צפו בתקציר: 0:4 מרשים לליברפול על ווסטהאם

ליברפול
ליברפול | AFP

המייטירדס פתחו בסטייל ועמדו בציפיות. סלאח (19), מאנה (47 ו-58) וסטארידג' המחליף (89) כבשו. נבי קייטה (נהדר), אליסון ושאקירי רשמו בכורה אצל יורגן קלופ. ווילשר והנדרסון לא הצליחו להציל את הפטישים

קבוצות: ווסטהאם
(גודל טקסט)

רף האופטימיות באנפילד במחזור פתיחת העונה תמיד גבוה. אך היום (ראשון), אחרי מסע רכש מהמרשימים באירופה, אפילו אוהדיה הפסימיים ביותר של ליברפול לא יכולים להישאר אדישים לכך שקבוצתם יכולה ללכת עד הסוף העונה. קבוצתם נתנה להם סיבות להאמין עם 0:4 מרשים על ווסטהאם ביריית הפתיחה לעונת 2018/2019 עבור החניכים של יורגן קלופ.

כבר מהפתיחה חניכיו של קלופ הראו מי בעלי הבית כשמשחק הלחץ המוכר של המאמן הגרמני נכנס לפעולה. הסכר נפתח בדקה ה-19 כשנבי קייטה, קשר הרכש שהגיע מלייפציג דהר קדימה באין מפריע, השאיר לרוברטסון שבכדור רוחב מדויק מצד שמאל מצא את סלאח שכבש את אחד משעריו הקלים בקריירה, 0:1 ליברפול.

האדומים המשיכו ללחוץ ורגע לפני הירידה להפסקה שוב רוברטסון הגיח משמאל, הגביה כדור מעל כל הגנת ווסטהאם עד לרגלו של מילנר שתוך כדי גלישה מצא בפס מדויק את מאנה שגלגל מול שער חשוף והוריד את ליברפול למחצית ביתרון מבטיח.

גם בחצי השני הסדר נשאר על קנו. בדקה ה-61 פרמינו התקדם והודות לרכות הגנתית של ווסטהאם מצא את סאדיו מאנה שתוך כדי סיבוב בעט מהרחבה לרשת. למרות שמצפייה חוזרת במהלך ניתן לראות בבירור שמאנה היה בעמדת נבדל בזמן קבלת הכדור, השופט אישר את השער. חניכיו של קלופ המשיכו ללחוץ ובדקה ה-89 דניאל סטרידג' המחליף כבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור כשדחק קרן של מילנר.  

לסיכום, אוהדיה של ליברפול קיבלו טעימה ראשונה ממה שצפוי להם בעונה הקרובה וקבוצתם נתנה להם סיבות לאופטימיות. נבי קייטה השתלט כבר במשחקו הראשון באנפילד על מרכז השדה, אליסון, למרות שהיה מחוסר עבודה, ערך הופעת בכורה בשער וגם סטארדיג' המחליף התכבד בשער האחרון אחרי שנים לא קלות ומלוות בפציעות. ווסטהאם של פלגריני, שערך בכורה על הקווים, תחפש את הנקודות במקומות אחרים.
 



יורגן קלופ מבסוט בפתיחה (gettyimages)


הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדון הנדרסון, נאבי קייטה, סאדיו מאנה (ג'רדאן שאקירי, 82), רוברטו פירמינו (ג'ורדן הנדרסון, 61), מוחמד סלאח (דניאל סטארידג', 87)


ווסטהאם: לוקאש פביאנסקי, פביאן בלבואנה, אנג'לו אוגבונה, דקלן רייס (סנודגראס, 46), ראין פרדריקס, מארק נובל, ג'ק ווילשר, ארתור מאוסאקו, מיכאיל אנטוניו, פליפה אנדרסון (צ'יצאריטו, 62), מרקו ארנאוטוביץ' (ירמולנקו, 67).



אליסון. הופעת בכורה (gettyimages)


מהלך המשחק:
דקה 19, 0:1 לליברפול: קשר הרכש החדש נבי קייטה התקדם יפה ומצא את רוברטסון ששחרר רוחב ומצא את סלאח שדחק מקו השער והעלה את ליברפול ליתרון.


דקה 24: אלכסנדר-ארנולד עם בעיטה חופשית נהדרת לחיבורי השער נעצרת על ידי פביאנסקי שמותח את אבריו ומצליח להדוף.


דקה 37: כמעט סלאח משלים את צמד ומעלה את ליברפול ל-0:2. פרמינו משתלט נהדר על כדור מצד ימין של הרחבה ומשחרר פס מדויק, סלאח שוב מגיח מאחור ודוחק אך הכדור פוגע בגופו של פביאנסקי ויוצא



אליסון חוגג את שער היתרון (gettyimages)


דקה 47, 0:2 לליברפול: שוב רוברטסון מגביה כדור יפה מצד שמאל, הפעם מילנר גולש ומחזיר כדור רוחב לרחבה, סאדיו מאנה דוחק מול שער חשוף ומוריד את ליברפול ביתרון של שני שערים למחצית.


סאדיו מאנה (gettyimages)


דקה 52, 0:3 לליברפול: פרמינו התקדם, הגנת ווסטהאם לא הצליחה להרחיק ומאנה, מעמדת נבדל ברורה, בעט תוך כדי סיבוב והשלים צמד למירסיסייד



מאנה חוגג צמד (gettyimages)


דקה 89, 0:4 לליברפול: כדור קרן של מלינר הורחק לא טוב על ידי הגנת ווסטהאם, סטארידג' המחליף עט על הכדור ודחק פנימה בנגיעה הראשונה שלו בכדור


סאות'המפטון – ברנלי 0:0
במשחק המקביל, סאות'המפטון אירחה באצטדיון סנט מרי את ברנלי למשחק פתיחת העונה שלה. ההתמודדות לא התעלתה לרמה גבוהה ושתי הקבוצות סיימו בתיקו 0:0 מאכזב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי