צפו בתקציר: שער ענק לאשלי יאנג, 1:4 למנצ'סטר יונייטד על פולהאם

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | AFP

יאנג כבש שער נפלא (13), מאטה הוסיף (29) ואז בישל ללוקאקו (42) ומוריניו עצר את הרצף הרע בליגה. ראשפורד הוסיף (83), קמארה (67) צימק בפנדל. ארסנל שלישית לאחר 0:1 על האדרספילד בזכות מספרת של טוריירה

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)

נראה שדברים מתחילים להתחבר עבור ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד. אחרי התיקו 2:2 נגד ארסנל בשבוע שעבר, השדים האדומים הביסו הערב (שבת) 1:4 את פולהאם ועלו למקום השישי, רושמים משחק חמישי ללא הפסד בכל המסגרות. ארסנל עלתה זמנית למקום השלישי לאחר 0:1 ביתי על האדרספילד אבל הודחה משם בשל הניצחונות של צ'לסי וטוטנהאם. במקביל, בירם כיאל ראה עוד משחק מהספסל, ברייטון הפסידה 1:0 אצל ברנלי.

ארסנל – האדרספילד 0:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
82 דקות. זה הזמן שסבלו אוהדי ארסנל מתסכול וחוסר אונים שלהם ושל שחקניהם שעל הדשא לפני שנכבש סוף סוף שער הניצחון. אבל היה שווה לחכות: התקפה אחת מוצלחת הסתיימה עם חדירה של אובמיאנג לתוך הרחבה, החלוץ משך אליו אתצ הבלים והגביה למרכז, שם חיכה לוקאס טוריירה עם הגב לשער וכבש במספרת יפהפיה. אז נכון, זה אמנם היה ממטר מול שער כמעט ריק, והתותחנים לא הרשימו בשאר המשחק, אבל מספרת זו מספרת וניצחון זה ניצחון.

אמרי סופר כבר משחק 21 בכל המסגרות לא הפסד, הולך וסוגר על שיא המועדון (28), והקבוצה שלו עלתה בזכות הניצחון למקום השלישי – זמנית, לפחות, לפני המשחקים של צ'לסי וטוטנהאם.

לוקאס טוריירה חוגג. שער יפהפה וחשוב (AFP)
לוקאס טוריירה חוגג. שער יפהפה וחשוב (AFP)

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, שחורדן מוסטאפי (נאצ'ו מונריאל 66), סטפן ליכטשטיינר (הנריק מחיטריאן 46), סוקרטס, סיאד קולסניאץ', גרניט ג'אקה, לוקאס טוריירה, מתיאו גונדוזי, פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט (אלכס אייוובי 46).

האדרספילד: יונאס לוסל, זאנקה, כריסטופר שינדלר, טומי סמית' (פלורנט האדרגיונאי 60), כריס לואו, טרנס קונגולו, דניאל וויליאמס (אריק דורם 70), ג'ונתן הוג (ז'וניניו באקונה 52), ארון מוי, אלכס פריצ'ארד, לורן דפוייטרה.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט פול טיירני הוציא את המשחק לדרך באצטדיון האמירויות.

לקאזט. פתח בהרכב אבל הרבה להחמיץ (AFP)
לקאזט. פתח בהרכב אבל הרבה להחמיץ (AFP)

דקה 28: לקאזט הכניס כדור מצוין לאובמיאנג, אבל החלוץ החליק ובזבז הזדמנות טובה.

דקה 83, ארסנל עולה ל-0:1: אחרי אינספור החמצות, הנה הגיע השער! אובמיאנג חדר מלרחבה וראה את לוקאס טוריירה חופשי לגמרי מול השער. הוא הגביה, והקשר האורוגוואי שלח את הכדור במספרת לתוך השער.

המספרת של טוריירה. שער אדיר (Gettyimages)

מנצ'סטר יונייטד – פולהאם 1:4
ימים ספורים לפני המשחק נגד ולנסיה בו תנסה לעבור את יובנטוס בדרך למקום הראשון בבית בליגת האלופות, יונייטד הרימה את המוראל וניצחה את הקבוצה של קלאודיו ראניירי בלי להתאמץ יותר מדי. את הפרחים ישלח מוריניו לאשלי יאנג וחואן מאטה, הראשון על השער הנהדר שכבש ופתח את החגיגה בדקה ה-13, והשני על השער (29) והבישול ללוקאקו (42) שסגרו את המשחק עוד במחצית הראשונה.

במחצית השנייה פולהאם הצליחה לצמק, כשקמארה – שכבש גם בתיקו 1:1 נגד לסטר במחזור הקודם – ביצע בשלמות פנדל מוצדק לאחר שהררה הכשיל אותו ברחבה. זה לא הבהיל את יונייטד, ובמיוחד לא את מרכוס ראשפורד שבדקה ה-83 הניף את הרגל מחוץ לרחבה וכבש שער נפלא נוסף לזכות המארחת שעלתה למקום השישי עם ניצחון ביתי מרשים. אז אמנם העונה של יונייטד לא יציבה במיוחד, אבל ב-13 המשחקים האחרונים היא הפסידה רק למנ'צסטר סיטי ויובנטוס. בהחלט נסלח, ואולי מוריניו ישמור על כיסאו למרות הכל.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. הכל בסדר עכשיו (AFP)
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. הכל בסדר עכשיו (AFP)

הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, פיל ג'ונס, כריס סמולינג (מרכוס רוחו 59), דיוגו דאלוט, אשלי יאנג, נמניה מאטיץ', אנדר הררה, חואן מאטה, ג'סי לינגארד (פרד 79), מרכוס ראשפורד (סקוט מקטומיניי 84), רומולו לוקאקו.

פולהאם: סרחיו ריקו, טום קאירני, דניס אודוי, אלפי מוסון, טים ראם, ג'ו בראיין, ז'אן מיקל סרי, אנדרה שורלה (איברהימה סיסה 74), אנדרה אנגויאסה, ריאן ססניון, אלכסנדר מיטרוביץ' (אבובאקאר קמארה 46).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט רוב לואיס הוציא את המשחק לדרך באולד טראפורד.

יאנג חוגג עם החברים. שער ענק של המגן הוותיק (Gettyimages)
יאנג חוגג עם החברים. שער ענק של המגן הוותיק (Gettyimages)

דקה 13, מנצ'סטר יונייטד עולה ל-0:1: איזה שער! אשלי יאנג קיבל את הכדור בצד שמאל, אבל במקום להגביה למרכז חדר לרחבה, עבר את דניס אודוי ומזווית קשה שלח בעיטה נהדרת לחיבורים.

דקה 29, 0:2: מרכוס ראשפורד סיים התקפה יפה עם מסירת רוחב, חואן מאטה היה זה שהגיע לכדור ושלח אותו פנימה.

דקה 42, 0:3: יונייטד עושה מה שהיא רוצה ברחבה של פולהאם. חואן מאטה קיבל את הכדור קרוב לשער ומסר ללוקאקו, שכבש בנגיעה.

חואן מאטה חוגג. שער, בישול ומשחק נהדר (AFP)
חואן מאטה חוגג. שער, בישול ומשחק נהדר (AFP)

דקה 67, 1:3: קמארה קיבל כדור משורלה ברחבה והררה הכשיל אותו, השופט שרק מיד לפנדל. החלוץ הצרפתי צימק בקלות מול דה חאה.

דקה 83, 1:4: השערים הנהדרים במשחק הנהדר הזה לא נגמרים. ראשפורד היה בפינה של הרחבה, הרים את הראש ושלח כדור לרשת של ריקו שלא היה מוכן.

תוצאות נוספות
ברנלי – ברייטון 0:1

ווסטהאם – קריסטל פאלאס 2:3

קארדיף – סאות'המפטון 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי