צפו בתקציר: 1:5 מוחץ לליברפול על ארסנל באנפילד

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

מייטלנד-נילס הפתיע עם שער בכורה בפרמיירליג (11) אבל פירמינו כיכב, הפך עם צמד בזק (14, 16) וגם השלים שלושער (65 בפנדל). מאנה (32) וסלאח (45+1 בפנדל) הוסיפו. הפער מטוטנהאם שבמקום השני: תשע נקודות

(גודל טקסט)

אף אחד בליברפול לא חלם שאת 2018 הם יסיימו ככה: במקום הראשון בטבלה, ללא הפסד ליגה מתחילת העונה, עם פער של תשע נקודות מהמקום השני (לפחות עד המשחק של סיטי אצל סאות'המפטון מחר, שיכול לצמק את ההפרש לשבע) וכשהמשחק האחרון של השנה היום (שבת) מסתיים עם ניצחון תשיעי ברציפות ב-1:5 מוחץ על ארסנל.

בהחלטה מעניינת, קלופ בחר להוריד את ג'ורדן הנדרסון לספסל ולפתוח עם פאביניו לצד שאקירי במרכז המגרש. בתמורה הוא קיבל שליטה מוחלטת באמצע כבר מהפתיחה ואין סוף כדורים כלפי מעלה, לכיוון החלוצים. אלא שדווקא ארסנל היתה הראשונה לעלות ליתרון לאחר שאלכס אייוובי, שפתח במקום לקאזט בהחלטה מעניינת של המאמן מהצד השני, החמיץ הזדמנות פז ודקה לאחר מכן מסר למייטלד-נילס שכבש (11), מוחק נתון שליברפול שאפה לרשום – שבעה שערים בלבד ב-20 המחזורים הראשונים של העונה, הישג אליו לא הגיעה אף קבוצה בליגה הבכירה באנגליה.

אבל המייטי רדס לא נתנו לעניין פעוט כמו פיגור לעניין אותם, בטח לא לאיבוד שיא. תוך שלוש דקות פירמינו ניצל טעות של מוסטאפי ברחבה כדי לדחוק מול שער ריק, ושתי דקות לאחר מכן הפך את זה לצמד במהפך סופר-מהיר עם שער במבצע אישי נפלא. השליטה הליברפולית לא עצרה גם כשהם הובילו, ומאנה-סלאח-פירמינו המשיכו לסכן את השער של לנו. בדקה ה-32 היה זה מאנה שקיבל מסירה מסלאח וכבש, וממש לפני הירידה לחדר ההלבשה המצרי התכבד בלהבקיע פנדל שהשווה את מספר השערים שלו העונה לאובמיאנג והארי קיין עם 13.

מאנה. ליברפול יכולה לסגור את הסיפור כבר בשבוע הבא (AFP)
מאנה. ליברפול יכולה לסגור את הסיפור כבר בשבוע הבא (AFP)

המחצית השנייה היתה גארבג' טיים של 45 דקות, שבמהלכו פירמינו גם הספיק להשלים שלושער בפנדל (65), לראשונה בקריירה שלו בפרמיירליג. זה נגמר עם 1:5 חד משמעי ואיתות גדול של קלופ ליום חמישי, שם המוליכה תגיע לאיתיחאד למשחק העונה נגד מנצ'סטר סיטי. האם שם נראה את העברת השרביט? נחיה ונראה.

הרכבים
ליברפול: אליסון, אנדרו רוברטסון (ניית'ן קליין 83), וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, טרנט אלכסנדר-ארנולד, פאביניו, ג'ורג'יו ויינאלדום (אדם ללאנה 78), ג'רדאן שאקירי, סאדיו מאנה (ג'ורדן הנדרסון 62), רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח.

ארסנל: ברנד לנו, סיאד קולסניאץ' (מתיאו גונדוזי 80), סוקרטיס, שקראדן מוסטאפי (לורן קוסיילני 46), שטפן ליכטשטיינר, גרניט ג'אקה, לוקאס טוריירה, אינסלי מייטלנד-נילס, ארון ראמזי, אלכס אייוובי, פייר אמריק אובמיאנג (אלכסנדר לקאזט 71).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מייקל אוליבר הוציא את המשחק לדרך באנפילד ההומה.

דקה 6: מאנה פרץ מצד שמאל ומסר לפירמינו, שבעט מתוך הרחבה אבל סלאח הסיט בטעות את הכדור החוצה.

דקה 10: הזדמנות ראשונה לארסנל. אייובי השתלט על כדור במרכז המגרש וחדר לרחבה, אליסון היה במקום.

אליסון לא מצליח לעצור את מייטלנד-נילס. ארסנל התעוררה לאחר ההזדמנות של אייוובי (AFP)
אליסון לא מצליח לעצור את מייטלנד-נילס. ארסנל התעוררה לאחר ההזדמנות של אייוובי (AFP)

דקה 11, ארסנל עולה ל-0:1: דקה לאחר ההזדמנות הראשונה, שוב איוובי היה במצב טוב לבעוט אך הפעם העדיף להגביה, מייטלד-נילס הגיע לכדור ודחק לרשת הריקה.

דקה 14, 1:1: התגובה של ליברפול לא איחרה לבוא! פירמינו ניצל טעות של מוסטאפי כדי להעניש.

דקה 16, ליברפול עולה ל-1:2: מהפך מהיר כזה לא ראינו הרבה זמן. פירמינו רץ לבדו, עבר בסלאלום שניםי-שלושה בלמים והכניע את לנו.

שחקני ליברפול חוגגים. מהפך מהיר וממוקד (AFP)
שחקני ליברפול חוגגים. מהפך מהיר וממוקד (AFP)

דקה 31, 1:3: חגיגת השערים נמשכת. סלאח הגיע ממצוין לכדור עומק ומסר בנגיעה למאנה, שכבש גם הוא.

דקה 45, 1:4: סלאח חדר לרחבה והוכשל על ידי סוקרטיס, השופט הורה על הנקודה הלבנה. המצרי ניגש לבעוט והגדיל את היתרון ללא קושי.

דקה 48: שאקירי הכניס כדור נפלא לסלאח, אבל לנו יצא טוב ועצר את האיום בזמן.

סלאח ופירמינו. משחק נהדר של שניהם (Gettyimages)
סלאח ופירמינו. משחק נהדר של שניהם (Gettyimages)

דקה 65, 1:5: עוד פנדל לליברפול! הפעם פירמינו ניגש לבעוט והשלים שלושער ראשון שלו בפרמיירליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי