צפו: ליברפול הביסה 0:4 את ניוקאסל, הפסד שני ברציפות לסיטי

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

לוברן (11), סלאח בפנדל (48), שאקירי (79), ופאביניו (85) חגגו בוקסינג דיי אדיר עבורם, גם כי לסטר גברה 1:2 על האלופה. טוטנהאם שנייה עם 0:5 על בורנמות', ניצחון שני רצוף ליונייטד בבכורה הביתית של סולשיאר

(גודל טקסט)

האם אפשר להכתיר כבר אלופה בפרמיירליג? אנחנו אפילו לא בינואר, והכל יכול להשתנות, אבל כמו שזה נראה כרגע, אף קבוצה כבר לא תעקוף את ליברפול. המרסיסייד חגגו היום (רביעי) מחזור "בוקסינג דיי" מושלם כשהביסו 0:4 את ניוקאסל ופתחו פער של שש נקודות בפסגה – לא על פני מנצ'סטר סיטי, שספגה הפסד שני ברציפות עם 2:1 ללסטר, אלא על פני טוטנהאם שעקפה את האלופה בנקודה עם 0:5 ענק על בורנמות'.

בינתיים, מנצ'סטר יונייטד מתאוששת מטראומת מוריניו עם ניצחון שני רצוף במשחקו השני של אולה גונאר סולישאר על הקווים, הפעם 1:3 על האדרספילד, והתבססות במקום השישי (לצפייה בתקציר לחצו כאן). מאטיץ' כבש ראשון (28) ואז פוגבה הוסיף צמד (64, 78) בעוד שער של יורגנסן (88) לא הספיק לאורחת. אלכס פרגוסון, אגב, לא ניצח את שני המשחקים הראשונים שלו כמאמן השדים האדומים.

במשחק המוקדם, פולהאם ו-וולבס נפרדו בתיקו 1:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן). בשני המשחקים המאוחרים, ארסנל מנסה כעת לצמצמם את הפער מהצמרת כשתתארח אצל ברייטון של בירם כיאל, שלא מקבל הרבה דקות משחק ואולי זו הסיבה שהקבוצה לא מצליחה לנצח (ישיר בספורט1) וצ'לסי תנסה לצאת מהתקופה הרעה במשחק חוץ אצל ווטפורד (21:30, ישיר בספורט1).

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. מי זוכר כבר את מוריניו (Gettyimages)
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. מי זוכר כבר את מוריניו (Gettyimages)

ליברפול – ניוקאסל 0:4
כבר הרבה זמן לא היו כל כך אופטימיים באנפילד. 19 מחזורים, אפס הפסדים ופער של שש נקודות על פני המקום השני בטבלה – מה יכול להיות יותר טוב מזה? על פי הסטטיסטיקה, רק פעמיים בעשור האחרון הקבוצה שזכתה בתואר הבלתי רשמי "אלופת החורף" סיימה גם את העונה כאלופה – ובשתי הפעמים היתה זו ליברפול (2008/9 ו-2013/14). אלא שהפעם יש רוחות של שינוי באוויר, בעיקר לאור היכולת הירודה שעוברת על מנצ'סטר סיטי. בעוד כשבוע ייפגשו השתיים למשחק העונה והציפיות לא היו יכולות להיות גבוהות יותר. בינתיים זו לא האלופה ממנה צריכה להיזהר ליברפול אלא טוטנהאם, שהרשימה עם 0:5 מוחץ על בורנמות' ו-11 שערים בשני משחקים, כשיונג מין-סון כובש חמישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים.

לאחר 10 דקות אנמיות בהן נראה היה שלאדומים אין חשק במיוחד לשחק, הם הוכיחו שגם בהילוך שני הם גדולים על הליגה. הגנת ניוקאסל הרחיקה קרן בצורה לא טובה ודיאן לוברן ניצל את זה כדי לכבוש בבעיטה נפלאה, שער ראשון העונה. ליברפול שמרה על התוצאה עד סיום המחצית, ואז החליטה שניצחון בהפרש של שער אחד לא מספיק לה. זה התחיל עם פנדל מוצלח של סלאח (48), שהשתווה שוב לאובמיאנג בראש טבלת הכובשים עם 12 שערים, ואז התקפה מושלמת הסתיימה בשער קל של שאקירי (79) ובתור הקישוט על עץ חג המולד הוסיף פאביניו את שערו הראשון במדי הקבוצה (85).

פירמינו. ליברפול תמשיך להיות בלתי מנוצחת בליגה? (AFP)
פירמינו. ליברפול תמשיך להיות בלתי מנוצחת בליגה? (AFP)

בשבוע הבא, כאמור, מצפה לקלופ ושחקניו טיול למנצ'סטר למפגש נגד האלופה שעד לפני היום היה נראה הרבה יותר מפחיד. לפני כן הם עוד צריכים לארח את ארסנל הלוחמנית שלא תוותר כל כך בקלות.

הרכבים
ליברפול
: אליסון, אנדרו רוברטסון (נתניאל קליין 82), וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ורג'יו ויינאלדום (פאביניו 62), ג'ורדן הנדרסון, ג'רדאן שאקירי, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (דניאל סטארידג' 69), מוחמד סלאח.

ניוקאסל: מרטין דוברבסקה, פול דמט, ג'מאל לאסלס, אייזק היידן, פדריקו פרננדס, דיאנדרה ידלין, מאט ריצ'י, מוחמד דיאמה, קנדי, יושינורי מוטו, חוסלו.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט גרהאם סקוט הוציא את המשחק לדרך באנפילד הנרגש.

לוברן חוגג. שער ראשון שלו מאז מאי (Gettyimages)
לוברן חוגג. שער ראשון שלו מאז מאי (Gettyimages)

דקה 11, ליברפול עולה ל-0:1: אחרי פתיחה מעט איטית, הגיעה ההזדמנות הראשונה של המארחת בדמות קרן מצד שמאל. הכדור הורחק לא טוב והגיע לדיאן לוברן, שבעט פצצה לרשת.

דקה 44: שאקירי קיבל הזדמנות בצורת בעיטה חופשית ממרחק 24 מ', דוברבסקה ניחש היטב והדף לקרן.

דקה 48, 0:2: סלאח חדר לרחבה והוכשל, השופט הצביע על הנקודה הלבנה והמצרי שלח את בעיטת העונשין פנימה.

שחקני ליברפול חוגגים. צעד קרוב יותר לניצחון (AFP)
שחקני ליברפול חוגגים. צעד קרוב יותר לניצחון (AFP)

דקה 79, 0:3: התקפה מושלמת של ליברפול הסתיימה עם השלישי ברשת, הפעם מרגלי שאקירי שהיה מצוין לאורך כל היום. שער קל להתקפה של קלופ.

דקה 85, 0:4: עכשיו זה כבר ממש לא כוחות. פאביניו הגיע לראשון לכדור קרן של סלאח ושלח אותו פנימה.

לסטר – מנצ'סטר סיטי 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מה קרה לסיטי? עד לפני חודש היא הובילה את הליגה והביסה כל יריבה שעמדה בדרכה ברביעיות, חמישיות ואפילו שישיות. אבל מאז ה-0:4 על ווסטהאם בסוף נובמבר, התכולים ספגו בתשעה משחקים ברציפות והפסידו שלושה מהם, כשהשניים האחרונים אחד אחרי השני – נתון אותו הם לא רשמו בליגה מזה שנתיים. המקום הראשון נראה רחוק וכעת גם המקום השני לא שלהם, וצ'לסי יכולה להתקרב אליהם מרחק ארבע נקודות עד סוף היום. "משחק העונה" נגד ליברפול לא יכול היה לבוא בתזמון גרוע יותר עבור פפ.

לאפורט. עוד הפסד עלול לגרור את סיטי למשבר (Gettyimages)
לאפורט. עוד הפסד עלול לגרור את סיטי למשבר (Gettyimages)

הרכבים
לסטר
: קספר שמייכל, ריקארדו, ווס מורגן, הארי מגווייר, בנג'מין צ'ילוול, האמזה קודורי, נאמפאליס מנדי, ווילפרד אנדידי, מארק אולברייטון, ג'יימס מדיסון, ג'יימי וארדי.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, דנילו, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, פביאן דלף, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה, לירוי סאנה, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מייק דין הוציא את המשחק לדרך בקינגס פאוור.

ברנרדו סילבה. שער נהדר שלו (Gettyimages)
ברנרדו סילבה. שער נהדר שלו (Gettyimages)

דקה 14, מנצ'סטר סיטי עולה ל-0:1: התקפת סיטי קלאסית הסתיימה בשער נהדר, כשאגוארו הכניס כדור לברנדרו סילבה שהתחמק ממלכודת הנבדל ונותר לבדו מול שמייכל כדי לכבוש.

דקה 19, 1:1: היתרון לא נמשך הרבה זמן. ג'יימי וארדי חדר לרחבה והגביה כדור נהדר למרכז, לשם הגיע מארק אולברייטון ונגח פנימה. מנצ'סטר סיטי סופגת זה משחק תשיעי ברציפות בכל המסגרות.

דקה 81, לסטר עולה ל-1:2: מהפך! המארחת שלטה לחלוטין במחצית השנייה וגם עלתה ליתרון מוצדק כשריקרדו בעט פצצה מחוץ לרחבה היישר לחיבורים של אדרסון שלא יכול היה לעשות כלום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי