צפו בתקציר: מנצ'סטר תכולה אחרי 1:3 של סיטי על יונייטד

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Gettyimages

הסיטיזנס ניצחו את השדים האדומים בדרבי, בו הציגו עליונות לכל אורכו, משערים של דויד סילבה (12) אגוארו (48) וגונדואן המחליף (86). מרסיאל צימק בפנדל (58), שלא מנע הפסד במשחקו ה-300 של מוריניו בפרמיירליג

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון של ליברפול ואיבודי הנקודות של צ'לסי וארסנל, "הסופר סאנדיי" נמשך הערב (ראשון) כשמנצ'סטר סיטי גברה 1:3 על מנצ'סטר יונייטד בדרבי העירוני החם שהתקיים במסגרת המחזור ה-12 בפרמיירליג, שהיה משחק הליגה האחרון של שתי הקבוצות לפני היציאה לפגרת הנבחרות.


סיטי, שהצליחה לשמור על המקום בפסגת הטבלה הצליחה בנוסף גם לנקום בשדים האדומים, שניצחו אותה 2:3 באיתיחאד בשנה שעברה, ומנעו ממנה זכייה מוקדמת באליפות. קבוצתו של פפ גווארדיולה הציגה עליונות לכל אורך המשחק ושלטה בו מהרגע הראשון, והדבר בא לידי ביטוי כבר בדקה ה-12 כשברנרדו סילבה בישל לדויד סילבה, שכבש את ה-0:1 ואת השער השלישי שלו ברציפות במשחקי בית לראשונה בקריירה. היתרון הוכפל רק בתחילתה המחצית השנייה כשסרחיו אגוארו החליף מסירות עם ריאד מאחרז וקון בעט נהדר מזווית קשה לרשת העליונה. שער שמיני בדרבי של מנצ'סטר לארגנטינאי, שהשווה אותו לוויין רוני.


מוריניו הגיב כשהכניס למערכה את רומלו לוקאקו על חשבון ג'סי לינגארד, ו-30 שניות בלבד אחרי שנכנס למשחק הוכשל החלוץ הבלגי ברחבה על ידי השוער אדרסון, ואנתוני מרסיאל דייק מהנקודה הלבנה כדי לצמק ל-2:1 ולהחזיר את יונייטד לחיים. בנוסף, הצרפתי כבש שער משחק חמישי ברציפות בפרמיירליג ונכנס למועדון מפואר שכולל את רוני, כריסטיאנו רונאלדו, אריק קאנטונה, דווייט יורק, רובין ואן פרסי ורוד ואן ניסטלרוי. סיטי ממש לא התכוונה לוותר ובתום מנלך שכלל לא פחות מ-44 מסירות, אילקאי גונדואן נשאר פנוי לגמרי ברחבה אחרי שמירה לקויה של נמניה מאטיץ' וכבש בקלות את ה-1:3, שהבטיח את הניצחון לאלופה.


סביר להניח שז'וזה מוריניו ציפה שמשחקו ה-300 על הקווים בפרמיירליג ייראה אחרת, כשבינתיים קבוצתו מדורגת כבר במקום השמיני בטבלה ויהיו לו שבועיים להכין אותה למשחק החוץ נגד ווסטהאם שייערך אחרי הפגרה. בצד השני, סיטי שנשארה לא מנוצחת בליגה, תארח במחזור הבא את קריסטל פאלאס.



מוריניו ופפ. רק הספרדי נשאר מחויך בסיום (AFP)


הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, בנז'מן מנדי, פרננדיניו, ברנרדו סילבה, דויד סילבה (פיל פודן 90+2), ריאד מאחרז (לירוי סאנה 62), ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו (אילקאי גונדואן 75).


 

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, נמניה מאטיץ', אנדר הררה (חואן מאטה 73), מרואן פלאיני, ג'סי לינגארד (רומלו לוקאקו 57), אנתוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד (אלכסיס סאנצ'ס 73).



פרגוסון צפה בדרבי מהיצע (Gettyimages)


מהלך המשחק

דקה 4: פרננדיניו בעט כ-25 מטריפ מהשער, שטוח ליד הקורה.

דקה 12, 0:1 לסיטי! סטרלינג הגביה כדור משמאל שהגיע לברנרדו סילבה, הפורטוגלי מסר כדור רוחב משלו שהגיע לדויד סילבה והקוסם הספרדי השתלט עליו והכניע את דה חאה כדי לכבוש את היתרון.



דויד סילבה חוגג. יתרון מוצדק לסיטי  (AFP)


דקה 48, סיטי עלתה ל-0:2! דאבל פס בין אגוארו למאחרז הסתיים בטיל אדיר של הראשון לרשת העליונה. שער מבריק של האלופה.



סילבה. הכפיל את היתרון בשער ענק (AFP)


דקה 58, יונייטד צימקה ל-2:1! אדרסון ברחבה הכשיל את לוקאקו שרק נכנס כמחליף, מרסיאל דייק מהנקודה הלבנה.


דקה 86, 1:3 לסיטי! גונדואן החל במהלך שהסתיים בהגבהה של ברנרדו סילבה לרחבה. הקשר הגרמני נשאר פנוי לגמרי אחרי שמירה לקויה של מאטיץ' וכבש בקלות את השלישי.



גונדואן. חילוף מנצח (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי