רכבת תחתית: ההפסד הבא של פולהאם ישלח את יוקאנוביץ' הביתה מהר מהצפוי

סלבישה יוקאנוביץ'
סלבישה יוקאנוביץ' | Gettyimages

המאמן הסרבי עזב את מכבי ת"א ב-2015 כדי להציל את המועדון הלונדוני, אבל למרות שעלה איתו לפרמיירליג הוא מסובך מתחת לקו האדום עם ניצחון בודד. הערב (21:45, ספורט1) הוא פוגש את סיטי וגווארדיולה בגביע הליגה

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)

סוכנויות ההימורים העניקו בקיץ האחרון לפולהאם, העולה החדשה לפרמייר ליג, יחס טוב להיות מדורגת בסיום במקום העשירי לאחר שהמנג'ר סלבישה יוקאנוביץ', אקס מאמן מכבי ת"א, העלה את הקבוצה מהצ'מפיונשיפ חזרה לליגה העליונה בתום היעדרות של ארבע שנים. הפרשנים הימרו על הקוטג'רס שיהוו הפתעה, מכיוון שרכשו בקיץ 12 שחקנים בעלות של מעל מאה מיליון ליש"ט, אבל כנראה שכסף לא תמיד קובע. גם הבעלים של פולהאם, שאהיד קהאן האמריקאי ממוצא פקיסטני, לא ממש נהנה בימים אלה מההרפתקאות שלו בעולם הכדורגל. בנוסף להשקעה שלו בחיזוק הקבוצה הוא נכשל בניסיון לרכוש את איצטדיון וומבלי אחרי מו"מ מתסכל וארוך עם ההתאחדות האנגלית.

למועדון ממערב לונדון הושאלו שחקנים מוכשרים כמו אנדרה שורלה, ז'אן מיקאל סרי ולוסיאנו וייטו, והגיעו גם השוערים הספרדים סרחיו ריקו ופאברי. בנוסף, הקבוצה רכשה את כרטיס השחקן של אלכסנדר מיטרוביץ' שהיה מושאל מניוקאסל בעונה שעברה ב-22 מיליון ליש"ט, אך עד כה היא נראית די אומללה בליגה. מיטרוביץ' הוא בין הבודדים שעשו את שלהם, לאחר שכבש כבר חמישה שערים ב-10 משחקים, אבל קבוצתו מדורגת מתחת לקו האדום והשיגה ניצחון אחד בלבד מתחילת העונה. יוקאנוביץ' מתוסכל, בעיקר משום שקבוצתו ספגה 28 שערים מאז פתיחת הליגה. כרגע שום דבר לא מתקתק אצל הקוטג'רס.

מי שמאכזב בגדול הוא המגן ושחקן הכנף השמאלי ריאן ססניון בן ה-18, שעד לא מזמן נחשב לדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי והושווה לגארת' בייל בסגנון המשחק שלו. ססניון כבש בעונה שעברה 15 שערי ליגה ב-45 משחקים בצ'מפיונשיפ, אבל נראה הרבה פחות מרשים בליגה העליונה וכבש רק שער אחד בעשרה משחקים עד כה. למרות זאת, מנצ'סטר יונייטד רוצה לרכוש אותו וזה אחרי שטוטנהאם רצתה אותו כבר לפני שנתיים. ססניון חתום בקבוצה עד 2020 וכאשר כבש מול קרדיף הפך לשחקן הראשון שנולד בשנות ה-2000 וכובש בפרמייר ליג. כעת פולהאם רוצה להאריך את חוזהו וגארת' סאות'גייט צפוי בשלב מסוים להזמין אותו לנבחרת הבוגרת, אבל גם הוא לא מצליח בינתיים להוציא את הקבוצה מהבוץ.

יוקאנוביץ' בחגיגות העלייה של פולהאם.
יוקאנוביץ' בחגיגות העלייה של פולהאם. "אני לא בתפקיד בגלל שאני בחור טוב" (Gettyimages)

המפגש היום (חמישי 21:45, שידור ישיר בספורט1) נגד מנצ'סטר סיטי בגביע הליגה לא בא למאמן הסרבי בזמן טוב. תבוסה נוספת והכיסא שלו יתערער עוד יותר. הוא כבר אמר בראיון באנגליה כי "אמא שלי תמיד אמרה לי שבגלל שאני דובר הרבה שפות, אם יפטרו אותי מתפקיד המאמן תמיד אוכל להיות פקיד קבלה בבית מלון. היא רואה בסרביה כל משחק שלי והיא מודאגת, אבל אני יודע שכל מאמן יכול להיות מפוטר בכל רגע וכזה הוא הג'וב שלנו", ובכל זאת הוא מבין מה הוא צריך לעשות כדי להישאר בתפקיד: "יש לי יחסים מצוינים עם הבעלים, אבל הוא לא הביא אותי לכאן בגלל שאני בחור טוב. הוא הביא אותי כדי לנצח עבורו משחקים. זה הג'וב שלי ואני צריך לדעת לעשות אותו. זה ברור שהוא לא מרוצה מהמצב של הקבוצה, כמוני וכמו כל השחקנים והאוהדים".

יוקאנוביץ' חסר מזל בינתיים בפרמייר ליג, אחרי שהעלה שתי קבוצות לליגה הבכירה אך לא זכה להיכנס איתן לארץ המובטחת. את ווטפורד העלה בעונת 2014/15 אך הצרעות פיטרו אותו מיד לאחר העלייה ובמקום להינות מאוויר פסגות הוא אימן באותה עונה בקריית שלום. הבעלים של פולהאם איפשר לו סוף סוף להגשים חלום ולהיות המנג'ר הסרבי הראשון שמאמן בפרמייר ליג, אבל כעת הוא חושש שיפוטר לאחר 11 מחזורים בלבד, מה שיקרה אם יפסיד במחזור הקרוב להאדרספילד בחוץ. לשתי הקבוצות ברור שזה יהיה משחק על העתיד שלהן, אפילו אם נותרו עוד הרבה משחקים בקופה. יוקאנוביץ' מתקשה למצוא את הפורמולה הנכונה בקבוצה. הוא כבר השתמש ב-22 שחקנים מאז פתיחת העונה, אבל ספג ארבעה הפסדים רצופים כולל תבוסה 5:1 לארסנל. המשחק נגד סיטי לא אמור לתת לפולהאם דבר. הקבוצות נפגשו לפני חודשיים וסיטי ניצחה 0:3 כשהיא מאיימת על השער 28 פעמים.

בתקשורת האנגלית טענו כבר לפני המשחקים מול קארדיף ובורנמות' שאלה המשחקים בהם המנג'ר יכול להציל את הקריירה שלו אך יוקנוביץ' הפסיד בשניהם ועדיין נשאר בתפקיד, והבעלים של הקבוצה טען: "מדובר בפייק ניוז". בתוכניית המשחק האחרונה לפני בורנמות' הראה שאהיד קהאן אופטימיות כאשר כתב: "יש לנו מאמן שבשנתיים האחרונות בהן עבד בקבוצה מצא את הפורמולה הנכונה כדי להעלות אותנו ליגה באמצע העונה מחג המולד והלאה. בשנתיים האחרונות הוא עשה את המהפך בחלק השני של העונה ואני מאמין בו ובכך שיש סגל מספיק טוב בקבוצה כדי להישאר בליגה". השאלה היא האם ההצהרה הזו היא הגיבוי שכמו תמיד, אחריו יגיעו הפיטורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי