פלפל אנגלי: זה שבא, זה שהלך וזה שימלוך בסוף העונה בפרמיירליג

יורגן קלופ, פפ גווארדיולה
יורגן קלופ, פפ גווארדיולה | Gettyimages

עונת 2018/19 יצאה לדרך בליגה הטובה בעולם, ויעקב זיו עושה סדר: מי הגיע לחזק את הסגל, מי נפרד מהחברים, התחזית לעונה וכמובן השאלה הבלתי נמנעת: האם קלופ וליברפול יכולים לנשל את גווארדיולה וסיטי מהכתר?

(גודל טקסט)
הפרמיירליג נפתחה כבר אתמול (שישי) במשחק בין מנצ'סטר יונייטד ללסטר. היום המחזור הראשון יימשך וזהו המדריך שלכם על כל קבוצה בליגה הטובה בעולם. מי הגיע, מי עזב ומה התחזית? (העברות קטנות מאוד או תשלום על שחקנים שכבר שיחקו בעונה החולפת כמושאלים בקבוצה או כאלה שלא שיחקו בה ונמכרו לא צויינו בדרך כלל). 


מנצ'סטר סיטי
הגיעו: ריאד מאחרז (לסטר, 60 מיליון ליש"ט), דניאל ארזני (מלבורן סיטי והושאל לסלטיק, 2.6).


עזבו:
אנגוס גאן (סאות'המפטון, 13.5), פאבלו מפאו (שטוטגרט, 8.8), יאיא טורה (שוחרר). 


תחזית: כל מה שפפ גווארדיולה זקוק הוא לשמור על המוטיבציה של השחקנים והאליפות הבאה כבר בכיס. למעט ליברפול, לא נראה שאף קבוצה תתקרב אליהם. הם היו בשתי דרגות מעל הליגה וימשיכו להיות כאלה. רכישת ריאד מאחרז משביחה אותם עוד יותר. הנקודה החלשה עלולה להיות וינסנט קומפני אם שוב ייפצע. פפ מתכנן להפוך את ג'ון סטונס לקשר אחורי. 


מנצ'סטר  יונייטד
הגיעו: פרד (שחטאר דונייצק, 52), דיוגו דאלוט (פורטו, 17.4), לי גרנט (סטוק, 1.5).


עזבו
: דיילי בלינד (אייאקס, 18), סם ג'ונסטון (ווסט ברומיץ', 5), מייקל קאריק (פרש), אקסל טואנזב (אסטון וילה, השאלה). 


תחזית: הפרצופים החמוצים של ז'וזה מוריניו כל הקיץ יסתיימו בפרידה מוקדמת בשלב כלשהו. שאלה חשובה היא האם הוא ישנה כיוון עם פול פוגבה וישכנע אותו לשחק עבור הקבוצה כמו ששיחק עבור הטריקולור. כאשר שחקן כמו מתיאו קובאצ'יץ' סירב להגיע ליוניטד בגלל הכדורגל השלילי של מוריניו זו נורת אזהרה. אם הפורטוגלי ישנה כיוון יש לו עדיין סגל מעולה להתמודד גם על המקום השני. 



ראשפורד. יכול להיות המנהיג האמיתי של מנצ'סטר יונייטד השנה? (AFP)


טוטנהאם
הגיעו: אף אחד.


עזבו:
אף אחד.


תחזית: הכניסה לאיצטדיון חדש ומפואר לא מהווה תירוץ לחוסר חיזוק מוחלט. לטוטנהאם חבורה של שחקנים מאוד מוכשרת, אבל הם יגיעו עייפים מהמונדיאל והלחץ על הארי קיין יהיה גדול מתמיד. נראה שטוטנהאם תתקשה לפחות בהתחלה ואולי זה יעלה להם בכרטיס לליגת האלופות בסיום העונה. מאוריסיו פוצ'טינו טען שאין לו בעיה עם חוסר החיזוק ולפעמים יש צורך לחשוב אחרת. לדבריו המועדון השאיר את כל השחקנים שלו בסגל וזה גם חשוב לפעמים. אם הפתיחה תהיה גרועה ייתכן שישנה דעתו וכפי שנכתב באנגליה: "איצטדיון מדהים כמו שיש לטוטנהאם שווה רק ליגת אלופות". 


ליברפול
הגיעו: אליסון (רומא, 65), נבי קייטה (לייפציג, 55), פאביניו (מונאקו, 44), שרדאן שאקירי (סטוק, 13).


עזבו:
דני וורד (לסטר, 12.5), אמרה ג'אן (יובנטוס, חופשי), ג'ון פלאנגן (ריינג'רס, חופשי), דני אינגס (סאות'המפטון, השאלה).



תחזית: הקבוצה שעשתה את הרכש הכי מרשים (177 מיליון ליש"ט) אמורה לאיים על סיטי ולהילחם איתה על תואר האליפות. היא גם אחת הקבוצות שהכי הרשימו במשחקי ההכנה לליגה. כל מקום חוץ מראשון-שני יהיה אכזבה ענקית. המפתח להצלחה הוא השבחת ההגנה והשאלה אם מו סלאח יחגוג עוד עונה כמו בשנה שעברה. 



ינסה לשחזר את ההצלחה של העונה שעברה. מוחמד סאלח (AFP)


צ'לסי
הגיעו: המנג'ר מאוריציו סארי, קפה אריזבלנגה (בילבאו, 72), ז'ורז'יניו (נאפולי, 50), מתיאו קובאצ'יץ' (ריאל מדריד, השאלה), רוב גרין (האדרספילד, חופשי).


עזבו
: טיבו קורטואה (ריאל מדירד, 35), קנדי (ניוקאסל, השאלה), לואיס בקר (לידס, השאלה). 


תחזית: הרבה סימני שאלה בקשר לבלוז. האם מאוריציו סארי יוכל לעשות איתה מה שעשה בנאפולי? במגן הקהילה היא נראתה רע, אבל ידוע שלסארי לוקח זמן להתחמם על הקווים ואם לרומן אברמוביץ' תהיה סבלנות גם תהיה לו קבוצה, אבל לא יותר מאשר להיאבק על אחד מארבעת הכרטיסים לליגת האלופות. הגעת השוער קפה במקום טיבו קורטואה יכולה לתת שוער לעוד הרבה שנים וגם מתיאו קובאצ'יץ' העברה מעניינת. השאלה תהיה עד כמה מהר סארי יארגן את השורות. משרדי ההימורים סבורים שהם לא יכללו בין ארבע הגדולות העונה. 


ארסנל
הגיעו: המנג'ר אונאי אמרי. לוקאס טוריירה (סמפדוריה, 25), ברנד לנו (לברקוזן, 20), סוקרטס (דורטמונד, 17), מתאו גונדוזי (לוריין, 8), סטפן ליכטשטיינר (יובנטוס, חופשי).


עזבו
: לוקאס פרס (ווסטהאם, 4), ג'ק ווילשייר (ווסטהאם, חופשי), סנטי קאסורלה (ויאריאל, חופשי), פר מרטסאקר (פרש).



השינוי הכי דרמטי בכדורגל האנגלי היה דווקא בעמדת המנג'ר בארסנל. איך זה יעבוד? ימים יגידו (AFP)


תחזית: מהפיכה ענקית והם התחזקו במקומות בהם היו חלשים. השוער, ההגנה והקישור. ארסן ונגר עזב וחלומם של הרבה אוהדי התותחנים התגשם. הם קיבלו את אוני אמרי. השאלה איזה מנג'ר יישב על הספסל. זה שהצליח בסביליה ו-ולנסיה או זה שנכשל יחסית בפאריס סן ז'רמן. הפרויקט של ארסנל נראה מעניין. הקבוצה יכולה להיות ההפתעה של העונה. השאלה כמה מההלם של עזיבת מנג'ר במשך 24 שנה ישפיע על הקבוצה.  


ברנלי
הגיעו: בן גיבסון (מידלסברו, 15), מתיי וידרה (דרבי קאונטי, 11), ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי, 4).


עזבו
: סקוט ארפילד (ריינג'רס, חופשי).


תחזית: רבים סברו שהמנג'ר שון דייץ' צריך להיות מנג'ר השנה אחרי שלקח את הקבוצה הכי ענייה למקום שביעי. רכישת החלוץ הצ'כי מתיי וידרה יכולה להיות משמעותית, אבל העובדה שהם ישחקו גם בליגה האירופית עם סגל קצר יחסית תגרום להם קצת קשיים בליגה. 


אברטון
הגיעו: המנג'ר מרקו סילבה. רישארליסון (ווטפורד, 44.5), ג'רי מינה (ברצלונה, 27.2), לוקה דין (ברצלונה, 18), ברנארד (שחטאר דונייצק, 5), אנדרה גומש (ברצלונה, השאלה 1.5).


עזבו
: ווין רוני (די.סי. יונייטד), ראמירו פונס מורי (ויאריאל, 8), ג'ואל רובלס (בטיס, חופשי).



מינה וגומש. הרכש מברצלונה יצעיד את אברטון קדימה? (אברטון, רשמי)


תחזית: אברטון עשתה רכש מאסיבי וביום האחרון החתימה שלושה שחקנים כולל ג'רי מינה, אנדרה גומש וברנרד. למנג'ר מרקו סילבה יצא שם מצוין למרות שעד כה אימן רק קבוצות תחתית. אם יצליח להפוך את אברטון לקבוצה ולא לאוסף של כוכבים יש סיכוי שהיא תרוץ לכרטיס לליגה האירופית. עם ב-18 החודשים האחרונים אברטון שלפה כ-350 מיליון ליש"ט לרכש. יש הרגשה שבימים של דייויד מויס עם הכסף הזה הם היו רצים לאליפות. 


לסטר
הגיעו: ג'יימס מאדיסון (נוריץ', 24), ריקרדו פריירה (פורטו, 22), סגלאר סיונקו (פרייבורג, 19), פיליפ בנקוביץ' (לסטר, 13), דני וורד (ליברפול, 12.5), ראשיד גזאל (מונאקו, 10), ג'וני אוונס (ווסט ברומיץ', 3.5).


עזבו
: ריאד מאחרז (סיטי, 60), אחמד מוסה (אל נאסר, 14.85), רוברט הות' (שוחרר).


תחזית: השועלים עשו רכש טוב ושמרו על הארי מגווייר וקאספר שמייכל, אבל יצטרכו להסתדר בלי ריאד מאחרז שעבר לסיטי וזו עונה שנייה שהם מאבדים שחקן מפתח אחרי אנגולו קאנטה. עושה רושם שהמנג'ר קלוד פואל הוא החוליה החלשה, אבל לסטר שהתמודדה רוב העונה שעברה בתחתית אמורה לסיים לפחות במרכז הטבלה. שאלה טובה האם ראשיד גאזל שהגיע ממונאקו יכול להיכנס לנעליים של מאחרז?  


ניוקאסל
הגיעו: יושינורי מוטו (מיינץ, 9.5), פדריקו פרננדס (סוונזי, 6), פביאן שאר (לה קורוניה, 3), קי סונג-יונג (סוונזי, חופשי), קנדי (צ'לסי, השאלה 2 מיליון), סלומון רונדון (ווסט ברומיץ', השאלה).


עזבו
: אלכסנדר מיטרוביץ' (פולהאם, 20), מייקל מרינו (סוסיאדד, 10), דווייט גייל (ווסט ברומיץ', השאלה). 



מצליח להוציא מים מהסלע בניוקאסל. בניטס (AFP)


תחזית: רפא בניטס הוציא מים מהסלע בשנה שעברה בלי חיזוק כמעט והבעלים מייק אשלי ממשיך להתעלל בקבוצה. הוא לא רוצה למכור ומצד שני מרוויח מהמועדון כשבצד הרכש הוא מכר שחקנים ביותר כסף (חלקם היו מושאלים בקבוצות אחרות). 


קריסטל פאלאס
הגיעו: שייקו קויאטה (ווסטהאם, 9.5), מקס מייר (שאלקה, חופשי), וינסנט גואיה (חטאפה, חופשי).


עזבו
: יוהאן קאביי (אל נאסר, חופשי), באקרי סאקרו (שוחרר). 


תחזית: יכולים להיות אחת ההפתעות של העונה אחרי שרוי הודג'סון מילט אותם מירידה לאחר פתיחה נוראית של העונה בה לא כבשו ולא לקחו נקודה בשבעה מחזורים ראשונים. הרבה יהיה תלוי ביכולת של ווילפרד זאהה אותו הצליחו להשאיר בקבוצה. פאלאס נוטה להיות קבוצה לא יציבה ואת זה הודג'סון הוותיק חייב לשנות. החלוץ הגרמני מקס מייר עשוי להיות תגלית.  


בורנמות'
הגיעו: ג'פרסון לרמה (לבאנטה, 25), דיוויד ברוקס (שפילד יונייטד, 12), דייגו ריקו (לגאנס, 10.7).


עזבו
: באניק אפובה (וולבס, 10). 


הם ישחקו עונה רביעית ברציפות בפרמיירליג וזה כבר הישג. כנראה שייאבקו נגד הירידה, אבל המנג'ר אדי האו ממשיך לעשות עבודה מצוינת. ג'רמיין דפו ימשיך להיות כנראה השחקן הבולט למרות גילו 35. ג'פרסון לרמה הקשר האחורי של קולומביה היא רכישה מצוינת. 


ווסטהאם
הגיעו: המנג'ר מנואל פלגריני. פליפה אנדרסון (לאציו, 40), איסה דיופ (טולוז, 22), אנדריי יארמולנקו (דורטמונד, 17.5), לוקאש פביאנסקי (סוונזי, 7), קרלוס סאנצ'ס (פיורנטינה, 4), לוקאס פרס (ארסנל, 4), פביאן בלבואנה (קורינתיאנס, 3.6), קסנדה סילבה (ויטוריה, 2), ג'ק ווילשייר (ארסנל, חופשי), ריאן פרדריקס (פולהאם, חופשי).


עזבו
: שייקו קאיוטה (קריסטל פאלאס, 9.5), ריס בארק (האל, 1.5), ג'יימס קולינס. 



יכול להוביל את ווסטהאם לעונה טובה. מנואל פלגריני (GettyImages)


תחזית: עשתה את העיסקאות הכי טובות בפגרה חוץ מליברפול וגם הביאה מנג'ר מנוסה שיכול להוביל אותה לעבר מאבקים על כרטיס לליגה האירופית. הפטישים מקווים שהשחקנים המרגשים שקנו כמו פליפה אנדרסון, ג'ק ווילשייר ואנדריי ירמולנקו יוליכו אותם למקום טוב יותר מאשר 7 בו סיימו בעונת 2015/16. 


ווטפורד
הגיעו: ג'רארד דאולופאו (ברצלונה, 11.5), אדם מאסינה (בולוניה, 4.5), בן פוסטר (ווסט ברומיץ', 4), מארק נאברו (אספניול, 1.8), בן וילמוט (סטבנג', 1.5).


עזבו
: רישארליסון (אברטון, 44), נורדין אמרבט (אל נאסר, 4), קוסטל פנטילימון (נוטינגהאם). 


תחזית: הקבוצה ממשיכה להשתנות כל עונה, אבל גם נשארת בליגה. האיצטדיון של הצרעות קטן, אבל מכוסה כולו לקה בצבעי המועדון בצהוב ושחור והקבוצה מקווה להישאר בליגה עוד עונה למרות שמכרה את השחקן הכי טוב שלה רישארליסון לאברטון. לא הגיע רכש מסעיר חוץ מפוסטר. 


ברייטון
הגיעו: עלירזה ג'האנבחש (אלקמר, 17), איב ביסומה (ליל, 15), ברנרדו סילבה (לייפציג, 9), מרטין מונטויה (ולנסיה, 6.5), פלורין אנדונה (לה קורוניה 4.5), ג'ייסון סטיל (סנדרלנד), דיוויד באטון (פולהאם, 4), דן בארן (וויגאן, 4), פרסי טאו (סנדאונס, 2.9), אנדרס דרייר (אסביירג, לא פורסם).


עזבו
: סאם באלדוק (רדינג, מיליון), סטיב סידוול (שוחרר). 



לא צפוי לראות הרבה דקות העונה. תומר חמד (GettyImages)


תחזית: רכש מאסיבי וטוב בפגרה יכול להעלות את הקבוצה מעבר למקום ה-15 בו סיימו עונה שעברה. הם צריכים להיזהר מתסמונת העונה השנייה בו העולה החדשה מוצאת עצמה לפתע מתדרדרת לתחתית. תומר חמד נשאר למרות שהוא בערך החלוץ ה-4-5 בקבוצה ויקבל מעט דקות משחק. לבירם כיאל סיכוי לשחק יותר דקות ממנו. 


האדרספילד
הגיעו: טרנס קונגולו (מונאקו, 18), אדמה דיאקבי (מונאקו, 8), ראמדן סובחי (סטוק, 5.9), ז'וניניו באקוניה (כרונינג, 2.3), אריק דורם (דורטמונד, חופשי), איזק אמבנזה (מונפלייה, חופשי).


עזבו
: טום אינס (סטוק, 12), רוב גרין (צ'לסי, חופשי).


תחזית: אחרי עונת בכורה מופלאה בפרמיירליג עושה רושם שהם יצטרכו להילחם נגד הירידה שוב. דיוויד ואגנר עשה עבודה מצוינת שנה שעברה, אבל הם עלולים להיכנס לסחרור כבר בפתיחה עם הפסדים בשני משחקי הליגה הראשונים נגד צ'לסי ומנצ'סטר סיטי. 


סאות'המפטון
הגיעו: יאניק וסטרגארד (מנשנגלדבאך, 18), מוחמד אליונוסי (באזל, 16), אנגוס גאן (מנצ'סטר סיטי, 13.5), סטיוארט ארמסטרונג (סלטיק, 7), דני אינגס (ליברפול, השאלה).


עזבו
: דושאן טאדיץ' (אייאקס, 10), ג'ורדי קלאסי (פיינורד, חופשי).



החליט לוותר על הקריירה בפרמיירליג בשביל אייאקס אמסטרדם. דושאן טאדיץ' (GettyImages)


תחזית: אחרי שנה לא קלה הסיינטס רוצים לחזור למקום גבוה בטבלה ולפחות וסטרגארד ואליונוסי אמורים לשדרג אותם. לשם שינוי הקיץ הקבוצה לא מכרה כוכבים (לא נותרו הרבה) למעט דושאן טדיץ'. הם מאוכזבים שלא הצליחו לשים את היד על חלוץ ליברפול דני אינגס. 


וולבס
הגיעו: אדאמה טראורה (מידלסברו, 18), באניק אפובה (בורנמות', 10), ווילי בולי (פורטו, 10), רוי פטריסיו (ספורטינג, חופשי), ז'ואאו מוטיניו (מונאקו, 5), לאו בונטיני (אל הילאל, 3.6), רובן ינגרה (מונאקו), רוי פטריסיו (ספורטינג, חופשי), ראול חימנס (בנפיקה, השאלה), לאנדר דנדונקר (אנדרלכט, השאלה), ג'ון קיטולאנו (אוד גרינלנד).


עזבו
: באניק אפובה (סטוק, 12), בארי דוגאלס (לידס, 5), בן מרשל (נוריץ').


תחזית: הזאבים רכשו ב-50 מיליון ליש"ט ויש להם הרבה שחקנים איכותיים כמו שוער נבחרת פורטוגל רוי פטריסיו שהגיע בחינם והקשרים רובן נבס וז'ואאו מוטיניו. זו הקבוצה הכי פורטוגלית אי פעם בפרמיירליג עם תשעה כאלה בסגל הרחב. המנג'ר הפורטוגלי נונו אספיריטו רוצה להצליח בפרמיירליג כמו שעשה בצ'מפיונשיפ. זו גם הקבוצה של ז'ורז' מנדש, שסיפק לה את רוב השחקנים בגלל שהוא חבר טוב של נונו שהיה השחקן הראשון אותו ייצג. עם הכסף שהזרימו הבעלים מסין הזאבים עשויים לחוות את אחת העונות הגדולות בהיסטוריה שלהם וירוצו למרכז הטבלה ומעלה.



מנדש. יצר את הקבוצה הכי פורטוגלית באנגליה (Gettyimages)


קרדיף
הגיעו: ג'וש מרפי (נוריץ', 10), בובי רייד (בריסטול, 9), גרג קאנינגהאם (פרסטון, 3.5), אלכס סמיתס (ק.פ.ר, 3.5); ויקטור קאמרסה (בטיס, חופשי), ויקטור קאמרסה (בטיס, השאלה).


עזבו
: אף אחד.


שחקני קרדיף חוגגים עלייה בעונה שעברה. יקוו לחגוג הישארות בסיום העונה (GettyImages)


תחזית: ניל וורנוק הוא המנג'ר אולי הכי ותיק בפרמיירליג בן 69 והוא אומר שהשארת הקבוצה הוולשית תהיה משימת חייו. קבלן העליות מהצ'מיופנשיפ מעולה בליגת המשנה, אבל ההיסטוריה הוכיחה שהוא פחות טוב כשהוא עולה לפרמיירליג. קרדיף לא גילתה כדורגל מבריק ועדיין עם המון חוצפה, רצון ומלחמה עלתה ישירות לפרמיירליג ושיחקה בסטייל הכדורגל של וורנוק שפירושו במילה אחת – מלחמה. זו תהיה באמת הפתעה אם תישאר שם.


פולהאם
הגיעו: אנדריי פראנק זמבו אנגיסה (מארסיי, 30), אלכסנדר מיטרוביץ' (ניוקאסל, 20), אלפי מוסון (סוונזי, 20), ז'אן מישל סארי (ניס, 18), ג'ו בריאן (בריסטול סיטי, 6), פברי (בשיקטאש 5.4), מקסים לה מרשן (ניס, 3.6), אנדראה שורלה (דורטמונד, השאלה), סרחיו ריקו (סביליה, השאלה), לוסיאנו וייטו (אתלטיקו מדריד, השאלה), טימותי פוסו-מנסה (מנצ'סטר יונייטד, השאלה). 


עזבו
: דיוויד באטון (ברייטון), ריאן פרדריקס (ווסטהאם, חופשי)

 
 

תחזית: אחרי ארבע שנים הקוטג'רס חזרו לפרמיירליג עם סלבישה יוקנוביץ' שהעלה פעם שנייה קבוצה ששיחקה כדורגל מלהיב בליגת המשנה. הראשונה היתה ווטפורד, אבל הוא לא המשיך לפרמיירליג ועזב למכבי תל אביב. הקבוצה שלפה 110 מיליון ליש"ט בהעברות דבר חסר תקדים במועדון וכל הלחץ יהיה על יוקנוביץ' להוביל אותם לפחות למרכז טבלה והרחק מהתחתית. עם ילד הפלא ריאן ססניון, הקוטג'רס אמורים גם להציג כדורגל מבריק. הם החתימו ביום האחרון את השוער סרחיו ריקו מסביליה, לוסיאנו וייטו מאתלטיקו ויהיה כדאי לעקוב אחריהם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי