שמסתפקים בלרגש את הקהל, אבל אף פעם לא יהיו כוכבי על, אבל רונאלדו רצה להיות. כשמולמד סלאח הגיע לצ'לסי היה לו את הכישרון, אבל לא את היכולת לכבוש. עכשיו בליברפול הוא הוסיף את היכולת להיות רצחני בהתקפה. הוא פחות מעורב בשאר המשחק. הוא מתמקד במה שהוא יודע הכי טוב וזה לכבוש".


ואם כבר סלאח, פרדיננד לא שעח להתייחס גם לשלישייה ההתקפית של ליברפול, עם סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו, שלדעתו לריאל מדריד לא יהיה קל לעצור בכלל: "ליברפול הקבוצה עם הכי הרבה אנרגיה בעולם. הם תמיד עם הרגל על הדוושה מהרגע הראשון". יחד עם זאת, כבלם מנצ'סטר יונייטד ויריב של ליברפול בעבר וחבר של רונאלדו פרדיננד מודה: "אני רוצה לראות אותו שוב מניף את הגביע". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי