אלופת הקיץ: ליברפול עשתה הכל כדי להתמודד על התואר

אליסון
אליסון | האתר הרשמי

אחרי שנים ארוכות, עושה רושם שגם באנפילד הבינו את סוד ההצלחה בפרמייר-ליג: לקנות הרבה ולקנות נכון. אחרי החתמת אליסון, פאביניו, קייטה ושאקירי עבור כ-200 מיליון יורו, המייטירדס יכולים לחלום על אליפות?

(גודל טקסט)

אם מישהו מחפש קבוצה שתוכל להתמודד עם מנצ'סטר סיטי על תואר האליפות בפרמייר-ליג בעונה הקרובה, זו נראית ליברפול. בפעם הראשונה זה שנים רבות, אוהדי הקופ יכולים לחכך ידיים בהנאה ולומר שזה היה הקיץ שלהם בכל הקשור לרכש. נכון לעכשיו הם השקיעו ברכש יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

הסכום עומד על כה על כ-200 מיליון יורו, אך עדיין מדובר ברכש נקודתי מאוד ומתאים לשיפור העמדות בהן ליברפול לקתה בחסר בעונה שעברה. רק לשם השוואה, במנצ'סטר יונייטד הוציאו כ-83 מיליון יורו, ארסנל הוציאה 80, מנצ'סטר סיטי 70.5, לסטר 65 וצ'לסי 57 מיליון יורו. חלון ההעברות באנגליה מסתיים בעוד 17 יום, אז תארח ליברפול את ווסטהאם במחזור הראשון. עד אז יהיו עוד הרבה מכירות ורכישות של הרגע האחרון, אבל המגמה ברורה.

כאשר יורגן קלופ הגיע לליברפול, הוא חשב שהוא יצליח עם אותה פילוסופיה שהייתה לו בדורטמונד: רכישת שחקנים בכסף קטן, השבחה שלהם והפיכתם לכוכבים, וגם אם לא היה צריך למכור אותם, הוא רכש שחקנים שחלקם לא היו ברמה המתאימה לקבוצה. ההתעקשות שלו שלא לרכוש שוער בעל שיעור קומה בלטה במיוחד (גם בלי להזכיר את גמר ליגת האלופות). גם ההגנה הייתה בעייתית – ועדיין קלופ טען שיש לו את הבלמים הטובים בעולם.


ההתעקשות הסתיימה, אליסון הפך לשוער היקר בעולם (האתר הרשמי של ליברפול)

לקח לגרמני כמה עונות כדי להתפכח, אבל בסוף גם הוא הבין שהפרמייר-ליג היא ליגה שכדי לשלוט בה אתה חייב לרכוש לא רק את השחקנים הטובים ביותר, אלא גם את השחקנים המתאימים ביותר. הקסם, היכולת המקצועית ושיטת המשחק של קלופ לא הצליחו לכסות על כך שליברפול חסרה שחקני מפתח. המהפך בחשיבה של קלופ הגיע כבר בינואר האחרון, עם רכישת וירג'יל ואן דייק מסאות'מפטון בסכום שיא של 75 מיליון ליש"ט עבור בלם (85 מיליון יורו).

בשבוע האחרון הוחתם אליסון הברזילאי מרומא, שאמור לפתור את הבעיות של הקבוצה בין הקורות אחרי הטעויות הקשות של לוריס קריוס. גם סימון מיניולה לפניו לא גילה יכולת של שוער בצמרת הליגה הטובה בעולם. ליברפול שילמה על שוער נבחרת ברזיל כ-75 מיליון יורו, והוא מצטרף לרכישת נבי קייטה (כבר בקיץ הקודם) ב-60 מיליון יורו, פאביניו ממונאקו ב-50 מיליון וג'רדאן שאקירי ב-14.7 מיליון. ליברפול גם גילתה ענין בנביל פאקיר מליון, אבל נראה שוויתרה עליו. ביום בו חתם אליסון טען קלופ שהקבוצה לא תחתים עוד שחקנים בחלון ההעברות הנוכחי,

לפני שנתיים היה זה קלופ שמתח ביקורת קשה על העברת פול פוגבה מיובנטוס למנצ'סטר יונייטד ב-110 מיליון יורו. לדבריו, אז אפשר היה לעשות זאת בצורה שונה. "מועדונים אחרים יכולים ללכת ולהוציא הרבה כסף כדי לאסוף שחקני צמרת. אני רוצה לעשות את זה אחרת. הייתי עושה זאת אחרת, גם אם הייתי יכול לרכוש שחקנים במחירים כאלה". בסוף השבוע הוא נאלץ לבלוע את הכובע ולהודות ששינה את המדיניות שלו.


קלופ. נאלץ לבלוע את הכובע ולשנות מדיניות בצורה קיצונית (AFP)

"זאת הבעיה בימים האלה, שמה שאתה אמר פעם אחת רודף אותך לתמיד. עדיין אני חושב שצדקתי אז, כי לא יכולתי לתאר לי שעולם הכדורגל ישתנה בצורה כזאת בשנתיים וחצי. 100 מיליון יורו נראו אז כמו סכום מטורף מדי, ועכשיו עולם הכדורגל השתנה לחלוטין, ושברנו את השיא ברכישת השוער. במצב כזה לא אכפת לך מה שאר העולם אומר, כמו שליונייטד לא היה אכפת אז מה אמרתי. עדיף לשנות את דעתך מאשר שלא תהיה לך אף פעם דעה. לא אכפת לי שאנשים מזכירים לי את דבריי בעבר. היו לי צרות גדולות מאלה. במועדון יש לי כעת את השחקנים שרציתי, וזה מה שקובע".

קלופ עדיין צריך להבין שאין תחליף בימינו למערכת סקאוטינג טובה. בתקשורת הבריטית גילו שליברפול יכלה לשים את היד על אליסון כבר ביולי 2015 במחיר של ארבעה מיליון ליש"ט בלבד, כששיחק באינטרנסיונל בברזיל. סוכנו ביקש רק 3.1 מיליון ליש"ט במזומן, ועוד תשלומים של 900 אלף ליש"ט, אבל בליברפול לא היה מי שיאמין בשוער שהיה אז בן 21, רומא קפצה על המציאה והכניסה כעת כמעט פי שמונה מהמחיר בו רכשה אותו.

חברת "פנויי" האמריקאית נתנה לקלופ את כל התנאים להצלחה, ובמידה רבה הוא ירגיש כעת יותר לחץ עליו לקראת העונה החדשה. אחרי שנים רבות, הציפיה באנפילד היא לאליפות, וכל מיקום אחר יהיה כישלון עבור הגרמני. הרכישה של אליסון נראית כמו החלק שהיה חסר בפאזל, ועכשיו יצטרכו המרסיסיידרס להוכיח את עצמם על המגרש.


קייטה עם החולצה ועליה הספרה 8. גם הוא נחת הקיץ (האתר הרשמי ש לליברפול)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי