אוהד טוטנהאם נעצר לאחר שהשליך בננה על אובמיאנג

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | AFP

תקרית מכוערת העיבה על ה-2:4 של ארסנל בדרבי. ההתאחדות האנגלית תפתח בחקירה. טוריירה, אובמיאנג ואמרי זכו למחמאות רבות ומאמן הספרדי אמר: "אצינו תמיכה מהאוהדים כמו שטוטנהאם קיבלה נגד צ'לסי". אוזיל יעזוב?

(גודל טקסט)
 ארסנל המיכה להראות אתמול (ראשון) שהיא לא מתכוונת לוותר העונה על המקום בין ארבע הגדולות ואולי אפילו כסגנית האלופה, לאחר שגברה אתמול 2:4 על טוטנהאם באצטדיון האמירויות. מאמן התותחנים אונאי אמרי קיבל מחמאות רבות על העבודה שלו עד כה. הוא הצטלב ומילמל תפילה חרישית עם תחילת המשחק, ונראה היה שבהיא בהחלט נענתה. מה לא היה במשחק הזה? שני מהפכים מטורפים, כרטיס אדום, שני פנדלים, שבעה צהובים, עימותים פיזיים בין השחקנים והשיא היה כשאוהד טוטנהאם נעצר אחרי שזרק בננה לעברו של פייר-אמריק אובאמיאנג, אירוע שגנב את כל הכותרות. 

ב"דיילי מייל" נכתב: "בשבוע בו ההתאחדות האנגלית הצטרפה לקמפיניים שונים של מלחמה בגזענות, לראות את אובה חוגג את השער שלו מול אוהדי טוטנהאם עם קליפת בננה לרגליו הזכיר ימים האפלים". ואכן, להתאחדות תהיה הרבה עבודה בבדיקת המצלמות במגרש והיא תפתח הבוקר בחקירה, כולל שיחות עם אוהדים של שתי הקבוצות. טוטנהאם גינתה את המעשה של האוהד: "זו התנהגות שלחלוטין לא מקובלת עלינו". בתקשורת קראו להרחיק את האוהד לכל החיים מהמגרשים.  בסופו של דבר המשטרה ערכה שבעה מעצרים אחרי שזיהתה את האוהדים, כולל את זה שזרק את הבננה.

כמו כן, החגיגה של אריק דייר מול אוהדי ארסנל אחרי ה-1:1 הביאה לעימות בין כל השחקנים. "הייתי עם הגב לכל מה שקרה, אבל זה דרבי", אמר דייר בסיום. "השופט שלף לי כרטיס צהוב בטענה שאני התחלתי את הכל, אבל זו הייתה חגיגה רגילה על כר הדשא בעוד ששחקני ארסנל קמו מהספסל ורצו לעברנו". המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו הודה: "רצתי מהר להרגיע את השחקנים".



אובמיאנג והבננה. תקרית מכוערת (AFP)

 

גראהם סונס ששימש כפרשן במשחק שיבח את המנג'ר של ארסנל: "לא ראיתי דברים כאלה הרבה זמן משחקני ארסנל. זה משחק שאתה רוצה לראות מהשחקנים שלך. היו עימותים בכל חלקי המגרש כי זה דרבי. ככה זה היה פעם וככה זה צריך להיות". מרטין קיאון כתב בטור הפרשנות שלו ב"דיילי מייל" כי הקשר האורגוואי לוקאס טוריירה הוא הרכש הכי מרשים העונה בליגה. "הוא מזכיר את פטריק ויירה ועלה רק 25 מיליון ליש"ט. הוא פשוט שחקן אדיר. הוא הקשר המרכזי הכי טוב שראיתי בארסנל מאז ויירה. הריצה הבלתי פוסקת שלו נתנה לארסנל עדיפות של שחקן על כר הדשא". 


I accept passions run high on derby day & today was no different but I'm truly ashamed that one of our own fans thought it was ok to throw a banana at Aubameyang. This racist behaviour is vile and @SpursOfficial should find out who it is and ban him for life. pic.twitter.com/YGt7ituEXS

— Tottenham Army (@tottenhamarmy01) 2 בדצמבר 2018
 

בנוסף לטוריירה, שחקן נוסף שזכה למחמאות רבות היה כמובן אובמיאנג שכבש צמד וכעת הוא מלך השערים של הפרמיירליג עם 10 כיבושים. ארון ראמזי אמר על החלוץ הגבונזי: "הוא כמו תיירי הנרי. הוא מדהים וזה מה שהוא עושה כל הזמן באימונים. אני שמח שהייתי חלק מהמשחק הזה ושהמחליפים שלנו עושים השנה את ההבדל".

אוהדי ארסנל נשארו על כר הדשא בסיום וחגגו עם השחקנים ואמרי אמר בסיום: "רציתי שאוהדים שלנו ישתוו לאלה של טוטנהאם בתמיכה בקבוצה כמו שהם עשו בניצחון על צ'לסי בשבוע שעבר. אני רוצה שיהיה קשר בין האוהדים לשחקנים . הם דחפו אותנו המון בעיקר ברגעים הקשים בהם פיגרנו 2:1 לפני המחצית. בחדר ההלבשה דיברנו על כך שהתוצאה לא טובה, אבל אנחנו משחקים טוב. דיברנו לפני המשחק על כך שאנחנו רוצים תמיכה מהאוהדים כמו שטוטנהאם קיבלה בניצחון 1:3 על צ'לסי". 

What's happening here?

@Aubameyang7@MatteoGuendouzipic.twitter.com/nAXjcIWQlc

— Arsenal FC (@Arsenal) 2 בדצמבר 2018
 

על הניצחון אמר: "היינו צריכים קודם לנצח בבורנמות' כדי להגיע למצב שננצח את טוטנהאם ונעבור אותם בטבלה. עכשיו יש לנו משחק קשה נגד מנצ'סטר יונייטד ואי אפשר ממש לנוח. החילופים של ראמזי ואלכסנדר לקאזט? הרגשנו במחצית שאנחנו צריכים משהו אחר על כר הדשא". מי שעשוי לעזוב את הקבוצה הוא מסוט אוזיל, שפורסם שאינטר מעוניינת בו. הגרמני לא נכלל בסגל לדרבי ואמרי טען בסיום המשחק שיש לו כאבי גב, אבל כשנשאל מתי נפצע ענה: "לא יודע". המנג'ר גם הראה על נתק מהשחקן כשאמר: "לא יודע אם היה בכלל במשחק". 

פוצ'טינו שהואשם בכך שלא הגיב בזמן לחילופים של ארסנל אמר בסיום: "עשינו טעויות וכשאתה טועה אתה נענש". דייר הודה: "לא היינו בשיאנו. התחלנו להפוך את התוצאה, אבל המחצית השנייה הייתה מאכזבת. טעינו יותר מדי". 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי