רצף הניצחונות של ארסנל נעצר, צ'לסי הביסה את ברנלי

גרניט ג'אקה
גרניט ג'אקה | AFP

התותחנים סיימו ב-2:2 אצל קריסטל פאלאס ואחרי 11 ניצחונות רצופים נעצרו בתום דרבי לונדוני הפכפך, הבלוז הסתדרו גם ללא אדן הזאר ב-0:4 הקליל בו כיכב רוס בארקלי עם שער ושני בישולים. יונייטד חזרה לנצח עם 1:2

(גודל טקסט)

המחזור העשירי בפרמיירליג נמשך היום (ראשון) ושני משחקי הפתיחה היו מרתקים ומהנים למדי. צ'לסי, גם ללא אדן הזאר, לא התקשתה להביס בחוץ את ברנלי המקרטעת 0:4, במקביל ארסנל כבר חשבה שניצחה משחק 12 ברציפות לאחר שבצעה מהפך במחצית השנייה ועלתה ל-1:2 בדרבי על קריסטל פאלאס, אלא שלוקה מיליבוייביץ' דייק פעמיים באותו משחק מנקודת הפנדל וקבע חלוקת נקודות. מנצ'סטר יונייטד חזרה לנצח, הפעם עם 1:2 על אברטון.

ברנלי – צ'לסי 4:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
צ'לסי ניצלה מהפסד במחזור שעבר כשסחטה 2:2 ביתי ממנצ'סטר יונייטד עם שער של רוס בארקלי בתוספת הזמן והערב היא הגיעה לבארקלי ללא אדן הזאר. מי שתפס את המשבצת של הכוכב הבלגי הוא רוס בארקלי, שבתצוגת ענק שכללה שער ושני בישולים הוביל את הבלוז ל-0:3 על קבוצתו של שון דייץ' שבשבוע שעבר הובסה גם היא על ידי מנצ'סטר סיטי ושבה לביתה עם 5:0.

ברנלי הייתה אחת הקבוצות הכי ביתיות בעונה שעברה וכך גם השיגה את הכרטיס לליגה האירופית, אולם העונה היא עם ניצחון ביתי אחד בלבד במסגרת הליגה ולאחר פתיחה טובה שלה הגיע השער הראשון ומשם זה הפך להתפרקות: בדקה ה-22 בארקלי מצא את מוראטה שגלגל בחופשיות לרשת, בדקה ה-56 בארקלי כבר כבש בעצמו בבעיטה מחוץ לרחבה ו-וויליאן ניסה גם הוא את כוחו ממרחק וכבש כעבור שבע דקות.

בתוך תוספת הזמן גם רובן לופטוס צ'יק הצטרף לחגיגת הכובשים, שעה לאחר שעלה מהספסל במקום פדרו שנפצע. צ'לסי בזכות הניצחון במקום השני עם 24 נקודות, אחת יותר מלסיטי שכאמור תשחק מחר. ברנלי נותרה עם 8 נקודות בלבד.


מהלך משחק
דקה 22, 0:1 לצ'לסי!
בהיעדרו של הזאר בארקלי השתלט על מרכז השדה ובכדור נפלא בין שניים מצא את אלברו מוראטה שבעט כדור מדויק פנימה.


מוראטה. שער רביעי העונה בפרמיירליג (Gettyimages)

דקה 30: פדרו זכה לקבל את חולצת ההרכב לאור פציעת הזאר, אבל נפצע והוחלף על ידי רובן לופטוס צ'יק.

דקה 56, 0:2 לצ'לסי! בארקלי בישל במחצית הראשונה, בשנייה הוא הניף את הרגל מ-25 מטרים והכפיל את היתרון.

דקה 63, 0:3 לצ'לסי: בארקלי שוב מעורב, פעם נוספת כמבשל, וויליאן שקיבל ממנו מסירה גם כן ניסה את מזלו מחוץ לרחבה והכניע את ג'ו הארט.


בארקלי סחב את צ'לסי. איזו הופעה לקשר (Gettyimages)

דקה 90, 0:4: צ'לסי כובשת שער רביעי ואחרון בתוך תוספת הזמן, כשרובן לופטוס צ'יק המחליף בעט מקרוב פנימה.

קריסטל פאלאס – ארסנל 2:2
ארסנל ניצחה את כל 11 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, בחמשת המחזורים האחרונים בפרמיירליג כיכבה מדי שבוע ולמחזור העשירי היא הגיעה בפיגור שתי נקודות בלבד מהפסגה, אבל שני פנדלים של לוקה מיליבוייביץ' כפו 2:2 דרמטי ועצרו את הרצף של אונאי אמרי ושחקניו.

פאלאס הפסידה את כל שלושת המחזורים האחרונים והיום למעשה כבשה שער ביתי ראשון העונה במסגרת הליגה, כשדקה לשריקת המחצית מיליבוייביץ' ניצל הכשלה על קויאטה ברחבה כדי להכניע את ברנד לנו בין הקורות. שער אדיר של גרניט גאקה קבע 1:1, חמש דקות אחר כך אובמיאנג כבש מקרוב והשלים מהפך, אבל הסרבי של פאלאס שוב ניגש לבעיטת פנדל, הפעם לאחר שזאהה הוכשל, קבע 2:2 בדקה ה-83 ועצר את הריצה של אמרי והתותחנים. פאלאס כעת עם שמונה נקודות, ארסנל כמובן איבדה נקודות יקרות והיא עם 22 שמספיקות למקום הרביעי.


אובמיאנג וג'אקה. כבר נראה היה שרצף הניצחונות יימשך (Gettyimages)

מהלך משחק
דקה 45, 0:1 לקריסטל פאלאס: 
רגע לפני ההפסקה, המקומיים עם שער ביתי ראשון העונה! קויאטה הוכשל על ידי מוסטפי,  לוקה מיליבוייביץ' ניגש לכדור העונשין ואחרי החמצה בשבוע שעבר גם דייק.

דקה 52, ארסנל משווה ל-1:1: וואו, איזה שער של גרניט ג'אקה. לוקאס טוריירה הוכשל, הקשר בעט מזווית קשה היישר לחיבורים הרחוקים.

דקה 57, 1:2 לארסנל! המהפך הושלם. לקאזט אולי נגע בכדור עם ידו, אבל השופט התעלם ואובמיאנג דחק מקרוב את הכדור פנימה.


ג'אקה. שער אדיר שלא הספיק (Gettyimages)

דקה 83, קריסטל פאלאס משווה ל-2:2: שוב לוקה מיליבוייביץ' ניגש על נקודת ה-11 פנדל אחרי שג'אקה הכשיל את ווילפריד זאהה, שוב הוא דייק.

מנצ'סטר יונייטד – אברטון 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
נראה שאין קבוצה מתנדנדת יותר העונה ממנצ'סטר יונייטד. בין השחקנים, הצוות וההנהלה קיימת מתיחות כבר חודשים, ועל הדשא זה בא לידי ביטוי במשחק נורא ומשחק מעולה לסירוגין כל שבוע. הפעם זה היה החלק הטוב, והקבוצה של מוריניו הפגינה שליטה בכל חלקי המגרש באולד טראפורד. פוגבה (27) הספיק להחמיץ פנדל לפני שהשתלט על הריבאונד ובעט אותו פנימה, ואז בישל למרסיאל (59) שמחוץ לרחבה בעט נהדר. סיגורדסון עוד צימק בפנדל (77) אבל זה לא הספיק לאורחת, שאחרי שלושה ניצחונות רצופים נעצרה. יונייטד עקפה את יריבתה במקום השמיני בפרמירליג, ובשבוע הבא תנסע לטפס עוד קצת ולהקתרב לצמרת על חשבון בורנמות'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי