מוריניו לפוגבה: "אתה וירוס שהורס את מנצ'סטר יונייטד"

ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה
ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה | AFP

המאמן השתולל אחרי תיקו נגד סאות'המפטון ואמר לפוגבה: "אתה לא משחק כדורגל. אתה לא נותן כבוד לחברים שלך ולא לאוהדים. אתה הורג את המנטליות של אנשים טובים מסביבך"

(גודל טקסט)

שערוריה חדשה במנצ'סטר יונייטד. המעורבים, כצפוי: ז'וזה מוריניו ופול פוגבה. לפי דיווחים, מוריניו השתולל בחדר ההלבשה אחרי התיקו 2:2 נגד סאות'המפטון בשבת וכינה את פוגבה "וירוס שהורס את כל הקבוצה". אם הדברים נכונים, זה שפל חדש ביחסים הטעונים ממילא בין השניים. הדברים נאמרו מול חבריו ההמומים לקבצוה של פוגבה.

לפי הדלפות מחדר ההלבשה מוריניו אמר לפוגבה: "אתה לא משחק כדורגל. אתה לא נותן כבוד לחברים שלך ולא לאוהדים. אתה הורג את המנטליות של אנשים טובים ומכובדים שסביבך. אתה כמו וירוס שהורס את כל הקבוצה". השניים התעמתו כבר כמה פעמים העונה מאז המונדיאל, כולל העימות באימון שבו צולם מוריניו כשהוא מסרב ללחוץ לפוגבה את היד. מוריניו כעס אז על פוגבה, שנראה צוחק על שחקני הקבוצה לוק שואו ואנדראס פאריירה בהפסד לדרבי קאונטי בגביע הליגה. פוגבה טען אז שהעלה את הסטורי במהלך המשחק כשיונייטד עוד לא הפסידה ושאחר כך הוריד אותו.

מוריניו העניק לפוגבה את סרט הקפטן בתחילת העונה באופן זמני, אבל לקח אותו ממנו בטענה שהוא לא ראוי לו. פוגבה וסוכנו, מינו ראיולה, לחצו על הנהלת יונייטד למכור את השחקן לברצלונה וגם יובנטוס מתעניינת בו. פוגבה אמר בשלב מסוים שהוא לא יעסוק בעזיבת יונייטד עד סיום העונה, אבל נראה שההתפתחות החדשה, אם היא מדויקת, לא תעבור בשתיקה. בתקשורת האנגלית נכתב שגם אם מוריניו צודק, לא היה מקום לומר מה שאמר.

בראיון אחרון בו נשאל פוגבה על מוריניו הוא אמר: "אני שומע מה שהוא אומר לי. הוא הבוס ואני נהנה מזה". "דיילי מייל", שנמצא ביחסים גרועים במיוחד עם מוריניו, הקדיש כתבה של שני עמודים למצבה של יונייטד תחת מוריניו ותקף את המנג'ר בחריפות. העיתון כתב בין היתר: "מוריניו טוען ששחקני מנצ'סטר יונייטד לא מספיק נושכים והם לא כלבים משוגעים, אבל הוא עצמו זה ששם עליהם כבלים וגורם להם להיראות גרועים. הטקטיקות שלו הן הכי שליליות היום בכדורגל העולמי. הוא הורס שחקנים, לא נותן להם להתבטא ויונייטד לא הולכת למקום טוב איתו. אין שום עתיד ליונייטד עם מוריניו ולאף אחד אין אמון שהוא לוקח את הקבוצה בדרך הנכונה".
 

חלוץ העבר כריס סאטון, המשמש כיום כפרשן, כתב: "למוריניו נגמרו הרעיונות והנהלת יונייטד לא יכולה יותר לבטוח בו בכל הקשור לרכש עתידי. לא מבין איך המנכ"ל אד וודרווד בוטח בו. מה שהכי הזוי ביונייטד שמוריניו הרבה יותר מעניין מאיך שהקבוצה משחקת. מסיבות העיתונאים שלו וההתנהגות על הקווים הרבה יותר מעניינים. הם הוציאו כבר 300 מיליון ליש"ט על רכש ואין שום ערובה שעוד הוצאה כזאת תרפא את יונייטד מהמחלות שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי