צפו בתקצירים: צ'לסי הדיחה את למפארד, טוטנהאם גברה על ווסטהאם

ססק פברגאס
ססק פברגאס | Gettyimages

אחרי שהעיפה את מנצ'סטר יונייטד, דרבי קאונטי בהובלת אגדת הבלוז כבשה שני שערים עצמיים והרימה ידיים ב-3:2 בסטמפורד ברידג'. 1:3 לתרנגולים בדרבי, ארסנל הכניעה 1:2 את בלקפול. פורסמה הגרלת רבע הגמר

(גודל טקסט)
משחקי שמינית גמר גביע הליגה האנגלי נמשכו הערב, כאשר המשחק המרכזי הפגיש בסטמפורד ברידג' את צ'לסי מול דרבי קאונטי ומאמנה פרנק למפארד, בביקור ראשון במגרש שהיה ביתו מאז פצח בקריירת אימון – דבר שאולי השפיע גם על שחקניו, שכבשו שני שערים עצמיים ולמרות מאמץ אדיר נכנעו 3:2.


עוד הערב, טוטנהאם עם יונג מין-סון, דלה עלי וכריסטיאן אריקסן בהרכב ניצחה 1:3 את ווסטהאם בדרבי לונדוני (לחצו כאן וצפו בתקציר) וארסנל לא הרשימה בסגל חסר, אבל הכניעה 1:2 את בלקפול בדרך לשלב הבא (לחצו כאן וצפו בתקציר). במשחק נוסף, מידלסברו הפתיעה את קריסטל פאלאס עם 0:1 ביתי. אחרי שהסתיימו המשחקים, פורסמו ההגרלה רבע הגמר – המשחקים לפניכם:


הגרלת רבע גמר גביע הליגה

ארסנל – טוטנהאם

צ'לסי – בורנמות'

מידלסברו – ברטון

לסטר/סאות'המפטון – מנצ'סטר סיטי/פולהאם


צ'לסי – דרבי קאונטי 2:3
פרנק למפארד אמנם לא פרש במדי צ'לסי ואף שיחק נגדה כשהיה במנצ'סטר סיטי, אבל הוא היה ויישאר אגדה בסטמפורד ברידג' בזכות 13 שנותיו. הערב הוא הגיע לראשונה למגרש שהיה לו בית בתור מאמן וקיווה להוביל את דרבי קאונטי לסנסציה נוספת אחרי שבסיבוב הקודם הדיחה את מנצ'סטר יונייטד עם 7:8 בתום דו קרב פנדלים באולד טראפורד, אבל נראה שלא רק למפארד הרגיש בנוח יותר מדי מול הבלוז.



קבלת פנים חמה מאוהדי צ'לסי. פרנק למפארד (Gettyimages)


לפני המשחק אמר למפארד שהוא יפגוש "40 אלף חברים ביציע" וגם טען שאדן הזאר בכושרו הנוכחי טוב מליאו מסי, אבל לצערו גם העובדה שהבלגי החמיץ את המפגש עקב פציעה לא הועילה לדרבי מליגת הצ'מפיונשיפ כדי לחולל הפתעה נוספת. בדקה החמישית כבש טומורי שער עצמי, מאריוט בדקה התשיעית וראה כעבור 12 דקות בלבד כיצד גם ריצ'ארד קיו כובש לשערו שלו. דרבי שוב התעשתה ובדקה ה-27 ווגהורן קבע 2:2 נפלא, אבל בדקה ה-41 היה זה ססק פברגאס שקבע 2:3, תוצאה שנשמרה עד לסיום.


מאוריציו סארי העניק למספר מכוכביו מנוחה, אבל בכל זאת בחר לפתוח בין השאר עם וויליאן ואלברו מוראטה בהתקפה, רובן לופטוס צ'יק פתח בקישור גם כן ב-11 לצד אנגולו קאנטה ומתיאו קובאצ'יץ' וכאמור גם פברגאס שכבש זכה לדקות משמעותיות די נדירות העונה. כל רביעיית ההגנה הוחלפה וגם ווילי קבאז'רו בשער על חשבון קפה, ועל כן במחצית השנייה סארי הכניס את דויד לואיז וססאר אספיליקווטה במטרה לשמור על התוצאה.



שחקניו כבשו פעמיים לשער הלא נכון והרימו ידיים (Gettyimages)


ווסטהאם – טוטנהאם 3:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אריק לאמלה קבע 0:1 לטוטנהאם על ווסטהאם לפני 11 ימים במסגרת הליגה, הערב הן נפגשו באותו האצטדיון ולתרנגולים היה קל הרבה יותר. ללא הארי קיין שנותר מחוץ לסגל, אבל עם יונג-מין סון, דלה עלי וכריסטיאן אריקסן ששבו להרכב, הם השתלטו על המשחק כבר בפתיחה ובדקה ה-16 הדרום קוריאני כבש את השער הראשון לאחר מבצע יפהפה. סון גם היה מי שהכפיל את היתרון בדקה ה-54 והפטישים חזרו למשחק מנגיחה של לוקאס פרס (71), לאחר שהשופט בחן באמצעות ה-VAR אם לא הייתה עבירה ברחבה, אבל פרננדו יורנטה (75) הוציא למארחת את האוויר מהמפרשים וקבע 1:3.



סון חוגג, טוטנהאם בשלב הבא (AFP)


ארסנל – בלקפול 1:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אחרי שרצף הניצחונות נעצר על 11 משחקים בתחילת השבוע ב-2:2 מול קריסטל פאלאס, אונאי אמרי פתח בהרכב משני, שבכל זאת כלל מספר כוכבים כגון הנריק מחיטריאן וארון ראמזי כדי לגבור על הקבוצה ממרכז הטבלה בליגה השלישית בטיבה באנגליה.


סטפן ליכטשטיינר הוותיק זכה למקום בהרכב וכבש בדקה ה-33, אמיל סמית' בן ה-18, שהבקיע העונה בליגה האירופית, מצא את הרשת בדקה ה-50 וגם שער מצמק של פאודי אוקונור בדקה ה-66 לא שינה דבר. הקשר האירי של בלקפול גם הורחק בדקה ה-84 באדום ישיר, כשגם ארסנל נותרה ב-10 שחקנים בעקבות צהוב שני ואדום שספג מתיאו גונדוזי בדקה ה-56.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי