ליברפול אלופת חג המולד, אך קלופ כבר חושב על סיטי

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

האדומים הבטיחו את המקום הראשון לפחות למחזור אחד נוסף, אך המנג'ר כבר חושב על הקרב מול האלופה באיתיחד: "ברור שזה הולך להיות המשחק הכי קשה שאפשר. נצטרך למצוא נגדם תוכנית משחק אחרת". צפו בתקציר

קבוצות: וולבס
(גודל טקסט)

אומנם לא מדובר בתואר רשמי ויכול להימשך רק שבוע פחות או יותר, אבל הניצחון 0:2 של ליברפול על וולבס אמש (שישי) במוליניו  הבטיח לה את אליפות חג המולד ואולי באנפילד יחליטו לאמץ את התואר הזה אחרי שלא זכו באליפות הליגה מאז 1990. התחושה במועדון מצוינת לאחר שהמייטירדס לא נוצחו כבר ב-18 מחזורים מפתיחת העונה, הגדילו את הפער במקום הראשון לארבע נקודות ממנצ'סטר סיטי ולקחו את כל הנקודות באצטדיון בו האלופה איבדה שתיים וסיימה בתיקו 1:1.

ב"דיילי מייל" נטען הבוקר כי יורגן קלופ טעה בגדול כשאמר במסיבת העיתונאים לפני המשחק. ש"היריבה הכי גדולה של סיטי היא סיטי בעצמה". בעיתון נכתב: "אתה טועה מר קלופ. כל המדינה רואה שהיריבה הכי גדולה של סיטי היא ליברפול, בעיקר אחרי שעברה את המשוכה הכתומה. לא משנה מה סיטי תעשה היום (שבת, 17:00, שידור ישיר בספורט2) נגד קריסטל פאלאס, ליברפול תהיה ראשונה בחג המולד". סטטיסטית, הקבוצה שהוליגה את הטבלה זה בארבע השנים הקודמות גם זכתה בתואר בסיום העונה. "ככל שליברפול משחקת יותר, רואים שהיא מתאימה העונה לזכות בכתר. היא הייתה צריכים להילחם נגד וולבס, אבל הייתה לה יותר מדי קלאסה כדי להתגבר על הסערה מחוץ למגרש (מזג האוויר) ועל כר הדשא".

עם כל המאמצים שעשו שחקני וולבס מול ליברפול, האורחים כבשו את הראשון אחר בישול של פאביניו למוחמד סלאח, שהבקיע את השער ה-11 שלו העונה ומוביל לראשונה את טבלת מלך השערים. הוא נבחר על ידי "דיילי מירור" לאיש המשחק עם הציון 8. על וירג'יל ואן דייק נאמר שהוא לא כובש מספיק, אז אתמול הבקיע את שער הליגה הראשון שלו בליברפול.

יורגן קלופ סירב להיסחף באופוריה אחרי המשחק. הוא כבר חושב על המשחק הקשה שצפוי לקבוצה ב-3 בינואר נגד סיטי באיתיחד, כאשר מחזור לפני כן המייטירדס יארחו את ארסנל, שני משחקים רצופים שעשויים לקבוע גורל האליפות. ליברפול עצמה הובילה בעונת 2013/14 את הליגה בחג המולד, אך לא זכתה בתואר. המנג'ר הגרמני שמצפה למשחק הכי קשה שלו העונה באיתיחד אמר: "ברור שזה הולך להיות המשחק הכי קשה שאפשר. נצטרך למצוא נגדם תוכנית משחק אחרת, אבל הבחורים הוכיחו שהוא מוכנים לזה". עוד טען קלופ כי לפי החישוב שלו, קבוצתו זקוקה ל-105 נקודות כדי לזכות בתואר.

על המשחק בוולבס אמר: "כל קבוצה ניסתה ללחוץ, כל קבוצה ניסתה לשחק קומפקטי וזה עשה את המשחק לקשה. אנחנו הגנו יפה מאוד והגשם הכבד הקשה על שתי הקבוצות. המשחק נגד וולבס היה קרב אחד גדול, אבל קראתי שליברפול הייתה ראשונה שלוש פעמים בעבר בחג המולד ולא זכתה בתואר, אז אני לא מסתנוור". קלופ לא צריך להצטנע מאחר שהזאבים היו היריבה ה-32 שהוא ניצח באנגליה והיחידה שלא ניצח עד כה לאחר שהפסיד לה בגביע האנגלי ב-2017.


קלופ. הראש כבר באיתיחד (Gettyimages)

"השער הראשון של סלאח היה מבריק", אמר קלופ. "אני מאושר לחלוטין מהתוצאה, שהיא הישג גדול עבורנו. שני השערים היו מבריקים. רצינו להפתיע את היריבה שלנו. שיחקנו כדורגל מושלם בעיקר בלילה בו היה קשה לשחק כדורגל רגיל. ראיתי כמה דברים טובים בקבוצה. ברור שלקחנו מספר גדול מאוד של נקודות לשלב הזה של הליגה. זה יוצא מהכלל".

בצד השני, וולבס ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים ועלתה למקום השביעי בליגה, אבל לא הצליחה להכניע את אליסון. ליברפול ספגה העונה רק חמישה שערי חוץ, אבל המנג'ר נונו אספיריטו אמר בסיום המשחק שוולבס יכלה להבקיע: "התחלנו טוב את המשחק והיו מצבי כיבוש לשני הצדדים, אבל לא היינו יציבים מספיק במשחקנו. הגיע לנו לפחות שער אחד, אבל קשה לשחק נגד ליברפול, בעיקר כשהיא מובילה".

מי שהפר קצת את האופוריה של ליברפול הייתה פציעתו של נאבי קייטה, שנטש את המגרש צולע בדקה ה-58. הוא נפצע בצלעות, כנראה ממרפק שקיבל מאחד משחקני וולבס. קלופ אמר בסיום: "הוא סבל מחתך ברגלו ומכה חזקה בצלעות, אבל זה לא נראה שהפציעה הזאת רצינית". קייטה השלים רק פעמיים 90 דקות מאז הגיע מלייפציג בקיץ האחרון.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי