המשחק החשוב בחייו: חוסה אנריקה סובל מגידול במוח

חוסה אנריקה
חוסה אנריקה | Gettyimages

מגן ליברפול לשעבר שפרש בספטמבר 2017 עבר ניתוח מסובך שארך תשע שעות סיפר על איך הרגיש ביום בו קיבל את הבשורה: "היה לי כאב ראש וראיתי מטושטש. אחרי יומיים של בדיקות בישרו לי"

(גודל טקסט)
חוסה אנריקה, מגן ליברפול לשעבר שפרש בשנה שעברה במדי סראגוסה, התראיין לעיתון "מארקה" וסיפר בגילו לב כי לפני חודש התגלה במוחו גידול. המגן, ששיחק בעוד מספר מועדונים בספרד ואנגליה, נשאר בקשר עם הכדורגל אחרי שהצטרף לסוכנות השחקנים של אחיו.


הוא חשף שגילה את המחלה בעת פגישה שלו עם כריס יוטון שהיה מאמנו בעבר בניוקאסל: "באותו לילה הכל הסתובב לי במלון. במשך הלילה היה לי כאב ראש נוראי והתחלתי לראות מטושטש ואפילו כפול. הלכתי לחדר מיון וביליתי שם יומיים. הרופאים גילו שיש לי סוג נדיר של גידול שממוקם ליד העין. הם אמרו לי שיש חשש שלא אראה יותר". הוא קיבל הצעה לעבור ניתוח באנגליה או בעיר הולדתו ולנסיה ובחר בעיר ולנסיה שם יש לו משפחה.


לפני שבוע עבר ניתוח מסובך שארך מתשע בבוקר עד שש בערב. הגידול סירב לצאת והמנתחים היו צריכים לעבוד בזהירות. לדבריו נאלץ להישאר במיטה חמישה ימים ולא לזוז: "אלה היו הימים הקשים של חיי". זמן ההתאוששת צפוי להיות מספר חודשים. "ההרגשה קשה. אתה מאבד את האני שלך. כשאתה משחק כדורגל אתה לא חושב על הדברים האלה". עכשיו הוא טוען שאינו יכול להתכופף, הוא חייב לישון במיטה בזווית מיוחדת של 30 מעלות כדי שלחץ הדם בליבו לא יעלה: "שחקני כדורגל צריכים להעריך את מה שיש להם כי הם לא חיים בחיים האמיתיים", אמר.


Get well soon, Jose https://t.co/SPpR19Np54

— Jon Livesey (@JonLiveseyDM) June 23, 2018


בכל רחבי אירופה יש רק 35 מכונות שיכולות לטפל בבעיה שלו. הוא למד מחדש ללכת אחרי הניתוח ונעזר בחברתו. בנוסף, הוא איבד שישה קילו ממשקלו: "אני רוצה להודות לחברתי, ההורים והאחים שלי שעזרו לי". כמה משחקני הכדורגל הנמצאים כעת במונדיאל אמרו לו שאם היו חופשיים היו באים להיות לצידו. אלה ששיחקו לידו כמו פליפה קוטיניו, לואיס סוארס, קיילור נבאס, פפה ריינה, פאולו דיבאלה ופאסיו איחלו לו החלמה מהירה ואמרו שיבואו לבקרו ברגע שיסתיים המונדיאל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי