יונייטד רוצה להיפרד ממוריניו בקיץ, פוצ'טינו המועמד היחיד להחליפו

ז'וזה מוריניו עם מאוריסיו פוצ'טינו
ז'וזה מוריניו עם מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

לפי "סאן" השדים האדומים רוצים להיפרד מהמנג'ר, שיקבל פיצויים נמוכים יותר במקרה של שאי עלייה לליגת האלופות. טוטנהאם לא תוותר בקלות על הארגנטינאי. ביקורת על פוגבה: "לא מבין את המשמעות של לשחק ביונייטד"

(גודל טקסט)
האם מנצ'סטר יוניטד וז'וזה מוריניו בדרך לפרידה? בעיתון "הסאן" הלונדוני פורסם שלשדים האדומים נמאס מהמנג'ר הפורטוגלי והם מתכננים לפטר אותו בקיץ הקרוב, וכבר סימנו לו מחליף בדמות מאוריסיו פוצ'טינו מטוטנהאם, שכבר היה על הכוונת של המועדון בעבר אך סירב להגיע בקיץ 2016, אז לואי ואן חאל עזב את תפקידו. הארגנטינאי הוא המועמד היחיד של ההנהלה וכל עוד לא תוכל להחתימו, מוריניו כנראה לא יפוטר.


טוטנהאם מצידה לא רוצה לאבד את פוצ'טינו, וכשהוא היה מועמד לאימון ריאל מדריד, יו"ר המועדון הלונדוני דניאל לוי דרש עליו פיצוי מטורף בגובה 40 מיליון ליש"ט, סכום שלא שולם כפיצוי על הפרת חוזה של מאמן באף קבוצה אחרת בעולם. אלופת אירופה סירבה בזמנו וגם הארגנטינאי לא הסכים לעזוב, אבל השנה עושה רושם שהוא קצת פחות מרוצה בטוטנהאם, שלא התחזקה בחלון ההעברות האחרון בקיץ וייתכן שיהיה מוכן לעזוב בתום העונה.


אחת הסיבות שעשויות לגרום ליונייטד להיפרד ממוריניו בקיץ הקרוב תהיה אם הקבוצה לא תעלה לליגת האלופות, זאת מאחר שיש בחוזהו של המנג'ר סעיף לפיו הפיצוי שיקבל במקרה שיפוטר במקרה כזה יהיה נמוך יותר משכרו הנוכחי שעומד על 15 מיליון ליש"ט בעונה. כיום, יונייטד נמצאת בפיגור של 18 נקודות ממוליכת הפרמיירליג מנצ'סטר סיטי ומציגה יכולת רעה. השבוע פורסם כי אוהדים רבים של יונייטד טענו ברשתות החבריות שהם רוצים לראות את המנג'ר עוזב אחרי התיקו 2:2 עם ארסנל.



פוצ'טינו ומוריניו. חילופי משמרות באולד טראפורד? (Gettyimages)


פוצ'טינו חתם על חוזה עד 2023 בקיץ האחרון והוא משתכר 8 מיליון ליש"ט לעונה. הוא רוצה לעמוד על הקווים של טוטנהאם כשתיכנס לאצטדיון החדש שלה, עניין שמתעכב בינתיים. עוד נכתב שיהיה מאבק גדול בין לוי שרוצה להשאיר את פוצ'טינו בטוטנהאם גם בקיץ הקרוב, כאשר ייתכן שגם ריאל מדריד תהיה בתמונה אם סנטיאגו סולארי לא יצליח בקבוצה, למרות שחתם רק לאחרונה עד 2021. 


A clause in Jose Mourinho's contract means it will cost United less to sack him if they are not in the Champions League next season. #mufc [Neil Ashton]

— United Xtra (@utdxtra) 7 בדצמבר 2018

בתוך כך, פול אינס תקף את פול פוגבה ורומלו לוקאקו שסופסלו על ידי מוריניו במשחק נגד ארסנל. כוכב יונייטד בעבר אמר כי אוהדי הקבוצה לא מרוצים מהקשר הצרפתי ואמר עליו: "הוא אמור להיות שחקן ברמה עולמית, אבל נראה בינוני ביונייטד". על החלוץ הבלגי אמר: "אין לו מה להציע אם הוא לא כובש שערים". אינס תמך במוריניו ואמר: "אפשר להאשים אותו במצב, אבל אי אפשר להאשים רק אותו. פוגבה לא עוזר לו ויש לו כל זכות לספסל אותו. פוגבה לא מבין מה המשמעות לשחק במועדון גדול כמו יונייטד".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי