ליברפול נבהלה מהבדיקה של פקיר, אך לא ויתרה על צירופו

נביל פקיר
נביל פקיר | AFP

קשר ליון וצרפת כבר בחר את מספר החולצה ויש הטוענים שהתראיין לאתר הרשמי, אבל העסקה פוצצה ככל הנראה בשל ניתוח שעבר בברך ב-2015 ועורר חשש. קבוצתו הודיעה שהמו"מ הופסק, אך נראה כי זהו ניסיון לשמור על מחירו

(גודל טקסט)
ב-48 השעות האחרונות היו אוהדי ליברפול באופוריה. אחרי שהכריז המועדון על צירוף נאבי קייטה ופאביניו, הייתה תמימות דעים בצרפת ובאנגליה על כך שנביל פקיר יחתןם במועדון. הדיווחים אף קיבלו חותמת רשמית לכך כאשר נשיא ההתאחדות הצרפתית, נואל לה גרה, בישר שהקשר המכונה "זידין זידאן החדש" עבר בדיקות רפואיות בקליירפונטיין כדי להצטרף בקרוב לליברפול, אבל כמה שעות לאחר מכן ליון הודיעה שהעסקה פוצצה.


ליון אף הבהרה שבשל סיום המו"מ מול ליברפול אין עוררין על כך שפקיר יישאר בקבוצה גם בעונה הבאה, אבל בממלכה משוכנעים שהמו"מ יחודש לאחר המונדיאל בו ישתתף פקיר עם נבחרת צרפת. לפי "סאנדיי מירור", ליברפול הייתה זאת שהחליטה לשנות כיוון אחרי שבחנה את הבדיקות הרפואיות שלו. לליברפול התברר שהשחקן עליו היו אמורים לשלם 53 מיליון ליש"ט סובל מבעיות בברכו אחרי שנפצע לפני שלוש שנים בנבחרת. הבעיות האלה אולי קיימות, אבל לא מנעו ממנו השנה להפגין יכולת מצוינת בליגה וכמעט שלא להיעדר. לא מן הנמנע שליברפול ניסתה להוריד את מחירו ובליון כעסו על כך והכריזו כי המו"מ הסתיים.


בהמשך לכך, בל'אקיפ הצרפתי נכתב שיש אפשרות שהמו"מ בין הצדדים יתחדש מכיוון שפיצוץ ההעברה היא מכה קשה לליון, שבנתה על הכסף שייכנס לקופתה כדי לרכוש שחקנים חדשים. אמנם למראית עין פרסמה שהיא מרוצה שפקיר נשאר, אבל הדבר רחוק מאוד מהמציאות.

Liverpool had concerns about the quality of the reconstruction of Nabil Fékir's knee after his ACL injury in 2015, and used his medical results to attempt to renegotiate a deal with Lyon, according to tomorrow's L'Équipe.

— DaveOCKOP (@DaveOCKOP) 9 ביוני 2018

פקיר כבר בחר את מספר החולצה שלו בליברפול ויש הטוענים שאפילו ערך ראיון לאתר הרשמי של המעודון והכל היה מוכן לחתימה, אבל לפי הל'אקיפ אף צד לא היה מוכן רשמית להתייחס למה שקרה בדיוק. הטענות על מצב הברך הן ספקולציות בלבד, אבל גם בתקשורת הצרפתית סבורים שהניתוח שעבר פקיר ברצועות ברכו ב-2015 הרתיע את ליברפול.


החשש של המייטירדס הוא שבמשחק המהיר בפרמיירליג לפקיר יהיו בעיות לנוע בחופשיות והם לא מוכנים לקחת סיכון כאשר מדובר בסכום כל כך גבוה. רופא ברכיים בכיר אמר לעיתון: "כשבודקים שחקן ב-MRI, הדבר הראשון שרואים הוא עקבות של הניתוח. במקרה זה יש בעיה של בלאי של הסחוס. זהו גורם סיכון. זה יכול לגרום לאי נוחות, בעיות תפקודיות, ואולי פחות עמידות בזעזועים לרגל".



פקיר. ליון הצהירה שיישאר, אבל ליברפול לא אמרה נואש (AFP)


עם או בלי קשר לפקיר, שחקן נוסף שדווח כי הוא קרוב לחתימה בליברפול הוא שרדאן שאקירי, שירד ליגה עם סטוק וכעת נמצא עם שווייץ בהכנות למונדיאל. בסרטון שלהלן הוא מכחיש כי כלל מודע לדיווחים על כך שהוא עשוי לעבור לאנפילד, אבל יש מי שיטען שהפנים אומרות הכל.

Dieses Video müssen Sie sehen: Shaqiri lacht sich über Liverpool-Frage krumm@BLICK_Sport@Blickch@guardian_sport#LiverpoolFC#lfc#Liverpoolpic.twitter.com/LSPLBgQuvp

— Andreas Böni (@AndreasBoeni) June 9, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי