ביקורת קטלנית על יונייטד ומוריניו: "עלובים", "ליצנים"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

כריס סטון: "פפ יצר כדורגל שהאוהדים אוהבים, מוריניו תקוע בעבר". נתק בין מוריניו למנכ"ל יונייטד אד וודוורד לאחר משחק ההפסד לברייטון. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד במשבר אחרי ההפסד לברייטון 3:2. למעשה, אף אחד לא מופתע מכך. המנכ"ל אד וודוורד לא חיכה אתמול לז'וזה מוריניו ונכנס לחדר ההלבשה לפניו, אחרי סיום המשחק. מצלמות הטלוויזיה קלטו את פרצופו הזועם של וודוורד עוד לפני סיום המשחק. הוא נשאר בחדר ההלבשה חמש דקות ועזב לפני שמוריניו חזר ממסיבת העיתונאים, מה שרק מדגיש את הנתק הקיים כיום בין השניים. מרטין טיילור, שדר רשת "סקאיי", אמר על וודוורד: "ביונייטד צריכים לעשות משהו לשיפור היחסים בין המנכ"ל למנג'ר. הוא לא הביא למוריניו את השחקנים שרצה בהגנה, ואת התוצאות ראינו היום".


פרשני הכדורגל קרעו לגזרים את יונייטד אתמול. מרטין קיון, בלם ארסנל לשעבר, כתב ב"דיילי מייל": "לא מפתיע שהבלמים של יונייטד עושים טעויות, כי מוריניו דרש להביא בלמים אחרים ולהחליף אותם. בכך הוא אמר להם שהם לא טובים. ויקטור לינדהולף ואריק באיי שיחקו כאילו הם על זמן שאול ביונייטד, וכל הקבוצה חסרה ביטחון. אני לא מסכים לדיעה שמוריניו רוצה לעזוב. הוא רוצה להצליח עם יונייטד, אבל הדרישה הבלתי פוסקת שלו למושלמות משחקניו חונקת אותם".


כריס סאטון כתב: "הבעיה של מוריניו היא פפ גווארדיולה. בשנתיים בהן פפ במועדון הוא יצר כדורגל שהאוהדים אוהבים, בעוד שמוריניו תקוע בעבר. אתמול היתה תשובה למה זה קורה. שני המועדונים שיחקו נגד יריבות דומות מהתחתית. בעוד שסיטי ניצחה 1:6 את האדרספילד, בלי קווין דה בריינה הפצוע, ראחים סטרלינג ולירוי סאנה על הספסל, יונייטד התפרקה והקבוצה נראתה כאילו שאבו ממנה את החיים. השחקנים של פפ משחקים עבורו וזה מעצבן את מוריניו. במקום לסגור את הפער מסיטי, הפער הזה גדל והולך בין הקבוצות".


פרשנים אחרים בטלוויזיה יצאו בחלקם נגד הנהלת יונייטד ובחלקם נגד מוריניו. גארי נוויל האשים את יונייטד ש"נמסה" מול התקפת ברייטון וטען שהנהלת יונייטד לא תמכה במוריניו ולא רכשה עבורו את השחקנים שרצה. נוויל גם תקף את מוריניו: "לינדהולף ובאיי היו עלובים, אבל אלה השחקנים שהוא החתים. איך יהיה להם ביטחון כאשר אומרים להם כל הקיץ שהם לא טובים?".


גרהאם סונס אמר: "באיי לא ידע היכן הוא נמצא על המגרש. פאריירה ופרד שחקני קישור חלשים. זו הקבוצה הכי בינונית של יונייטד מאז עידן אלכס פרגוסון. הם נראים קבוצה עם אפס ביטחון". ג'יימי רדנאפ קרא בגלוי לפיטורי מוריניו כשאמר: "הנהלת יונייטד לא יכולה להרשות לז'וזה מוריניו לבזבז עוד כסף. ההגנה שספגה שלושה שערים עלתה 117 מיליון ליש"ט ועדיין מוריניו רוצה יותר".


"דיילי מירור" עקץ את מוריניו על דבריו שמנצ'סטר סיטי לא יכולה לרכוש קלאסה. בשער הספורט של העיתון הופיע דויד סילבה ובנו, עם הכיתוב: "קלאסה". על יד הוצבה תמונה של פול פוגבה, גם כן עם כיתוב של מלה אחת: "ליצנים".



Monday's MIRROR Sport: "Class Clowns" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/0EopO0zDH4

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) 19 באוגוסט 2018

פול פוגבה הודה שהגישה של יונייטד למשחק לא היתה טובה מספיק: "לא הגיע לנו לנצח. הם היו רעבים יותר מאיתנו. לא באנו בגישה שאנחנו הולכים לנצח אותם. גם הגישה שלי לא היתה טובה מספיק. עשיתי יותר מדי שגיאות. אנחנו צריכים ללמוד מזה לקחים. במצב של 2:1 עוד היתה תקווה, אבל הטעות הקשה היתה לספוג את השער השלישי. לא ייתכן שנפסיד לברייטון פעמיים רצופות בחוץ".


מוריניו סירב לנקוב בשמות בסיום: "השחקנים צריכים להאשים רק את עצמם על הטעויות שעשו. לא ציפיתי מהם לטעויות כאלה. נענשנו על טעויות שאנחנו עשינו. השער השלישי הרג אותנו, אחרי שכבר צמצמנו ל-2:1. ציפיתי שהמשחק הקבוצתי יהיה טוב יותר ועשינו טעויות בסיסיות. אני לא רוצה לנקוב בשמות של שחקנים. שנה שעברה דיברתי עליהם ואמרו שאני יותר מדי פותח את הקלפים, ואני לא רוצה לפוגע בשחקנים בפומבי. אני אדבר עליהם אישית כשנשחק טוב".


מוריניו היה אולי רגוע יחסית, אבל עדיין תקף מילולית עיתונאית ספורט קטארית בשם קרי בראון, ששאלה אותו האם הכימייה בין השחקנים לא מספיק טובה. מוריניו ענה לה: "את בוודאי מושלמת בג'וב שאת עושה, שאת מרשה לעצמך לדבר על הכימייה בין השחקנים".

Mourinho is not happy. #beINPL#BHAMUN#MUFCpic.twitter.com/DxuRPymicf

— beIN SPORTS (@beINSPORTS) 19 באוגוסט 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי